Rinustp

Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Waarom wil Vodafone mij niet fatsoenlijk informeren?

Het is ongelofelijk maar ik ben er nu van overtuigd dat Vodafone me kwijt wil als klant.
Ik ben nu ongeveer 9 jaar klant bij Vodafone met een bel en web abonnement. Dat krijg ik nooit op en dat betekent dat ik elke maand minimaal € 10,00 kwijt ben aan niet gebruikt tegoed. En dat bij een abo van € 16,00.
Ik bel dus heel erg weinig en zit nauwelijks op mobiel internet.
Daarom wil ik overstappen naar een prepaid mogelijkheid of Hybride. Daarvoor heb ik de helpdesk gebeld (á € 0,45 per gesprek).
Het enige wat ik wilde weten is wat de voorwaarden zijn bij gebruik van Prepaid en bij gebruik van Hybride. Hoelang is mijn tegoed geldig? Kan ik automatisch opwaarderen, enz. Deze info kan ik namelijk niet op de website vinden. De man aan de lijn zei dat hij deze info niet aan nieuwe klanten kon verstrekken en van bestaande klanten moest hij eerst alles weten voordat hij die info kon geven.
Met andere woorden: De klant flink frustreren. Ik wil alleen weten waar ik de info kan vinden of, in het andere geval, of hij het me kan geven.
Dat kan dus niet en daarom moet ik nu overstappen naar T-mobile terwijl ik liever bij Vodafone blijf.
Het markante aan dit verhaal is dat ze vorige week in de Vodafonewinkel ook al helemaal geen informatie wilde geven.

Heeft iemand meer deze (Irritante) ervaring en waar kan dit aan liggen? Waarom doet Vodafone zo moeilijk?

Toen ik vorig jaar via Facebook een vraag stelde wilde ze ook eerst alles van me weten voordat ze op de vraag ingingen. Terwijl ik niet weet of ik wel met de echte Vodafone te maken heb.
Vodafone gaat mijn inziens heel slordig om met de Privégegevens van haar klanten en maakt de kans op identiteitsfraude wel heel erg groot.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Anonymous
Niet van toepassing
Ik heb het heel even gegoogeld voor je en kwam op het volgende uit:

Bekijk in context

10 Reacties 10
Anonymous
Niet van toepassing
Hey Rinustp,

Allereerst vind ik t jammer dat je een nare ervaring hebt met de klantenservice. Normaal gesproken vragen ze alleen bepaalde informatie voor de verificatie. Dit doen ze om te verifiëren of jij daadwerkelijk de persoon bent die je zegt te zijn. Dit is puur uit veiligheidsoverwegingen voor jouwzelf en die van hun.

Via deze link vindt je alles over hybride: https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/hybride/informatie.shtml

Via deze link vindt je alles over prepaid+: https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/prepaid/prepaid-plus.shtml

Alles over de verschillende kosten: https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/prepaid/prepaid-plus.shtml

Geldigheid tegoed: https://www.vodafone.nl/support/prepaid/tegoed.shtml of https://www.vodafone.nl/support/hybride/bundel-en-tegoed.shtml

Extra opties: https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/prepaid/extra-opties/

Alles over prepaid: https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/prepaid/

Ik hoop dat je met de bovenstaande links iets kunt en daarmee je vragen worden beantwoord die je hebt. Mocht je nog overige vragen hebben dan hoor ik het graag.

Vodafone NL heeft een Facebook pagina en Twitter pagina die je terug kunt vinden via www.vodafone.nl/support/contact

Groetjes stevied86
Rinustp
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes
Bedankt voor je snelle reactie.
De hoeveelheid mogelijkheden werkt erg verwarrend maar ik denk dat ik er nu uit ben en weet wat ik wilde weten.
Blijft nog een vraag over misschien kan jij daar een antwoord op geven.
Omdat de winkelmedewerker mij geen informatie wilde verstrekken ben ik naar T-mobile gegaan en heb daar een kaart en nummerbehoud aangevraagd.
Is dit nummerbehoud nog terug te draaien zodat het overgezet kan worden naar een Hybride abo van Vodafone?
Mijn huidige abo loopt 19 juni af.

Dit soort vragen kreeg ik dus niet beantwoord bij de "helpdesk".

Anonymous
Niet van toepassing
Oei, dat durf ik niet te zeggen. Weet niet welke voorwaarden t-mobile hanteert. Echter is het nog niet ingegaan en zou het mogelijk zijn om het te stoppen. Ik raad je daarvoor aan om contact op te nemen met de klantenservice van T-Mobile.

Groetjes stevied86
Anonymous
Niet van toepassing
Ik heb het heel even gegoogeld voor je en kwam op het volgende uit:
Rinustp
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes
Hartelijk bedankt voor je hulp, Stevied86. Ik ben weer iets wijzer geworden en heb mijn keuze bepaald.

Ik heb intussen met T-mobile gebeld en de aanvraag voor nummerbehoud is ingetrokken. Dat werd daar heel snel en heel vriendelijk geregeld.
Nu de vraag of Vodafone mij een Hybride abo wil verkopen met behoud van nummer en of dat ook vriendelijk en snel kan.

Topic mag voor mij afgesloten worden.

Rinustp
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes
Intussen geprobeerd om met nummerbehoud over te stappen naar een Hybride abonnement. Blijkt toch een heel probleem bij Vodafone.
Weer niet geholpen door de helpdesk!!!
Nu al spijt dat ik het geprobeerd heb.
Vodafone zou toch eens in de leer moeten gaan bij T-mobile.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Topic is verplaatst van het board Het Koffiehuis naar Hybride. Nieuwe link naar betrefende topic.
Anonymous
Niet van toepassing
Hey Rinustp,

Jammer om te lezen dat het weer zo verloopt, alleen kan ik helaas vanuit hier niks betekenen voor je ivm met het omzetten.
Dit gaat echter via de klantenservice.
Mocht je andere vragen hebben dan hoor ik het graag.

Groetjes steven
Rinustp
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes
Dat is nou net het probleem.
Die klantenSERVICE biedt geen service. Die Indiër die ik twee keer aan de lijn heb gehad wil maar niet helpen.
Fijn voor Vodafone dat ze hun callcenter naar India verhuizen omdat ze daar voor een appel en een ei werken maar ik ben er nu even niet mee geholpen.
Er zal niets anders opzitten dan zometeen naar een Vodafone winkel te rijden (20 km heen en terug). Misschien dat die nog iets doen. Zo niet dan weer naar T-mobile want die zit enkele panden verderop.

Misschien moet ik weer een klacht indienen bij het hoofdkantoor zoals ik enkele jaren geleden ook heb gedaan. Toen was het in enkele uren opgelost met een goed excuusabonnement als gevolg.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@rinustp

Helaas is je topic in strijd met de regels dus ik zal je topic daarom ook sluiten. Je kunt de vraag gerust op ons Facebookaccount stellen. Dan kijken mijn collega's ernaar (Zij zitten ook gewoon in Nederland, don't worry).
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic