Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes

Wanneer gaat Vodafone NL, net zoals Vodafone Duitsland met de E-sim beginnen?

Hallo allemaal,
Zijn jullie net zo "boos" als ik, dat Vodafone totaal geen uitleg geeft wanneer ze eens met de E-sim gaan starten? Dit spelletje wordt nu al een paar jaar gespeeld en dat moet maar eens afgelopen zijn. Hun "collega's" in Duitsland doen dit al een tijd wel. Ready for the future is Vodafone hier dus niet. En wij worden als klant gedupeerd omdat wij beperkt worden om bepaalde diensten te kunnen afnemen. Klein voorbeeld is de iPhone Xs en Xs Max. Die ondersteunen een tweede simkaart, in de vorm een gewone simkaart en als tweede de E-sim. Kunnen we hier niet gebruiken. Zou handig zijn om bijvoorbeeld werk en privé te kunnen scheiden met 1 toestel... Ander apparaat is de Apple watch series 4, die ook een E-sim kan gebruiken. Maar ook hier, helaas.
Ik hoop dat andere forum leden ook aansluiten en hun gal op een nette manier hier spuien. Hopelijk wordt Vodafone een keer wakker, en werken ze mee aan de "ready for the future".
341 Reacties 341
gpapadak

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Hi,

Excuse my use of English.

I will also bid to the support of eSIM from Vodafone nl.

More an more new devices make use of it, sucah as the new pixel 4 which I am interested in buying.

As an expat I would like to be able to use the dual SIM dual standby combining an eSIM and a physical SIM offers by the device, also to be able to use the sim from my home country in the same device.

 

Thanks

Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Ruud001
topicstarter
Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes

@moderatoren. Jullie (staat in ieder geval bij @Energieboy) zeggen nu dat deze topic beantwoord is, maar dat is natuurlijk niet zo. Pas als er een concrete datum is, kun je dat zeggen. Niet een kreet zoals "ergens begin 2020”. Erg "open” antwoord. Wel in ieder geval een indicatie. 

Dus graag even open laten staan… En niet stiekum archiveren.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Het is ook een antwoord. Uiteraard niet je gewenste antwoord, maar het is wel een antwoord. Jullie vragen allemaal wanneer de eSIM komt. Serkan zegt: als de markt voor e-sim zich blijft ontwikkelen conform de huidige trend zal Vodafone in de loop van 2020 e-sim gaan ondersteunen. Het is nu te vroeg om daar inhoudelijk concreet op in te gaan.

In mijn ogen toch echt een antwoord. Alleen iedereen die de eSIM graag nu wil hebben, daar is het geen antwoord voor  . Toch wel, antwoord van wachten…. even wachten nog…. eSIM! 

iMars

Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 26Likes
Energieboy wrote:

Het is ook een antwoord. Uiteraard niet je gewenste antwoord, maar het is wel een antwoord. Jullie vragen allemaal wanneer de eSIM komt. Serkan zegt: als de markt voor e-sim zich blijft ontwikkelen conform de huidige trend zal Vodafone in de loop van 2020 e-sim gaan ondersteunen. Het is nu te vroeg om daar inhoudelijk concreet op in te gaan.

In mijn ogen toch echt een antwoord. Alleen iedereen die de eSIM graag nu wil hebben, daar is het geen antwoord voor  . Toch wel, antwoord van wachten…. even wachten nog…. eSIM! 

Nou niet echt een antwoord. Want ervoor staat “Als de markt voor e-Sim zich blijft ontwikkelen...” Dus het antwoord in de loop van 2020 is daarmee ook niet zeker. 
En de markt is er, er is gewoon veel vraag naar… Vodafone is gewoon veel te laat met anticiperen...

gpapadak

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Sorry again for using English.

I also believe that the reply in the other post is very indefinite. Let's hope Vodafone sees there is a demand and implements it,o since other companies in the NL already do.

Meanwhile I am happy to find out that my other provider in Greece also already supports eSIM and I can then use the hybrid dual SIM configuration

iMars

Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 26Likes

Vodafone, lezen jullie mee? T-Mobile kreeg er afgelopen kwartaal 76.000 mobiele klanten bij

Dat komt ervan als jullie te/zo laat zijn...

Notsobad

Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

T-mobile ?

vodafone?

zo naar T-mobile winkel om een abbo af te sluiten en volop genieten met de Esim!!  
 

Bye vodafone

Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Notsobad wrote:

T-mobile ?

vodafone?

zo naar T-mobile winkel om een abbo af te sluiten en volop genieten met de Esim!!  
 

Bye vodafone

Veel plezier en nog een heel goed weekend gewenst 🙂

Robbievanloon

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Zit ook al erg lang te wachten op eSim, zo’n vage post met mocht de markt zich eventueel/ misschien / mogelijkerwijs / wellicht die kant op beweegt dan kijken we wel wat we doen. Ergens in volgend jaar… of daarna.

Mijn abonnement gaat begin januari 2020 verlopen en mocht Vodafone niets concreets bekend maken dan zie ik ook niet echt een reden om nog klant te blijven en te wachten terwijl zij comlete onzin verkondigen over de markt etc. Iedereen weet namelijk dat dit de toekomst is. De concurrent biedt het wel aan en die heeft verder exact hetzelfde product. Daarnaast is loyaal zijn aan een commerciële organisatie is sowieso een beetje raar. Aan het werk Vodafone! 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Dan ben ik bang dat je gaat overstappen, zie deze info:
https://forum.vodafone.nl/vodafone-nieuws-57/e-sim-bij-vodafone-300176

Men spreekt in de loop van 2020, dus niet begin Januari 2020.

iMars

Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 26Likes
Energieboy wrote:

Dan ben ik bang dat je gaat overstappen, zie deze info:
https://forum.vodafone.nl/vodafone-nieuws-57/e-sim-bij-vodafone-300176

Men spreekt in de loop van 2020, dus niet begin Januari 2020.

Men spreekt “Als de markt voor e-sim zich blijft ontwikkelen conform de huidige trend“... 

Met nadruk op als...

Het zo dus ook zomaar 2021 kunnen zijn als de markt zich niet (volgens Vodafone) blijft ontwikkelen conform de huidige trend…

Er zijn al ~78000 nieuwe abonnees bij T-Mobile de laatste kwartaal… go figure out why...

Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Ja, als het gras groener is bij de buren, dan zou ik zeker daar gaan rollebollen 
Zolang Vodafone het niet heeft en je geen goed gevoel hebt of je nog langer wilt wachten, dan is overstappen alleen nog de weg om te kiezen. Lijkt me niet zo moeilijk om over na te denken. Natuurlijk is het leuk als Vodafone er nu mee komt, dan hoef je niet weg, maar ja. De keuze ligt echt aan een ieder zelf, ja toch. Net zoals die 78000 klanten, wel veel klanten hoor die alleen voor een eSIM overstappen, maar het zal zeker waar zijn. 

Robbievanloon

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Energieboy wrote:

Dan ben ik bang dat je gaat overstappen, zie deze info:
https://forum.vodafone.nl/vodafone-nieuws-57/e-sim-bij-vodafone-300176

Men spreekt in de loop van 2020, dus niet begin Januari 2020.

Dank je voor je bericht, dan ga ik dat inderdaad doen! T-mobile here we come 

iMars

Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 26Likes
Robbievanloon wrote:
Energieboy wrote:

Dan ben ik bang dat je gaat overstappen, zie deze info:
https://forum.vodafone.nl/vodafone-nieuws-57/e-sim-bij-vodafone-300176

Men spreekt in de loop van 2020, dus niet begin Januari 2020.

Dank je voor je bericht, dan ga ik dat inderdaad doen! T-mobile here we come 

Hier nog een, ik stap in Januari over 

Gcult

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Ik ben vandaag ook overgestapt naar Tmobile.. heel bijzonder dat de Esim er nog steeds niet is.. 

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Gcult wrote:

Ik ben vandaag ook overgestapt naar Tmobile.. heel bijzonder dat de Esim er nog steeds niet is.. 

 

Dan wens ik je in ieder geval heel veel plezier bij je nieuwe provider.
Dat het allemaal goed mag werken en dat je ook daar tevreden bent.

Waarschijnlijk zie ik je dan hier niet meer terug, mocht je toch nog willen terug overstappen, dan ben je natuurlijk weer welkom . Maar dan wens ik je vanuit mijn privé persoontje alvast hele fijne Feestdagen en een goed mobiel 2020 toe!

Gcult

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Energieboy wrote:
Gcult wrote:

Ik ben vandaag ook overgestapt naar Tmobile.. heel bijzonder dat de Esim er nog steeds niet is.. 

 

Dan wens ik je in ieder geval heel veel plezier bij je nieuwe provider.
Dat het allemaal goed mag werken en dat je ook daar tevreden bent.

Waarschijnlijk zie ik je dan hier niet meer terug, mocht je toch nog willen terug overstappen, dan ben je natuurlijk weer welkom . Maar dan wens ik je vanuit mijn privé persoontje alvast hele fijne Feestdagen en een goed mobiel 2020 toe!

 

Dank je.. wie weet.. ik heb hem nu maar voor een jaar afgesloten .. tot dat de Iphone 12 uit is. Wie weet heeft Vodafone heeft Vodafone het dan voor elkaar in Nederland. Ik ben al jaren klant bij Vodafone en ook bij Ziggo dus waarschijnlijk ben je nog niet van me af

Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Goed om te horen Gcult en slim dat je maar voor 1 jaar hebt afgesloten.
Eigenlijk verwacht ik toch wel dat Vodafone, tegen die tijd, het zal aanbieden. Tenminste, dat hoop ik zelf dan ook!

Ruud001
topicstarter
Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes

Beste Vodafone,

Boven dit draadje staat beantwoord. En zoals eerder gelezen is niet iedereen het daar mee eens. Als er een vaste datum zou staan, prima. Maar er wordt gezegd, misschien medio 2020. Dat is een erg ruim begrip. Ik hoop dat het "begin” 2020 wordt. Maar goed, staat dit draadje even bovenaan.

Je moet je blijven laten horen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic