Luc61

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Waarom gaat de verlenging van mijn abonnement niet per direct in?

11 juni 2024 heb ik mijn contract verlengd nadat ik een melding ontving dat ik kon verlengen.
na verlengen/wijzingen van het contract ontving ik een email met daar in het nieuwe contract met de daarin de mededeling dat de nieuwe bundel / data tegoed op de datum van het contract ingaat (11-06-2024)  (zie uitsnede uit ontvangen contract)
in de begeleidende email wordt ook duidelijk beschreven dat de ingangsdatum per direct is (uitsnede ook bijgevoegd)
Inmiddels is het juli en ik zie dat de bundel nog steeds niet is aangepast. 
Klanten service meld mij dat de aanpassing pas in kan gaan na dat mijn oude contract is verlopen echter deze voorwaarde staat niet in het contract noch in de begeleidende email. 
Vodafoon heeft zich te houden aan hetgeen is vermeld in het contract en kan geen bijkomende voorwaarden eenzijdig toevoegen. 

a. uitsnede contact

Luc61_0-1720014847037.png

b. uitsnede begeleidende email

Luc61_1-1720015148934.png

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 12184Posts
  • 3551Oplossingen
  • 3173Likes

Dit kan verwarring geven aan wat Vodafone nu eigenlijk wil zeggen. Wil je eerst zelf even kijken tot wanneer je oude contract doorloopt. Je mag namelijk 120 dagen voor het aflopen van je oude contract alvast een nieuw contract afsluiten, Vodafone stuurt je daarom dan ook al een melding dat je een nieuw contract kan afsluiten en vragen je daarom ook of je een nieuw contract wil.

Het ingaan van je contract is dan niet direct het moment, dat is de datum van het aangaan van je contract, maar je nieuwe contract gaat pas in na je oude abonnement is verlopen. Stel dat je abonnement nog loopt tot 25 augustus 2024, dan gaat je nieuwe contract in op 26 augustus 2024, maar je contract, die je zojuist hebt afgesloten, gaat al in op 11-06-2024. Omdat je zo snel dit bent aangegaan moeten ze natuurlijk wel een datum vast zetten en zorgen dat je wel na 25 augustus 2024 met je nieuwe contract door kan gaan. Dat is juridisch zo ingebouwd en ik ben het met je eens dat dit erg verwarrend is. Het is dus niet dat Vodafone je niet respecteert, integendeel. 

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb kunnen uitleggen, mij is dit ook zo eens laten weten door iemand van Vodafone omdat het mij ook niet duidelijk was. Maar om er nu helemaal zeker van te zijn wil ik je vragen om te wachten op een medewerker van Vodafone. Die kan met je mee kijken en je hier een duidelijk antwoord op geven. Wacht nog even en dan krijg je hierop een exact antwoord. Morgen is @Cecilia er weer en die helpt je graag. Voor meer informatie heeft ze wel wat persoonlijke gegevens nodig, lees onderstaande blok en vul je gegevens aan zodat ze gelijk weet over wie het gaat.

 

⚠️ Zorg wèl dat uw Persoonlijke Informatie in uw profielinstellingen staan, dan weten Vodafone-moderators wie u bent en waar u woont. Het spreekt voor zich dat deze informatie alleen zichtbaar is voor medewerkers van Vodafone. Uw Persoonlijke Informatie kunt u HIER invullen.

 

Een fijne avond nog gewenst en ik hoop dat het straks allemaal duidelijk is. 

Bekijk in context

5 Reacties 5
Energieboy
Expert
Expert
  • 12184Posts
  • 3551Oplossingen
  • 3173Likes

Dit kan verwarring geven aan wat Vodafone nu eigenlijk wil zeggen. Wil je eerst zelf even kijken tot wanneer je oude contract doorloopt. Je mag namelijk 120 dagen voor het aflopen van je oude contract alvast een nieuw contract afsluiten, Vodafone stuurt je daarom dan ook al een melding dat je een nieuw contract kan afsluiten en vragen je daarom ook of je een nieuw contract wil.

Het ingaan van je contract is dan niet direct het moment, dat is de datum van het aangaan van je contract, maar je nieuwe contract gaat pas in na je oude abonnement is verlopen. Stel dat je abonnement nog loopt tot 25 augustus 2024, dan gaat je nieuwe contract in op 26 augustus 2024, maar je contract, die je zojuist hebt afgesloten, gaat al in op 11-06-2024. Omdat je zo snel dit bent aangegaan moeten ze natuurlijk wel een datum vast zetten en zorgen dat je wel na 25 augustus 2024 met je nieuwe contract door kan gaan. Dat is juridisch zo ingebouwd en ik ben het met je eens dat dit erg verwarrend is. Het is dus niet dat Vodafone je niet respecteert, integendeel. 

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb kunnen uitleggen, mij is dit ook zo eens laten weten door iemand van Vodafone omdat het mij ook niet duidelijk was. Maar om er nu helemaal zeker van te zijn wil ik je vragen om te wachten op een medewerker van Vodafone. Die kan met je mee kijken en je hier een duidelijk antwoord op geven. Wacht nog even en dan krijg je hierop een exact antwoord. Morgen is @Cecilia er weer en die helpt je graag. Voor meer informatie heeft ze wel wat persoonlijke gegevens nodig, lees onderstaande blok en vul je gegevens aan zodat ze gelijk weet over wie het gaat.

 

⚠️ Zorg wèl dat uw Persoonlijke Informatie in uw profielinstellingen staan, dan weten Vodafone-moderators wie u bent en waar u woont. Het spreekt voor zich dat deze informatie alleen zichtbaar is voor medewerkers van Vodafone. Uw Persoonlijke Informatie kunt u HIER invullen.

 

Een fijne avond nog gewenst en ik hoop dat het straks allemaal duidelijk is. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3499Posts
  • 1057Oplossingen
  • 1142Likes

Hi @Luc61, welkom hier. 

 De verwarring kan ik zeker goed begrijpen. Als ik je gegevens erbij pak, dan zie ik dat op dit moment je oude contract nog loopt tot en met 29 september 2024. Vier maanden voor het einde van je contract heb je de mogelijkheid om je abonnement te verlengen. Hier heb je gebruik van gemaakt. De verlenging gaat dan in op het moment dat je oude contract is afgelopen. Dat is ook hetgeen je gisteren door de klantenservice is verteld en ook wat @Energieboy aangeeft. Overigens werkt dit zo bij iedere mobiele provider. Zou de verlenging ingaan voor het einde van je contract, dan zou dat namelijk betekenen dat je dus nooit een 1 jarig of 2 jarig contract voor een bepaald abonnement volledig uitzit. 

Luc61
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

in mijn ogen is er geen sprake van verwarring... en herhalen wat er al eerder is gezegd brengt mij niet tot een duidelijk antwoord.
Het feit is dat ik een contract heb ontvangen waarin vermeld dat mijn nieuwe bundel per direct in gaat maar dat is niet gedaan door Vodafoon. 
Als het nieuwe abbonnement kennelijk later ingaat dat gesuggereerd door het betreffende contract wil ik van het contract afzien aangezien het mij niet de veronderstelde voordelen biedt. Hierbij beroep ik mij op 'bedrog' (contract levert niet wat er in staat) en 'dwaling' (vroegtijdige verlenging levert geen verondersteld voordeel op voor de klant). 

Na beeindiging van de oude contract periode kan ik dan opnieuw overwegen om van de diensten van Vodafoon gebruik te willen maken (met de zekerheid dat eventueel voordeel ook aan mijn kant zit)



Energieboy
Expert
Expert
  • 12184Posts
  • 3551Oplossingen
  • 3173Likes

Ik waarschuw mensen altijd om niet al binnen de 120 dagen, voor het beëindigen van een contract, een ander abonnement te kiezen. Dit omdat er in die 120 dagen best nog een andere korting kan zijn, of niet, maar dat is altijd de gok. Het is alleen handig als je een nieuw toestel wil, dan krijg je die wel alvast binnen maar je contract gaat pas in, na je huidige contract. Wat overigens toch altijd wel duidelijk is. 

Je hebt 14 dagen bedenktijd en je kan in die periode stoppen. Zit je buiten die 14 dagen dan is het wettelijk niet mogelijk om zomaar te stoppen. Cecilia zal je verdere informatie verstrekken. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3499Posts
  • 1057Oplossingen
  • 1142Likes

@Luc61 Ik begrijp heel goed dat je het liefst wilt dat je verlenging per direct ingaat, maar dat is helaas niet hoe het werkt als je nog een lopend contract hebt voor je huidige abonnement. De verlenging gaat dan in nadat je huidige contract is afgelopen en zoals aangegeven werkt dit bij iedere provider zo. Je geeft aan dat je de verlenging voor nu dan wilt annuleren. Dit is iets wat ik niet voor je kan doen via de Community. Voor de mogelijkheden hierover kan je het beste even contact opnemen met de Status Order via 0800-0560. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic