JossiEnd

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Wallet app gebruikt gemiddeld 350MB RAM

Beste Vodafone,

Sinds een aantal dagen maak ik gebruik van de Vodafone Wallet app. Nu ik mijn NFC simkaart heb kan ik overal contactloos betalen met mijn telefoon. Ben hier erg blij mee! Helaas kwam ik ook tot de conclusie dat mijn telefoon langzamer werd en ging haperen. Na een beetje onderzoek kwam ik in de instellingen tegen dat de Wallet app gemiddeld 353MB RAM gebruikt en 100% van de tijd draait (zie link naar screenshot). Het RAM gebruik piekt ook naar 429MB. Ik snap dat de Wallet app een functie is die altijd op de achtergrond moet draaien (in het geval dat er contactloos betalen plaats vind). Maar 400MB lijkt mij erg veel. Hebben meer mensen hier last van of heeft het met mijn telefoon te maken? En is er een functionaliteit ingebouwd dat als ik mijn NFC uitzet, de Vodafone Wallet app ook automatisch niet meer op de achtergrond draait? Beneden de specs van mijn telefoon:

Brand: LG (LGE)
Model: LGE G3 (LG-D855)
Android version: 5.0 (32-bit)
Build number: LRX21R.A1421650137
Software version: V20h-EUR-XX

Vodafone Wallet RAM Usage

11:01 - Edit: Orginele bericht ging over monitoring de Wallat app van de afgelopen 3 uur. Nu is de post aangepast aan monitoring van de afgleopen 24 uur; Gemiddede RAM van 397MB naar 353MB aangepast. Maximum RAM van 429MB toegevoegd. Screenshot aangepast.

*moderator edit: in onderwerp stond wallat, gewijzigd naar wallet*
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
JossiEnd
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes
Ja het blijft bijzonder. Ik moet zeggen dat ik het wel al geaccepteerd heb dat hij af en toe langzaam is. Mocht het te storend zijn zal ik de applicatie verwijderen. Wie weet dat het met toekomstige updates verholpen wordt.

Hartelijk dank voor het meedenken in ieder geval!

Bekijk in context

11 Reacties 11
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
JossiEnd , dat verbruik is wel aan de hoge kant! Ik heb zelf ook de LG G3, echter komt het zelfs bij gebruikt niet boven de 150 MB uit. Kun je aangeven wat je tot nu toe al hebt geprobeerd? Heb je bijvoorbeeld je telefoon al opnieuw gestart en de app opnieuw geïnstalleerd?
JossiEnd
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes
Het enige wat ik tot nu toe geprobeerd heb is de dienst stoppen door middel van de "force stop" functie. Dit zorgt ervoor dat de app geen RAM meer verbruikt. Echter, na enige tijd, wordt te app weer automatisch gestart. Telefoon opnieuw opstarten heb ik ook geprobeerd.
Zojuist de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Zal morgen/overmogen kijken op hoeveel het RAM verbruik gemiddeld zit.
JossiEnd
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes
Lijkt er niet op alsof het geholpen heeft. In de link screenshot van monitoring de app 24 uur. (Maandag 13:25 t/m Dinsdag 13:25)

Vodafone Wallet App
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@DavidBlaszyk

Jij maakt ook gebruik van de Wallet app, toch? Merk jij hetzelfde probleem als JossiEnd ?
DavidBlaszyk

Gedreven Liefhebber
  • 161Posts
  • 6Oplossingen
  • 33Likes
Ik gebruik de Wallet op mijn G3 inderdaad, maar ik heb momenteel alleen een Nexus 5 bij me.
Op de Nexus 5 zie ik "Average 151 MB" en "Maximum 153 MB" staan, ik zal later kijken hoeveel dat is op de G3.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Dankjewel DavidBlaszyk ! Leuk dat je ook de G3 hebt :). Ben benieuwd wat daarbij het verbruik is.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
JossiEnd

We zijn weer een paar dagen verder. Merk je inmiddels verbetering of ervaar je nog steeds dezelfde issues? Ik zie dat er verder niemand meer op heeft gereageerd dus het lijkt er niet op dat anderen hetzelfde probleem ervaren.
JossiEnd
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes
Ik heb minder last van dat mijn telefoon traag is. Vandaag nog een keer gekeken naar het RAM verbruik. Gemiddelde zit nu op 8.4MB. Ik denk zelf dat het mogelijk te maken heeft met het gebruik maken van NFC betaling. Ik heb de afgelopen tijd geen NFC betaling gedaan.Dus mogelijk dat hij pas veel RAM gaat gebruiken als hij een keer weer gebruikt wordt. En na enige tijd geen activity gaat hij vanzelf "uit"?

In principe is het probleem opgelost. Ik zal nog een post plaatsen nadat ik weer een NFC betaling heb gedaan en vervolgens hoe het RAM verbruik is de 24 uur daarop volgend.

In ieder geval bedankt voor het meedenken!
JossiEnd
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes
Gisteren na het plaatsen van mijn post heb de Wallet app geopend. Alleen geopend, verder geen betaling geplaatst. En vandaag gekeken naar het verbruik. Vervolgens is weer het gebruik van de app omhoog geschoten naar 354MB RAM max & 300MB gemiddeld. Het lijkt dus inderdaad erop te lijken dat ik er de afgelopen dagen geen last van had omdat ik een lange tijd de app niet gebruikt heb.

Verbruik Wallet App (afgelopen 24 uur)
Verbruik Wallet App (afgelopen 3 uur)
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
JossiEnd

Hmm ik heb persoonlijk geen idee wat dit zou kunnen verklaren. Het zou kunnen dat het doen van een mobiele betaling veel vergt van je toestel, maar ik denk niet dat het een algemeen issue is.. Als het echt storend is raad ik je toch aan om eens een fabrieksreset te proberen om te testen of je dan verbetering merkt.
JossiEnd
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes
Ja het blijft bijzonder. Ik moet zeggen dat ik het wel al geaccepteerd heb dat hij af en toe langzaam is. Mocht het te storend zijn zal ik de applicatie verwijderen. Wie weet dat het met toekomstige updates verholpen wordt.

Hartelijk dank voor het meedenken in ieder geval!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic