peter1972

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Waarom zoveel prijsverschil voor verlengen?

ik kan over een maand mijn abb verlengen.
nu zit ik al te kijken naar telefoons.
nu valt het mij op dat een verlenging bij vodafone stukken duurder is dan andere providers.
waarom is dat eigenlijk???
2 Reacties 2
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Hoi ,
Wat leuk dat je je contract kan verlengen bij Vodafone. Dat je gaat vergelijken is natuurlijk heel normaal en moet je ook zeker doen. Ik weet natuurlijk niet wat je nu kwijt bent per maand en wat je straks meer zou moeten gaan betalen. Het ligt er ook maar net aan welk abonnement je wilt nemen.

Als ik straks over kan naar een andere provider dan ben ik bij Vodafone goedkoper uit maar neem ik een grotere databundel dan ben ik bij de andere provider, mijn huidige, toch weer goedkoper uit. Dus het is maar echt net zoals het is.

Het is een goed moment om rond te kijken om te zien wat je nu wilt gaan aanschaffen. Toestel prijzen kunnen ook verschillen, bij elke winkel is dat wel zo. Overigens is het altijd al zo geweest dat als je bij een provider zelf je abonnement neemt je vaker duurder uit bent dan wanneer je een tussen persoon hebt (zoals belsimpel of gsm). Die kopen abonnementen in en kunnen deze weer verkopen zoals ze dit zelf willen. Dan loont het soms om over te stappen. Maar daar moet je ook wel weer goed mee oppassen, want dat is ook niet altijd positief. Zo heb ik jaren terug een abonnement ergens anders afgesloten die ook het netwerk van Vodafone gebruikte maar qua service was het prut en toch was het niet zo goed als ik had verwacht.

Ik zou dus zeggen dat het verschil ligt aan de service en behandeling, andere zullen het er misschien niet mee eens zijn. Neem een abonnement waar je je fijn bij voelt, dat is het belangrijkste. Succes!
goldspots

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
soms krijg je ook prijsverschil doordat het toetel waarvan je dacht dat die hetzelfde is toch net andere specificaties heeft.

Ik heb zelf voor ik overstapte naar Vodafone uitgebreid onderzoek gedaan naar vrij veel mogelijkheden, met of zonder telefoon; 1 of 2 jaar abonnement; hoeveel minuten in abo en hoeveel Mb of Gb . Zelfs eventuele kortingen die geboden werden meegerekend.

Verlengen bij KPN met een abbo met onbeperkt bellen/smsen en ongeveer 5 Gb internet op sim-only basis kwam met de korting vanwege lang klant zijn duurder uit dan overstappen naar Vodafone. Het hele abonnement is goedkoper (sim-only , onbeperkt bellen/sms en 10 Gb data) was al goedkoper voor de kortingsactie van december en de extra korting dankzij Ziggo.
Beide waren berekend op een contract van 2 jaar.

Dus soms is via een tussenpersoon goedkoper en soms juist gelijk bij provider.

En hou ook acties in de gaten. Die schelen soms ook heel veel!


E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic