PJD

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Waarom is mijn aanvraag geannuleerd??

Ik heb een mobiel abonnement aangevraagd met nummerbehoud van mijn prepaid nummer, enige reden goedkoper via Vodafone en een extra TV pakket thuis.

Krijg ik een mail dat de aanvraag helaas geannuleerd is, geen uitleg alleen een chatknop voor vragen die niet werkt.

Nu wil ik weten waarom de aanvraag is geannuleerd, order 440931491.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
PJD
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Het is eindelijk gelukt, wel zelf moeten bellen, blijkt dat je een klantnummer moet hebben als je een prepaid nummer van Simyo wilt meenemen, op de bestelling staat dat als je prepaid hebt je NVT moet selecteren, zo jammer dat de informatie niet juist is, nu moest ik ook nog eens Simyo bellen voor dat nummer en daarna Vodafone weer terug bellen, dubbel werk, gelukkig een nummer die wel snel werd opgenomen en Simyonis altijd snel.

Bekijk in context

10 Reacties 10
Energieboy
Expert
Expert
  • 11843Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3103Likes

Hoi @PJD 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

De reden voor afwijzing kan zijn dat je een BKR melding hebt. De kortste klap is om hiervoor even te bellen met de afdeling 'Status Order'. Zij zijn te bereiken op 0800-0560. Zij kunnen inzien waarom het is afgewezen en op basis daarvan de bestelling eventueel aanpassen i.o.m. jou zodat de aanvraag wel doorloopt met een positieve kredietcheck. 

PJD
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Als het vastloopt op een krediet check gaat er iets echt mis in de Vodafone systemen, enige wat ik aan krediet open heb staan is een klein hypotheek die bijna afgelost is en waar ik nog nooit en dag te laat betaald heb, creditkaart staat op nul en heb ook nooit een achterstand gehad.

 

En aanpassen, nee dacht het niet, of een unmimited of niks, dat is simpel, KPN wil me wel als klant, dan maar 90 euro per jaar duurder, ging mij eigenlijk om sky showtime.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11843Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3103Likes

Ik begrijp dat je teleurgesteld bent, maar ik kan er niets aan doen. Daarom zeg ik, bel het nummer even. Wie weet gaat het wel helemaal niet om een BKR of iets, maar heb je per ongelijk bij het invullen van je gegevens een foutje gemaakt (ik noem maar wat). Het kan dus ook iets heel kleins zijn, dat dan door een medewerker direct aangepast kan worden en dan is het in orde. Dus bel, dan weet je het! 

PJD
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Als ik tijd heb zal ik eens bellen, alleen mijn ervaring met bellen is dat het ellenlang duurt voordat je iemand spreekt, een afwijzing prima maar geef een reden en niet een doodlopende chatknop, de chat is denk ik helemaal dood, maarja de Vodafone-Ziggo systemen zijn en blijven een ramp, ze lopen hopeloos te klooien en te wijzigen zonder het goed uit te testen.

PJD
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Zoals al gedacht, telefonisch drama, na 3 poginingen en telkens meer dan een kwartier wachten die hoop opgegeven, nieuwe bestelling geplaatst, na veel gezeur er toch door gekomen, waar de eerste keer geen ID en bank werd gevraagd dit nu wel, rare is dat ik op het nummer dat over moet er een sms kwam dat het niet goed was gegaan, klik op de link, en ja hoor, nummer is al bevestigd, neem contact op met de klantenservice.

Aan mijn hoela, of hij loopt door met nummerbehoud of niet en dan word het KPN, de chatlink is nog steeds een doodlopende weg, en de link om de bestelling te volgen geeft ook een probleem, ik ben er wel een beetje klaar mee met de brakke ZiggoVodafone systemen die steeds storingen hebben.

PJD
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Zoals verwacht, men belt je 1 keer omdat er wat mis is met het nummerbehoud op het over te nemen nummer, die heb ik niet bij me, krijg op mijn reguliere nummer😲😲 een SMS dat ze het geprobeerd hebben, bel dan op dat nummer.

Maarja, terug bellen is lastig, dat lukt nog niet zo, loop ik nu met twee telefoons te zeulen.

Denk dat het anuleren word en op naar KPN, want een berichtje van Vodafone op een topic is ook al net als bij Ziggo teveel moeitte, we laten het de SU wel opknappen, daar is de concurentie dus nog wel klantvriendelijker in, dan te bedenken dat ik 1 van de eerste Libertel klanten was, dus mede het bedrijf groot gemaakt, toen was men er in ieder geval wel voor de klant.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11843Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3103Likes

Het is uiteraard super vervelend. Iemand van Vodafone zal met je mee kijken wat er nu aan de hand is. Let wel, als je je abonnement wilt annuleren, dit moet binnen de 14 dagen bedenktijd. Een medewerker van Vodafone zal je hier verder uitleg over geven. Waarschijnlijk zal @Cecilia je te woord staan. Heb nog even geduld aub. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3053Posts
  • 898Oplossingen
  • 1032Likes

Hi @PJD, goedemorgen!

Wat een vervelende situatie. Als ik je gegevens bekijk dan is er iets mis gegaan met de bestelling, waardoor deze nu op gecancelled staat. Doordat de bestelling is gecancelled staat er op dit moment ook geen nummerportering open voor het nummer eindigend op 535. Op dit moment gebeurt er dus helemaal niets en blijft je nummer een prepaid aansluiting. 

Mocht je alsnog graag willen overstappen van prepaid naar een mobiel abonnement, dan het advies om even te bellen met de afdeling Status Order. Zij kunnen de betreffende bestelling aanpassen of opnieuw invoeren zodat deze alsnog gaat doorlopen. Je kan hen bereiken op 0800-0560. Dit kan ik helaas via de Community niet voor je regelen 😞 

PJD
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

@Ceciliadat klopt dat die is geannuleerd, alleen krijg je geen reden zodat je het kan herstellen, alleen een kort mailtje zonder uitleg en een chat knop die nergens heen gaat.

Nu heb ik  besloten om dat prepaid nummer nog effe te houden, heb nu een nieuwe bestelling gedaan met een oud Simyo nummer dat ik wil behouden, daar ben ik over gebelt op dat nummer, die ligt altijd thuis en ik krijg een SMS op mijn reguliere nummer dat het niet gelukt is en dat men het spoedig opnieuw gaat proberen, dat is nu 2 werkdagen verder waarbij ik nu met twee toestellen rondloop.

Ik wacht het nog effe af en anders word het annuleren.

PJD
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Het is eindelijk gelukt, wel zelf moeten bellen, blijkt dat je een klantnummer moet hebben als je een prepaid nummer van Simyo wilt meenemen, op de bestelling staat dat als je prepaid hebt je NVT moet selecteren, zo jammer dat de informatie niet juist is, nu moest ik ook nog eens Simyo bellen voor dat nummer en daarna Vodafone weer terug bellen, dubbel werk, gelukkig een nummer die wel snel werd opgenomen en Simyonis altijd snel.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic