MvanV

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Waarom 2G cel in Hilversum aan Godelindeweg niet ombouwen naar 3G

In de omgeving van de heuvellaan en de straten er om heen is de 3 G dekking van Vodafone erg slecht.Zeker binnen. Hier zijn veel kantoren en voorzieningen. De heuvels en bebouwing helpen niet, en de cell op het Mediapark ligt "beneden"en wordt al intensief gebruikt. De zeer drukke Hilversumse ring met dagelijks file loopt hier ook.
Bellen gaat vaak wel ok, dan gaat hij op 2 G waar jullie midden in het moeilijke gebied een 2G onlycell hebben.
Ik snap dat die niet direct is omgebouwd, het is een omnidirectionele spriet op een monument (watertoren), maar het begint sinds de herindeling van de 900MHz frequnties ook al slechter te worden. En veel toestellen blijven erg lang voor 3 G kiezen ook met zicht op die 2G antennes.
Kunnen jullie die cel (Hoek Godelindeweg/Jacobus Pennweg Hilversum) niet eens ombouwen zodat er 3 G opzit, dat is nu belangrijker dan 2G. Er zijn daar ook omnidirectionele sprieten voor. Er zijn nu ook zelfs gecombineerde antennes voor meerdere banden. Ik zie bij bijvoorbeeld kathrein diverse multiband topdipolen. Volgens mij kan er dan een ombouw zonder het monumentale van het pand aan te tasten. U zou dan 3g kunnen combineren, als 2G 900 niet lukt misschien met 2G 1800 ofzo. Of desnoods 3G op 900 gecombineerd met 2G, dan hebt u toch maar 1 golflengte en neemt de dekking hier enorm toe.

Datatoevoer moet kunnen lukken,er liggen in de straat ook allerlei glasvezels, volgens mij zowel bedrijfsaantaklijnen als het Reggefibernet. DIe moeten veel darkfibers hebben omdat het nog niet zo storm loopt.

Er is veel te winnen,
Volgens mij verbetert de dekking dan op de drukste wegen van Hilversum(Godelindeweg), in het Muziekcentrum voor de omroep, diverse kantoren, het AKN gebouw en in villawijken.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hi Manv, dankjewel voor de suggestie, ik geef hem door! Of er op korte termijn ook de optie bestaat om een wijziging aan te brengen, dat durf ik niet te beloven. Allereerst moeten er natuurlijk middelen beschikbaar zijn, maar ook het vergunningenproces is niet iets dat je in een middagje doorloopt helaas. Daarnaast zou onderzocht moeten worden hoe ver het 3G signaal rijkt, met name ook omdat ik op google dalend terrein (en dus niet zulke goede zichtlijnen) zie, en ook villa's met erg veel bos er omheen.
Je kunt je daardoor afvragen of een uitbouw behalve heel kort bij de mast effect heeft en dat is wel iets waar we rekening mee moeten houden. Je kunt het geld maar één keer uitgeven.

Dat gezegd hebbende, het is een goeie tip 🙂 Ik geef hem door!

Bekijk in context

2 Reacties 2
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hi Manv, dankjewel voor de suggestie, ik geef hem door! Of er op korte termijn ook de optie bestaat om een wijziging aan te brengen, dat durf ik niet te beloven. Allereerst moeten er natuurlijk middelen beschikbaar zijn, maar ook het vergunningenproces is niet iets dat je in een middagje doorloopt helaas. Daarnaast zou onderzocht moeten worden hoe ver het 3G signaal rijkt, met name ook omdat ik op google dalend terrein (en dus niet zulke goede zichtlijnen) zie, en ook villa's met erg veel bos er omheen.
Je kunt je daardoor afvragen of een uitbouw behalve heel kort bij de mast effect heeft en dat is wel iets waar we rekening mee moeten houden. Je kunt het geld maar één keer uitgeven.

Dat gezegd hebbende, het is een goeie tip 🙂 Ik geef hem door!
MvanV
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mooi . Die locatie is denk ik ook niet geheel willekeurig, het is qua grondhoogte de hoogste plek in de gemeente en het is ook een van de hogere bouwsels. Er is dus aardig vrij zicht over de wijk er om heen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic