Marcel19710401

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Waardeloze klantenservice

Er zijn al talloze voorbeelden van gelijksoortige ervaringen, bij deze mijn duit in het compleet waardeloze Vodafone zakje…

Op 11/08 online een abbo+toestel besteld voor mijn dochter die 17/08 jarig is.
Koerier staat 14/08 aan de deur, maar het toestel kan niet afgegeven worden omdat op het contract IBAN + naam rek.houder ontbreekt.
Helaas, geen kadootje op d’r verjaardag.
Pakketje moet terug, deze procedure duurt een aantal werkdagen.
Telefonisch leg ik het probleem uit en bestel vervolgens opnieuw.
Deze bestelling gaat ook fout omdat de eerste bestelling in het beruchte Vodafone systeem niet correct geannuleerd is.
De 2e bestelling wordt dus ook geannuleerd.
Inmiddels is het 20/08, en probeer ik voor de 3e keer een bestelling te plaatsen.
Helaas pindakaas, ook hier een fout in het contract, ID-kaart gegevens zijn willekeurig door Vodafone ingevuld, en kloppen dus niet.
Inmiddels blijkt het nummerbehoud wel goedgekeurd en is het abonnement gewoon vrolijk ingegaan, echter zonder telefoon.
Een of andere snuggere medewerker beweert dat ie een datumwijziging kan doorvoeren om er zodoende een verlenging met toestel op los te laten.
Uiteraard duurt dit weer 5 tot 10 werkdagen.
Vervolgens blijkt dit helemaal niet te kunnen, en blijkt de enigste oplossing het contract op een 0 euro contract te zetten, waar natuurlijk ook weer 5 tot 10 werkdagen voor staat. Blijkbaar allemaal noodzakelijk om het nummer vrij te maken voordat er een nieuwe bestelling geplaatst kan worden.
Het is inmiddels 25/09.....8 werkdagen zijn nu verstreken en ik heb er weinig vertrouwen in dat ik binnen 2 dagen hier iets van terug hoor.

Naar mijn idee is het probleem bij Vodafone dat alle telefonisten bij de klantenservice zeer beperkte acties kunnen uitvoeren.
Zodra er iets mis gaat zijn zij afhankelijk van de back office, waar zij alleen contact via de mail mee mogen hebben.
Gevolg is dat je een “case” wordt, het systeem ingeduwd wordt, en maar moet afwachten of je er uberhaupt iets van hoort.
Er kan dus niks on the spot opgelost worden, alles moet via dat k*t systeem.

Ondertussen is de eerste rekening al gepasseerd, kosten betaald voor NIKS, geen abbo, geen toestel. Volgens mij is zelfs mijn dochters nummer nu niet actief. Wat een trieste bedoening daar zeg, man man man....

Als een medewerker van Vodafone dit leest, kom dan aub niet aanzetten met: “O jeetje, wat een vervelende situatie, ik snap dat u gefrustreerd bent. Helaas kan ik daar persoonlijk niks aan doen. U kunt het beste contact opnemen bla bla bla bla…….”
Zo’n reactie heb ik namelijk al tig keer telefonisch gehad.
Alleen als u me een daadwerkelijk concrete snelle oplossing kunt bieden zie ik het graag.
7 Reacties 7
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Marcel19710401
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Ik ben geen medewerker van Vodafone, mag ik dan wel zeggen dat het vervelend klinkt allemaal?
Ik hoop het toch wel, want het is natuurlijk ook heel erg vervelend. Zeker als je je dochter een cadeau wilt doen.

Natuurlijk kan ik je niet helpen, dit is een klanten helpen klanten community en maar dan dit kan ik niet schrijven. Zal wel vragen of Sharon, een medewerker van Vodafone, met je mee kan kijken wat er nu aan de hand is. Die zou ik het systeem moeten kunnen kijken en misschien dat ze een oplossing voor je kan vinden. Om dit alles een beetje soepel te laten verlopen is het handig als je in je profielinstellingen van de community je postcode en huisnummer hebt geplaatst. Dan kan Sharon alvast even kijken.

Uiteraard hoop ik van ganzen harte dat het snel opgelost kan worden en dat je gewoon kunt bellen. Nu niet bereikbaar zijn is natuurlijk ook geen optie. Zodra Sharon dit bericht heeft gelezen zal ze waarschijnlijk wel een berichtje plaatsen. Dit kan even duren maar soms kan het ook zijn dat ze mijn oproep direct ziet en ze er mee aan de slag kan gaan, dat wil ik er wel bij vermelden. Succes in ieder geval en hoop op een goed bericht!
Marcel19710401
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Energieboy wrote:
.....is het handig als je in je profielinstellingen van de community je postcode en huisnummer hebt geplaatst.


Waar precies zou ik dit kunnen plaatsen? Ik zie het niet bij de instellingen.

iig bedankt voor je reactie
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Marcel19710401
Mijn welgemeend excuus, dit staat niet in deze community maar in die van Ziggo
Ik was even in de war, zit namelijk ook op de community van Ziggo en daar kan dit wel (wat wel handig is).

Ik zal nog eens Sharon roepen, het kan nooit kwaad om haar nog maar eens te noemen 🙂
Marcel19710401
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Vandaag toch maar weer gebeld en eindelijk iemand aan de lijn die de triestheid onderkent.
Hij sprak van een gevalletje "paarse krokodil", taken die steeds maar weer op elkaar afgeschoven werden door afdelingen waardoor er geen actie plaats vond.

Het 06 nummer van mijn dochter is per direct vrij gemaakt, ik kan weer een nieuwe order plaatsen.
Maar door deze ellende ben ik voorlopig toch even klaar met Vodafone helaas...ik ga het eens elders proberen.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Marcel19710401

Jeetje, wat een verhaal. Ik begrijp dat de order nu gecanceld is en alle kosten gecrediteerd worden? Jammer om te horen dat je elders gaat proberen, maar ik snap het wel. Mocht er onverhoopt toch nog iets onjuist geïncasseerd worden voor het abonnement van je dochter, stuur ons dan even een berichtje.
Marcel19710401
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Als het goed is worden de afgeschreven kosten idd gecrediteerd.

Bedankt voor je reactie Sharon
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Topic gesloten voor nu.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic