Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes

Wanneer gaat Vodafone NL, net zoals Vodafone Duitsland met de E-sim beginnen?

Hallo allemaal,
Zijn jullie net zo "boos" als ik, dat Vodafone totaal geen uitleg geeft wanneer ze eens met de E-sim gaan starten? Dit spelletje wordt nu al een paar jaar gespeeld en dat moet maar eens afgelopen zijn. Hun "collega's" in Duitsland doen dit al een tijd wel. Ready for the future is Vodafone hier dus niet. En wij worden als klant gedupeerd omdat wij beperkt worden om bepaalde diensten te kunnen afnemen. Klein voorbeeld is de iPhone Xs en Xs Max. Die ondersteunen een tweede simkaart, in de vorm een gewone simkaart en als tweede de E-sim. Kunnen we hier niet gebruiken. Zou handig zijn om bijvoorbeeld werk en privé te kunnen scheiden met 1 toestel... Ander apparaat is de Apple watch series 4, die ook een E-sim kan gebruiken. Maar ook hier, helaas.
Ik hoop dat andere forum leden ook aansluiten en hun gal op een nette manier hier spuien. Hopelijk wordt Vodafone een keer wakker, en werken ze mee aan de "ready for the future".
341 Reacties 341
hastello

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Ja ik ben ook heel boos over deze gang van zaken. Vodafone geeft geen enkele response over de OneNumber. Andere landen wel en NL niet?? Het antwoord van de Vodafone meneer Steven VF (Community Moderator) is ook maar met een kluitje in het riet!! Geeft niet echt antwoord en verder blijft het stil. Simpele vraag:"WANNEER KOMT E-SIM OneNumber in NL"???

hastello

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Ik ben ook heel boos over deze gang van zaken. Vodafone geeft geen enkele response over de OneNumber. Andere landen wel en NL niet?? Het antwoord van de Vodafone meneer Steven VF (Community Moderator) is ook maar met een kluitje in het riet!! Geeft niet echt antwoord en verder blijft het stil. Simpele vraag:"WANNEER KOMT E-SIM OneNumber in NL"???

hastello

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

December 2019 was je antwoord........... Het is nu Mei 2021...........................en nog steeds geen duidelijkheid!! Let maar op de andere providers gaan er weer eerder mee komen, maar dan niet treuren hé ;((??!

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @hastello,
Welkom op de Community van Vodafone. Ik snap dat het vervelend is om niet het antwoord te krijgen dat jullie willen, maar het is helaas zoals het is. Zolang er niets bekend is, is er dus ook niets om met jullie te delen. De eSIM is sinds Juni 2020 uitgerold en sindsdien kun je dan ook gebruik maken van een eSIM.
Vodafone Duitsland is een ander bedrijf dan Vodafone Nederland. Beide bedrijven bieden andere produten en abonnementen aan met hun eigen inhoud en voorwaarden. Ditzelfde geldt voor de toestellen, apps en opties die beide bedrijven aanbieden. Vodafone Duitsland en Vodafone Nederland zijn geen concurrenten van elkaar en behoren tot Vodafone Group. Echter werken wij met andere systemen dan Vodafone Duitsland. Hierdoor kan het zijn dat Vodafone Duitsland dit wel de eSIM voor de Apple Watch ondersteunt en wij (nog) niet. 
Vodafone ondersteunt alle smartwatches die een eSIM hebben en voldoen aan het GSMA Consumer Model. De eSIM-implementatie van Apple Watch vereist aanvullende functionaliteit op het GSMA Consumer Model, die we op dit moment nog niet ondersteunen. 
Met OneNumber kun je op al je toestellen gebruik maken van 1 abonnement zodat je data etc kunt gebruiken op deze toestellen en kun je informatie delen zoals je contacten tussen deze toestellen. Ik durf helaas niet te zeggen of deze functie naar Vodafone Nederland komt. Ik ga intern aangeven dat hier vraag naar is. 


hastello

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Bedankt voor je reactie. En geloof me... er is een hele grote vraag naar Onenumber. En als het zo is dat de desbetreffende landen geen concurrenten van elkaar zijn.....HOE EENVOUDIG is het dan om de reeds opgedane ervaring met de eSIM (OneNumber) van Vodafone UK en Dld. in te zetten in NL. Per slot moet je het wiel niet nog een keer gaan uitvinden?!

Mvrgr

 

Hans

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Het klinkt heel simpel maar dat is het absoluut niet. Wij hebben te maken met andere systemen dan bijvoorbeeld Vodafone UK of Vodafone DE. Als de dienst er al gaat komen dan zal daarvoor gelukkig het wiel niet opnieuw voor uitgevonden gaan worden maar er zal wel het een en ander aangepast moeten worden. Er zit niks anders op dan afwachten. Ik heb inmiddels kenbaar gemaakt dat men dit graag terugziet @hastello 

hastello

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Bedankt voor je antwoord. maar is er dan werkelijk geen uitzicht of uitspraak te doen op eventuele plannen/datum oid?

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Helaas niet @hastello. Zodra er meer bekend is, zul je dit zeker hier teruglezen op de Community of via onze website. 

hastello

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Jammer das het allemaal zo vaag blijft. Niet dat jij er veranrwoordelijk voor bent maar je verwacht toch dat Vodafone toch 1 grote club is in de EU. Maar goed bedankt voor je antwoord!

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Helaas krijgen wij pas vlak voordat een product uitrolt, informatie over het desbetreffende product. Dat is ergens ook wel logisch omdat je niet wilt dat bepaalde informatie al bekend is voor de consument of concurent @hastello. Dit betekent natuurlijk niet dat Vodafone niet hier naar deze optie zal kijken. 

Dobbel

Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 48Likes

Altijd en over alles wordt gelekt in Nederland!!!!

Is er nu echt niemand die iets meer weet over de Vodafone plannen over de Esim op mijn Apple watch?

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Ik zou zeggen, lees het bericht voor je, wat Steven heeft geschreven.
Als er iets over te melden valt dan komt dat vanzelf wel. Mocht je een andere provider weten in Nederland die het al wel heeft, dan hoor ik het graag. Zit er ook al een lange tijd op te wachten.

Ruud001
topicstarter
Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes

Hoi hoi, welkom in 2021!!! En nog steeds geen ondersteuning van Vodafone voor de Apple Watch. 

hastello

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Zo geldt dat ook voor mijn Mobvoi ticwatch 3 LTE. Vodafone verkoopt praatjes die niet kloppen. Als het in Duitsland en Engeland kan dan kan het ook in Nederland.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Het netwerk in Duitsland en Engeland is anders ingericht dan in Nederland. Wat Vodafone me heeft laten weten, of weet jij meer en is daar helemaal niets van waar? Misschien dat jij meer weet, omdat je zegt dat Vodafone praatjes verkoopt. Ben dan wel benieuwd eigenlijk. 

Ruud001
topicstarter
Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes

@Energieboy Jij weet net zo goed als ik dat dit inmiddels al jaren duurt. In dit geval een waardeloze instelling van Vodafone. Het kan best zijn dat het netwerk “anders” is ingericht. Maar zeg dan gewoon dat het nog jaren kan duren en niet steeds van die open antwoorden als “we zijn er mee bezig”. Geloof je het zelf🤣

Groeten. 

Ruud001
topicstarter
Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes

Ik heb even de zogenaamde “ oplossing” geannuleerd. Wat we weten nog niets…..

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Mijn antwoord was ook niet op jou bericht, maar op die van Hastello. Je hebt helemaal gelijk wanneer het nog jaren duurt, dat ze gewoon moeten zeggen dat het nog jaren kan duren en/of dat ze er misschien helemaal niet mee bezig zijn. Maar het ging mij meer om het andere bericht waarop ik antwoord geef wat Vodafone Nederland zelf aangeeft 😎🤔

Maar jij kent de boel hier al langer dan vandaag 😜

Ruud001
topicstarter
Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes

Nou, gisteren (14 september 2021) is er wederom een nieuwe Apple Watch geïntroduceerd. Serie 7. Ben benieuwd of de RVS modellen met Cellular ook in Nederland uitkomt. En...of Vodafone ze dan gaan ondersteunen. Wie weet...

Dobbel

Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 48Likes

Het hangt niet van Apple af, maar van Vodafone!!

in ieder geval koop ik geen nieuwe zolang 4g op AW niet ondersteunt wordt.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic