whitney_doest

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Waarom 0,01 cent pinnen?

Ik heb net een nieuwe abonnement afgesloten /aangevraagd en moest een bedrag vooruitbetalen.
Dit is gedaan met ideal en met hetzelfde rekeningnummer , waarmee ook de facturen betaald zullen worden.
Waarom moet ik dan nog een keer 0,01 cent pinnen , wanneer de telefoon afgeleverd wordt?
Via de ideal betaling kunnen jullie toch al zien dat het rekeningnummer actief is.

Weet iemand hier meer over?
3 Reacties 3
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo Whitney,

Dit is een standaard-controle. Hierdoor controleert Vodafone of het om een geldig en aktief bankrekeningnummer gaat. En dat alleen jij met een geldige bankpas die bankrekening kunt beheren.
Bij de bijbetaling voor jouw smartphone, vindt die controle niet plaats. Ook kan iemand die bijbetaling van een ander bankrekeningnummer verrichten. Bij SIM-only-abonnementen hoeft een klant helemaal niets bij te betalen.
Dan vindt de controle van het bankrekeningnummer ook plaats bij de overhandiging van de SIM-kaart. En dan moet ook een bedrag van €0,01 worden gepind.

Vodafone wil de kans op fraude zo klein mogelijk maken. En het controleren van het bankrekeningnummer. En het pinnen van €0,01 door de rechtmatige rekeninghouder zijn enkele mogelijkheden voor Vodafone om de kans op fraude te minimaliseren.

Het gaat maar om €0,01
En slechts één keer bij het aangaan van je abonnement.
Bij verlenging is een pin-betaling van €0,01 niet meer aan de orde.

Succes!

Netwerker
whitney_doest
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Netwerker,

Ik begrijp de standaard-controle, maar waarom zou de controle niet vooraf kunnen gebeuren?
Misschien een idee ?

Er wordt wel gezegd het is maar 0.01 cent, maar als jullie dit bij x aantaal miljoen nieuwe klanten doen, begrijp ik wel waar de winst vandaan komt.

Daarom alleen misschien een idee om de controle zover misschien vooraf te doen





davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Jij betaald 1 cent via pin, terwijl de transactiekosten volgens mij duurder zijn.
Daar komt de winst dus niet vandaan.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic