Beste Vodafone,
Sinds een aantal dagen maak ik gebruik van de Vodafone Wallet app. Nu ik mijn NFC simkaart heb kan ik overal contactloos betalen met mijn telefoon. Ben hier erg blij mee! Helaas kwam ik ook tot de conclusie dat mijn telefoon langzamer werd en ging haperen. Na een beetje onderzoek kwam ik in de instellingen tegen dat de Wallet app gemiddeld 353MB RAM gebruikt en 100% van de tijd draait (zie link naar screenshot). Het RAM gebruik piekt ook naar 429MB. Ik snap dat de Wallet app een functie is die altijd op de achtergrond moet draaien (in het geval dat er contactloos betalen plaats vind). Maar 400MB lijkt mij erg veel. Hebben meer mensen hier last van of heeft het met mijn telefoon te maken? En is er een functionaliteit ingebouwd dat als ik mijn NFC uitzet, de Vodafone Wallet app ook automatisch niet meer op de achtergrond draait? Beneden de specs van mijn telefoon:
Brand: LG (LGE)
Model: LGE G3 (LG-D855)
Android version: 5.0 (32-bit)
Build number: LRX21R.A1421650137
Software version: V20h-EUR-XX
Vodafone Wallet RAM Usage
11:01 - Edit: Orginele bericht ging over monitoring de Wallat app van de afgelopen 3 uur. Nu is de post aangepast aan monitoring van de afgleopen 24 uur; Gemiddede RAM van 397MB naar 353MB aangepast. Maximum RAM van 429MB toegevoegd. Screenshot aangepast. *moderator edit: in onderwerp stond wallat, gewijzigd naar wallet*