Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes

Wanneer gaat Vodafone NL, net zoals Vodafone Duitsland met de E-sim beginnen?

Hallo allemaal,
Zijn jullie net zo "boos" als ik, dat Vodafone totaal geen uitleg geeft wanneer ze eens met de E-sim gaan starten? Dit spelletje wordt nu al een paar jaar gespeeld en dat moet maar eens afgelopen zijn. Hun "collega's" in Duitsland doen dit al een tijd wel. Ready for the future is Vodafone hier dus niet. En wij worden als klant gedupeerd omdat wij beperkt worden om bepaalde diensten te kunnen afnemen. Klein voorbeeld is de iPhone Xs en Xs Max. Die ondersteunen een tweede simkaart, in de vorm een gewone simkaart en als tweede de E-sim. Kunnen we hier niet gebruiken. Zou handig zijn om bijvoorbeeld werk en privé te kunnen scheiden met 1 toestel... Ander apparaat is de Apple watch series 4, die ook een E-sim kan gebruiken. Maar ook hier, helaas.
Ik hoop dat andere forum leden ook aansluiten en hun gal op een nette manier hier spuien. Hopelijk wordt Vodafone een keer wakker, en werken ze mee aan de "ready for the future".
341 Reacties 341
Aap

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
https://tweakers.net/nieuws/156286/t-mobile-nederland-kondigt-woensdag-e-simondersteuning-aan.html

eindelijk!

Gaat Vodafone dit ook komende maand ondersteunen? Anders verruil ik begin volgende maand Vodafone voor T-Mobile :relaxed:
Energieboy
Expert
Expert
  • 11819Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Massaal overstappen dan maar, zou ik zeggen. Voor iedereen gaat roepen dat als Vodafone er niet mee begint ze weg willen gaan.

Het is alleen jammer dat er geen info bij staat wat je moet doen als je ergens anders een abonnement hebt en bij hun een tweede wilt afsluiten met eSim. Want als TM klant kan je wel overstappen van kaartje naar eSim maar gewoon een prepaid eSim hebben ze het niet over.

Nou zolang er geen prepaid eSim is, hoef ik ook nog geen eSim.
Aap

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Energieboy wrote:
Massaal overstappen dan maar, zou ik zeggen. Voor iedereen gaat roepen dat als Vodafone er niet mee begint ze weg willen gaan.


Ik hoef niet perse weg; maar zakelijk en privé in 1 iPhone lijkt me heerlijk; en als bonus nog een watch met 4g.
Dus als Vodafone er geen energie in wil steken, prima, maar ik kies voor gemak

Nou zolang er geen prepaid eSim is, hoef ik ook nog geen eSim.


??
McRegt

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Nou Vodafone. Het argument is nu niet meer dat niemand e-sim ondersteuning heeft. Dus wanneer gaan jullie er mee beginnen?
Energieboy
Expert
Expert
  • 11819Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Voor de mensen die nu roepen met hun Apple watch naar TM over te willen stappen, lees dit: Op dit moment kunnen we de Apple Watch dus nog niet ondersteunen. Niet omdat we dat niet willen, maar omdat we daarvoor compleet andere technologieën moeten introduceren.

hiervoor overstappen heeft nog geen enkele zin!!
Energieboy
Expert
Expert
  • 11819Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Vragen over de eSim, die kan je hier vinden:
eSIM FAQ: veelgestelde vragen over de eSIM op de iPhone
https://www.iculture.nl/uitleg/esim/faq/

Denk dat je daar beter alles kunt lezen dan hier om informatie te vragen. Voorlopig zal Vodafone nog een eSim uitbrengen: VodafoneZiggo volgt de ontwikkeling rondom de eSIM met grote interesse. Over toekomstige plannen kunnen wij echter geen uitspraken doen.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11819Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Oh ja, voor de mensen die willen overstappen:
mocht je nu Vodafone & Ziggo hebben, dan heb je de combinatie korting. Ga je weg dan komt deze natuurlijk te vervallen, ook op je Ziggo abonnement.

Wil het toch even aangeven, voor er mensen zijn die straks zeggen geen extra pakket meer te kunnen krijgen bij Ziggo ??
Energieboy
Expert
Expert
  • 11819Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
En als Vodafone nu met de eSim komt, wees dan zo verstandig om deze ook voor Prepaid klaar te maken. Dan heb je al een voorsprong.

Ook al is het natuurlijk handiger om je abonnement op de
eSim te zetten en dan een prepaid kaartje erin te stoppen. Maar goed, beter alles in 1x goed en ook voor de watch.
Henrikop

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
T mobile heeft E-sim en schijnt goed te werken.
https://www.iphoned.nl/nieuws/t-mobile-e-sim-nederland/
Jurrienv

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Damn eindelijk komt t-mobile met de esim, werkt het nog niet voor de apple watch! wat een sof! Daar ging het mij nou net om!
esimaccelerator

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
hup T-Mobile, hup!

Iets met schapen en dam.

nu.nl artikel
Aap

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Jurrienv wrote:
Damn eindelijk komt t-mobile met de esim, werkt het nog niet voor de apple watch! wat een sof! Daar ging het mij nou net om!

Komt vast snel; maar zakelijk en privé in 1 telefoon is al een geweldig stap vooruit! Bovendien hoef je niet meer het ‘top’ abonnement te hebben; gewoon zakelijke internet bundel gebruiken. Apple watch zou bonus zijn 🙂
Loevestein

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ik stap over als ze in december nog geen esim hebben. Ik heb geen Ziggo
Gillosh

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
ik wacht nog een maand op vodafone als ze in die maand niet met de esim komen ga ik naar t-mobile. ??
Harto003

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Wel jammer dat Vodafone geen enkel geluid geeft over hun eigen ontwikkelingen. Dat was vroeger wel anders!
Ik blijf het belachelijk vinden dat het in andere landen wel wordt aangeboden. Een Vodafone??? Dacht het niet.
JuulJ

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes
Energieboy wrote:
Oh ja, voor de mensen die willen overstappen:
mocht je nu Vodafone & Ziggo hebben, dan heb je de combinatie korting. Ga je weg dan komt deze natuurlijk te vervallen, ook op je Ziggo abonnement.

Wil het toch even aangeven, voor er mensen zijn die straks zeggen geen extra pakket meer te kunnen krijgen bij Ziggo ??


Gezien na 3 dagen na de launch van T-Mobile hier nog steeds geen nieuws is.... Tijd om over te stappen! Vertrouwen verloren.

Energieboy :
Bedankt voor de tip! T-mobile heeft tegenwoordig ook gewoon TV en bundel kortingen, dus zal Ziggo er ook direct uitmikken.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11819Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Hoi JuulJ
Let je wel op dat je bij TM Thuis veel minder activiteiten hebt dan bij Ziggo. Zo heeft TM Thuis alleen uitzending gemist met NPO, SBS, Net5, SBS9 en nog 2, maar geen RTL of andere zenders! Ziggo heeft alle zenders en ook het opnemen gaat bij Ziggo in de cloud en bij TM alleen op je kastje met HD recorder!!

Wees er van bewust dat je dus wel minder krijgt! Maar als je dat voor lief neemt, alleen voor de eSIM, dan zou ik zeggen, doen ?.

En kom op zeg, 3 dagen na lounge bij TM en dan nu al zeggen dat je gaat overstappen. Heb je het echt nodig? Wie weet kom Vodafone wel maar duurt het even. Geef dingen de tijd, 3 dagen is natuurlijk niets. Slanke nu binnen een maand of 2 nog niets hebt gehoord van Vodafone, dan pas zou ik eens gaan nadenken of ik alle moeite met omzetten, minder dingen bij TM Thuis heb, of ik dan wel wil overstappen.

Maar ja, wat jij wilt. Succes!
Energieboy
Expert
Expert
  • 11819Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Harto003 wrote:
Wel jammer dat Vodafone geen enkel geluid geeft over hun eigen ontwikkelingen. Dat was vroeger wel anders!
Ik blijf het belachelijk vinden dat het in andere landen wel wordt aangeboden. Een Vodafone??? Dacht het niet.

Apple Pay kwam uit bij de ING en geen andere bank heeft nog iets laten weten wat die gaan doen. Denk er maar aan dat TM even een macht positie heeft en straks komt Vodafone ook wel. Net zoals de banken ook echt wel met Apple Pay gaan komen.

Niet gelijk als Nederlander huilen en zeuren.
Uh, let op: dit is NIET persoonlijk gericht! Dit zeg ik naar iedereen die nu opeens allemaal eSIM willen en als makke lammetjes overstappen omdat de ander het heeft en ook mee wilt doen met deze hype. Gewoon geduld hebben.


Excuus voor mijn laatste alinea.
Nogmaals, dit is niet persoonlijk gericht aan 1 iemand maar aan iedereen. ??☺️
Energieboy
Expert
Expert
  • 11819Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Gillosh wrote:
ik wacht nog een maand op vodafone als ze in die maand niet met de esim komen ga ik naar t-mobile. ??

Goed plan, even aankijken wat er bij TM gebeurd en of Vodafone er ook aankomt. Dan kan je altijd nog beslissen.

Succes en ik hoop persoonlijk, voor iedereen die een eSIM wenst, dat Vodafone er snel mee komt. Goed weekend!
Harto003

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Energieboy wrote:

Harto003 wrote:
Wel jammer dat Vodafone geen enkel geluid geeft over hun eigen ontwikkelingen. Dat was vroeger wel anders!
Ik blijf het belachelijk vinden dat het in andere landen wel wordt aangeboden. Een Vodafone??? Dacht het niet.
Apple Pay kwam uit bij de ING en geen andere bank heeft nog iets laten weten wat die gaan doen. Denk er maar aan dat TM even een macht positie heeft en straks komt Vodafone ook wel. Net zoals de banken ook echt wel met Apple Pay gaan komen.

Niet gelijk als Nederlander huilen en zeuren.
Uh, let op: dit is NIET persoonlijk gericht! Dit zeg ik naar iedereen die nu opeens allemaal eSIM willen en als makke lammetjes overstappen omdat de ander het heeft en ook mee wilt doen met deze hype. Gewoon geduld hebben.


Excuus voor mijn laatste alinea.
Nogmaals, dit is niet persoonlijk gericht aan 1 iemand maar aan iedereen. ??☺️
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic