sander83

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Waar is het Vodafone van vroeger?

Echt ik mis sinds vandaag ineens het Vodafone van vroeger.
Sinds wanneer heeft het 1201 nummer zo'n ingewikkeld menu en krijg je niet 24/7 direct een medewerker aan de lijn zoals vroeger?
Ik heb al een jaar of 20 het zelfde nummer bij Vodafone en was altijd zeer tevreden tot vandaag.
En ik moet toegeven Vodafone heb ik de afgelopen jaren niet gebeld omdat alles prima werkte.

Afgelopen woensdag bestelde ik via my vodafone een multi data sim dit ging allemaal perfect. Vandaag sim ontvangen en geactiveerd en vervolgens werkt mijn normale sim niet meer. Uiteindelijk blijkt dat dit een vervangende sim te zijn en via het 1201 menu kom je alleen met sim vragen bij gesloten afdelingen (na 18:00).
Dus maar via de chat geprobeerd maar daar verbreken ze ook zo de verbinding. Maar blijkbaar staat zowel de nieuwe als de oude sim niet op mijn abonnement. Ik heb dus een hele andere sim ontvangen?!? Na enige tijd heeft een medewerker mijn orginele sim weer geactiveerd. Welke optie moet je in het 1201 menu kiezen om dit voor elkaar te krijgen?
Dus ik dacht laat ik Vodafone eens bellen om de multi data sim geregeld te krijgen. De eerste keer kreeg ik iemand aan de lijn die mij een 0800 nummer voor schotelde en een menu keuze gelijk aan wat ik via 1201 gekozen had. De tweede keer kreeg ik iemand aan de lijn die de verbinding verbrak. Bij de 3e keer werd ik doorverbonden naar een nummer dat gesloten was van ziggo. En bij poging 4 kreeg ik iemand die mij netjes door verbond naar de klantenservice. Deze moesten mij een nieuwe sim toe sturen en dit zou 4 á 5 dagen duren. Met het weekend erbij snap ik dit volledig. Maar nu krijg ik een mail dat er een DUO sim besteld is waar ik 30 euro voor moet betalen. De vorige keer was het nog gratis toen ik de verkeerde sim kreeg?!? Ook twijfel ik of een DUO sim wel klopt aangezien ik een multi data sim wil hebben.

Zo dat ben ik even kwijt maar nog altijd teleurgesteld in het huidige Vodafone. Vroeger belde je Vodafone en kreeg je een medewerker aan de lijn die je volgens mij 24/7 hielp. Nu moet je een onmogelijk keuze menu door dat niet bij de vraag past.
5 Reacties 5
Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
Hi sander83,

Ik kan begrijpen dat het minder fijn is om eerst door een heel menu te moeten. Gezien Vodafone groter is geworden, werken we met verschillende afdelingen. De klantenservice is hierdoor ook drukker geworden, daarom is het niet meer mogelijk om direct een medewerker aan de lijn te krijgen.
We zijn tegenwoordig overigens wel gewoon 24/7 beschikbaar via Facebook/Twitter en de chat. Dus daar kun je ook altijd jouw vragen stellen/

Vreemd dat je ineens een DUO-sim krijgt opgestuurd én hiervoor moet betalen. Dat lijkt me niet de bedoeling.
Ik kan vanuit het forum jammer genoeg niks voor je checken, dus ik raad je aan om toch even te bellen naar de afdeling Status Order via 0800-0560. Mijn collega's kunnen checken wat er precies besteld is en de bestelling eventueel annuleren.
xevious

Stamgast
  • 56Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Kijk..dat is nou precies het probleem waar TS tegenaan loopt. Ook jij verwijst en gewoon weer door. Een paar jaar geleden had ik bij een probleem maar liefst 9(!) verschillende nummers gekregen. Gewoon, je mot die callcenter geiten niet lastig vallen met lastige vragen. Is slecht voor de aftercall. Ook ik ben meer dan twintig jaar klant en ook ik kan gewoon de tering krijgen. Boeit ze echt totaal niet. Gewoon een werkdag, en voor lastige vragen sturen ze je naar de volgende. Next call. Vodafone gegroeid? Klantenbestand neemt af, volgens de eigen gepubliceerde cijfers.
Al twintig jaar hoor en lees ik smoesjes. En da's jammer.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
xevious, dat begrijp ik. Echter is het Forum hier niet voor bedoeld, dit staat ook beschreven in de huisregels: https://forum.vodafone.nl/t5/Tips-Tricks/De-huisregels-van-het-Forum/td-p/242069. Deze zijn er natuurlijk niet voor niets. Berichten die hier wel aan voldoen zijn uiteraard wel van harte welkom op het forum.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Geen reacties meer. Het topic wordt binnenkort gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic