Ik volg dit topic al een tijdje omdat ook ik zit te wachten op de esim ondersteuning (voor oa mijn 4G apple watch)
Maar nu toch ook maar eens een reactie omdat wij volgens mij vanuit Vodafone niet van de juiste info worden voorzien....
En wel om de volgende reden:
Ik rij in een BMW welke is voorzien van een navigatiesysteem met BMW Connected Drive. Omdat dit abonnement binnenkort afloopt ben ik uit nieuwsgierigheid eens gaan uitzoeken hoe BMW de dataverbinding eigenlijk regelt voor deze systemen…. En wat blijkt tot mijn verbazing:
Het systeem wordt door BMW voorzien van een communicatie box welke gebruik maakt van een
ESIM. BMW heeft momenteel in Europa een contract met VODAFONE voor de dataverbindingen voor deze systemen.... Dit wordt zelfs besproken in andere topics in dit forum waarin dezelfde moderators van Vodafone ook reageren (Hallo
Steven ?, Bijvoorbeeld: https://forum.vodafone.nl/archief-2019-93/bmw-connecteddrive-3g-vodafone-van-3g-naar-4g-297203)
Hieruit kan ik eigenlijk maar één conclusie trekken. Er rijden momenteel tien duizenden BMW’s (wilde gok, maar iedere BMW vanaf 2013 voorzien van NAVI) rond met een ESIM welke gebruik maakt van het Vodafone netwerk in Nederland. En wij krijgen vanuit Vodafone te horen dat ze het nog aan het testen zijn en dat het technisch allemaal heel moeilijk is….
Volgens mij willen jullie het gewoon niet beschikbaar maken aan particulieren omdat het risico van eenvoudiger overstappen voor jullie te groot is….