P. Dijkxhoorn

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Waarom kan ik op mijn iPhone geen VPN meer opzetten via een mobiele hotspot?

Hallo, na wijziging Vodafone abonnement lukt het niet meer om op de laptop een VPN verbinding te maken met een router op andere locatie. De laptop is via Mobiele hotpot verbonden aan een Iphone met Red abonnement.

(Als de laptop via Wifi verbonden wordt werkt het VPN wel.)

 

APN is als onderstaand ingesteld: 

  • APN: live.vodafone.com
  • Gebruikersnaam: vodafone
  • Wachtwoord: vodafone

Graag advies hoe verder te gaan.

 

5 Reacties 5
Ryan
Community Moderator
Community Moderator
  • 86Posts
  • 6Oplossingen
  • 15Likes

Dag @P. Dijkxhoorn en welkom op de Community! Als het rondom de VPN niet helemaal lijkt te werken, kijken we natuurlijk mee of wij het samen werkende met je kunnen krijgen. 

Allereerst de vraag. Ik kan deze niet helemaal uitpluizen. De laptop is dus verbonden met de hotspot van Vodafone en dan verder? Wat zijn je volgende acties/ handelingen? Als je dit nog kan vermelden, denken wij met je mee!

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 12225Posts
  • 3555Oplossingen
  • 3191Likes

Heb je een zakelijk of particulier abonnement? Voor zakelijk kan ik je beter doorverwijzen naar de zakelijke klantenservice. Wanneer je particulier bent, en abonnement hebt, dan is het misschien mogelijk dat ze je hier kunnen helpen. Heb je je netwerk instellingen als eens gewist en opnieuw geïnstalleerd? Heeft je VPN verbinding een beveiliging certificaat aangemaakt? Zo ja, dan even kijken of je niet voor dit nieuwe abonnement eentje moet aanmaken (het kan zijn dat het niets uit maakt, maar je weet het nooit. Ga naar Instellingen, VPN en kijk welke certificaten zijn aangemaakt. 

Je zou ook een sim swap kunnen doen. Even je eigen simkaart in een ander toestel stoppen en die van iemand anders in je eigen toestel. Even kijken of die het dan wel doet en of het dan ligt aan het abonnement of misschien toch je toestel. Even wat dingen uitsluiten voor ze er bij Vodafone mee aan de slag gaan. 

P. Dijkxhoorn
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Ryan,

 

De laptop is verbonden aan een Iphone 15 pro via mobile hotspot. De enige wijziging is vernieuwd Red abonnement. Normaliter kon ik VPN opbouwen naar private locatie en vervolgens RDP. Dit werkt wel via een Wifi punt maar niet meer via de telefoon.

 

P. Dijkxhoorn
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Energieboy, ik maak gebruik van een digitale sim dus die controle lukt niet helaas.

Energieboy
Expert
Expert
  • 12225Posts
  • 3555Oplossingen
  • 3191Likes

Oei, dat is wel jammer 😞
Is die VPN en RDP aangemaakt met een digitale beveiliging? Zodat je een certificaat nodig hebt? Ander zou je die eens kunnen aanpassen. Als dit niet het geval is, dan zou ik het zo 123 ook niet weten. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic