Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes

Wanneer gaat Vodafone NL, net zoals Vodafone Duitsland met de E-sim beginnen?

Hallo allemaal,
Zijn jullie net zo "boos" als ik, dat Vodafone totaal geen uitleg geeft wanneer ze eens met de E-sim gaan starten? Dit spelletje wordt nu al een paar jaar gespeeld en dat moet maar eens afgelopen zijn. Hun "collega's" in Duitsland doen dit al een tijd wel. Ready for the future is Vodafone hier dus niet. En wij worden als klant gedupeerd omdat wij beperkt worden om bepaalde diensten te kunnen afnemen. Klein voorbeeld is de iPhone Xs en Xs Max. Die ondersteunen een tweede simkaart, in de vorm een gewone simkaart en als tweede de E-sim. Kunnen we hier niet gebruiken. Zou handig zijn om bijvoorbeeld werk en privé te kunnen scheiden met 1 toestel... Ander apparaat is de Apple watch series 4, die ook een E-sim kan gebruiken. Maar ook hier, helaas.
Ik hoop dat andere forum leden ook aansluiten en hun gal op een nette manier hier spuien. Hopelijk wordt Vodafone een keer wakker, en werken ze mee aan de "ready for the future".
341 Reacties 341
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Wie weet is ABN Amro eerder Energieboy 😛
Ruud001
topicstarter
Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes
Wordt betalen ook weer duurder van. Iedereen wil een graantje meepikken...:thinking:
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Ik ben benieuwd hoe dit zich gaat uitpakken Ruud001 Energieboy
Bij Android was betalen via de telefoon al mogelijk door middel van NFC.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
En nu komt het eigenlijk mogelijk bij Apple Steven
Jaja, we lopen achter... i Know 😉

Het gaat straks ook via NFC en ING gaat er als eerst mee starten.
Laten we hopen een beetje snel 😉
Ruud001
topicstarter
Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes
Voor mij toch liever eerst de E-Sim. Kom op Vodafone, doe er wat aan en maak er een primeur van. ?
nickven

Gedreven Ontdekker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes
Ik sta ook al jaren te springen om Esim ondersteuning. Ik kan er niet bij waarom ons Nederland een land die graag uitblinkt als innovater zo ontzettend sloom is met ontwikkelingen als esim en Apple Pay. De providers en banken is het alles alleen maar te doen om de centen en ik ben bang voor onderlinge afspraken. Als jullie je willen onderscheiden als een aanbieder die echt op de toekomst gericht is zou ik jullie klanten heel snel blij maken met esim. De eerste Apple Watch met cellular is inmiddels al jaren geleden uitgebracht en wordt nu wel echt tijd om wat te doen.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Kom kom, niet zo dramatisch doen hoor. Je weet nu eenmaal dat als je een iPhone koopt dat je veel langer moet wachten op werkende onderdelen dan wanneer je een Android koopt.

Siri was er en heeft ook nog een lange tijd geduurd tot het in Nederland kwam en sprak. HomePod, is er nog steeds niet in Nederland (of Nederlands). Met een omweg misschien wel maar zo te koop, nee. Eindelijk na zoveel jaren gaat NFC gebruikt worden in Nederland, jawel het komt eraan Apple Pay. Ook dat heeft een lange tijd geduurd.

En dan zijn er elke dag weer mensen die zeggen te weten waarom het allemaal zo lang duurt. De één zegt dat Apple traag is met leveren en de ander zegt dat het komt omdat onze systemen het niet aan kunnen en weer een ander zegt dan: het ligt aan onze banken en providers. Die willen veel geld verdienen maar ze moet Apple betalen en dat willen ze niet. Zou het dan toch aan Apple liggen die teveel wil mee snoepen en geld wil verdienen.

Oh ja, zo hebben we allemaal wel iets en denken we allemaal gelijk te hebben. Natuurlijk, Vodafone Duitsland heeft het al, waarom Nederland niet? Onze overbuurman heeft ook al de nieuwe Mercedes voor de deur, en waarom ik niet? Kosten? Techniek? Onkunde? Klanten express aan lijntje houden? Of gewoon een te kleine markt? Of Apple wil weer veel geld?

Zeg het maar mensen, zeg het maar.
Voorlopig maar gewoon wachten en dan opeens zie je, net zoals bij Apple Pay, het komt in Nederland. En Vodafone weet heus wel dat wij allemaal een eSim willen. Dat weten ze maar al te goed ??

Fijn weekend ??
Ruud001
topicstarter
Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes
Energieboy Ben het geregeld met je eens, maar om nu appels met peren te vergelijken... Hier sla je voor mij de plank een beetje mis E-Sim is een dienst van Vodafone en andere providers. Niet alleen voor Apple IOS, maar ook voor Android etc.. Ik begrijp dat je alles een beetje wil sussen met de mantel der liefde. (Heel goed van je, daar niet van.) En dat we vooral maar geduld moeten hebben. Maar als we allemaal aan de kant gaan staan en afwachten, dan gebeurd er helemaal niets. Dus ik ben blij dat er mensen zijn die hierover steeds weer een draadje op het forum beginnen. En blijven strijden voor de E-Sim.:wink:.
Vooral doorgaan!!!
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Ik weet het ook niet....
Het kan toch zijn dat Apple dit open moet zetten voor providers?
Weet jij het wel? Ik dacht ook eerst dat Apple Pay gewoon zonder problemen in de telefoon kon, nu hoor ik dat banken daar best veel geld voor moeten betalen om te mogen aanbieden. Of dat waar is, dat moet ik ook maar vernemen van mensen via verschillende kanalen op internet. Dus ja, ik weet het niet.

Net zoals met de eSim. Wat jij zegt, ik verwacht ook dat het aan de provider ligt, maar misschien ligt het wel anders. Van mij mochten ze het gisteren al vrij geven, graag zelfs. Alleen kom ik ook niet verder dan dat Vodafone klantenservice het niet weet en we maar moeten wachten.

Wat je zegt, Android heeft die mogelijkheid wel maar dan gaat het volgens mij om een dubbele SIMkaart en niet om een ingebouwde eSim. Maar goed, nogmaals, ik weet het ook niet, ga nu gissen en dat is ook niet mijn bedoeling. En dat jullie het elke week aankaarten en hier melden, mijn zegen heb je hoor 🙂 Ik doe graag met je mee en hoop zo dat Vodafone sneller aan de slag gaat om het vrij te geven. Liever Vodafone dan een andere provider eerst :wink::blush:
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Ik snap dat jullie het iedere week aankaarten Ruud001 Energieboy maar ik ben er bang voor dat ik telkens dezelfde reactie moet gaan geven. Dat wil niet zeggen dat ik jullie niet begrijp.
Op dit moment gebruik ik Android. Hiervoor is de E-sim nog niet perse nodig. Echter bij Apple wel al. Kijk maar eens naar Apple Watch oa.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hou mij er buiten aub :sunglasses: :stuck_out_tongue_winking_eye:
Ik reageer alleen omdat men hier een bericht schrijft.
Van mij hoeft de eSim niet, heb toch zo'n toestel "nog" niet :sleeping:

En daarnaast verwacht ik dat je dan aan een tweede abonnement vast zit.
Zal je zien dat een prepaid nummer dan niet mogelijk is als eSim of zo :blush:
Dus van mij mag het nog een tijd duren maar ik gun het anderen wel, die het graag wensen.

En de discussie over Apple en Android zal altijd wel blijven.
Ruud001
topicstarter
Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes
Steven Hoi, je hoeft op zich ook niet een antwoord te geven. Natuurlijk wel als je iets nieuws te melden hebt. :grin:Het gaat mij erom, dat dit onderwerp (de E-SIM) af en toe bovenin de lijst staat en dus af en toe door anderen wordt bekeken. Probeer zo wat meer mensen te porren voor de E-sim. Hopelijk gaan die dan ook bij Vodafone zeuren en wie weet komt Vodafone dan echt in beweging.
De aanhouder wint!!!
Groeten.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Laten we hopen dat het zo snel mogelijk uitgerold wordt! Mocht ik meer te komen weten, dan zal ik dit zeer zeker aangeven :grinning: Ruud001
RoelvanDick

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Graag 1 e-sim to go ASP!
LaleY

Meedenker
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Beste Vodafone, zou je inmiddels een update kunnen geven over de eSim-ondersteuning?
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
LaleY wrote:
Beste Vodafone, zou je inmiddels een update kunnen geven over de eSim-ondersteuning?

Nee, zodra Vodafone hier meer over weet dan zal een moderator dit met ons communiceren via de community. En daarnaast zal Vodafone dit dan ook wel melden via de media. Dus voorlopig is er nog geen nieuws over de eSim ondersteuning 😞
MrZand

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
eSim, Ziggo app voor AppleTV, visual voicemail, ApplePay (de laatste komt eindelijk). Ik vraag me af waarom het allemaal zo onnodig lang duurt in NL. Dat kan niet komen door benodigde ontwikkeltijd. Daar duurt het te lang voor. Kennelijk staat de klant niet centraal?
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
MrZand wrote:
eSim, Ziggo app voor AppleTV, visual voicemail, ApplePay (de laatste komt eindelijk). Ik vraag me af waarom het allemaal zo onnodig lang duurt in NL. Dat kan niet komen door benodigde ontwikkeltijd. Daar duurt het te lang voor. Kennelijk staat de klant niet centraal?

Deze vragen moet je dan, ieder voor zich, stellen aan de betreffende bedrijven. Op sommige kan ik je al wel antwoord geven:

eSim - Vodafone zegt nog in ontwikkeling te zijn, meer info volgt zodra ze daar ook meer over weten

Ziggo Go op Apple TV - Ziggo is nu intern aan het testen of er nog aanpassingen moeten plaats vinden aan de app. Eerst was er een grote test en nu is het bij Ziggo zelf (dit ook omdat men graag wil dat de cloud opnamen in de app komt, anders heb je er nog niets aan). Dus geduldig wachten, het komt eraan!

Visual Voicemail - Geen idee waarom Vodafone hier niets mee doet. Heb meer keren gevraagd waarom Vodafone dit niet wil faciliteren, desnoods tegen betaling. Maar daar is nog geen antwoord op gekomen. We blijven in het duister tasten, vraag ze het eens zelf 🙂

Apple Pay - Hier is al door iCulture een mooi nieuwsbericht over uitgebracht. ING is de eerste bank die dit gaat voeren, eindelijk! Wanneer volgen andere banken? Geen idee

iCulture Apple Pay:
https://www.iculture.nl/nieuws/ing-apple-pay-datum/

En als je wilt weten waarom het allemaal zo lang moet duren, vraag het de bedrijven zelf. Wie weet krijg jij wel het antwoord ? Dat de klant niet centraal zou staan, dat geloof ik niet.
Ruud001
topicstarter
Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes
Beste Vodafone,

Graag een e-sim update! En nee Energieboy, niet van jou, :laughing: maar een echte update van Vodafone. Je mag natuurlijk reageren, want dan blijft deze topic een beetje onder de aandacht. :wink:
Wacht nog steeds op goed nieuws...
Ruud001
topicstarter
Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes
Zoals je ziet, schiet het niet echt op bij Vodafone. :stuck_out_tongue_winking_eye:
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic