Timmie

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Waarom EDGE niet standaard op alle masten?

Beste,

ik maak zoals velen hier gebruik van een smartphone, in mijn geval een Samsung Galaxy.
Omdat mijn smartphone sneller om de lader vraagt bij gebruik van het 3G-netwerk, staat deze momenteel ingesteld in "2G-only" modus. In deze modus zou mijn smartphone verbinding kunnen maken via GPRS of EDGE, waarbij EDGE veel beter bruikbaar is voor surfen, VoIP en chat. Met GPRS heb ik niet of nauwelijks verbinding, waardoor chatberichten uren later aankomen, webpagina's een eeuwigheid laden en synchroniseren onmogelijk is.

Nu maakten de twee andere grote netwerkproviders KPN en T-Mobile bekend dat EDGE bij hen standaard ingeschakeld zal zijn op elke omgebouwde mast. Wij hebben hier genoeg Vodafone 2G, 3G, 4G-masten in de buurt, maar op mijn telefoon staat vooralsnog alleen de G van GPRS. Zodra ik een KPN simkaart gebruik, heb ik wel verbinding via EDGE en haal ik gewoon 0,19Mbit/sec met een speedtest. Zelfs met hun GPRS netwerk haal ik met een speedtest 0,04Mbit en kan ik met enig geduld surfen op het internet. Via Vodafone blijf ik GPRS houden met een snelheid van 0,01Mbit(10 kilobit, ~1/4e van dial-up) en kan ik op mijn webpagina wachten tot Sint Juttemis.

Wat ik graag zou willen weten:

  • Klopt het dat er bij mij in de buurt geen masten zijn met EDGE geactiveerd?
  • Waarom activeert Vodafone standaard geen EDGE op alle daarvoor geschikte masten?
  • Gaat Vodafone op korte termijn wel EDGE activeren?

2 Reacties 2
MrMister

Raadgever
  • 113Posts
  • 10Oplossingen
  • 64Likes
Beste Timmie,

Om antwoord te krijgen op de vraag of er wel EDGE mogelijk is bij de masten in jouw buurt kan je beter bellen met de klantenserivce. Niet alleen is er geen postcode vermeld van je locatie maar op het forum zal vrijwel niemand inzicht hebben op de netwerkinfrastructuur van Vodafone. Waarom dit niet standaard op alle masten zit zou ik niet weten maar ik weet wel dat het bij Vodafone masten zeker mogelijk is om EDGE te ontvangen.

Met vriendelijke groet,
MrMister
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Bedankt voor je reactie MrMister , zoals je aangeeft kunnen we hier op het forum niets mee. Ik zal het topic nu sluiten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic