Rob_Lisse

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Waar bestel ik een simkaart voor een automodem?

Binnenkort rijd ik in een Volvo XC40. Deze auto is uitgerust met een automodem. Hierin moet een minisimkaart komen. Bestaat er een mogelijkheid dat ik hiervoor een datakaart kan kopen die de data van mijn Vodaphone abonnement gebruikt? In de handleiding van Volvo lees ik :

Let op

Let op: de simkaart die wordt gebruikt voor de internetverbinding via P-SIM kan niet hetzelfde telefoonnummer hebben als de simkaart van de telefoon. Als dat wel gebeurt, kunnen er geen gesprekken worden doorgeschakeld naar de telefoon. Gebruik daarom voor de internetverbinding een simkaart met een apart telefoonnummer óf een datakaart die geen gesprekken verwerkt en om die reden de werking van de telefoon niet kan verstoren.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11753Posts
  • 3466Oplossingen
  • 3088Likes

Hoi @Rob_Lisse 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Je kan het beste even contact opnemen met je Volvo dealer. De meeste auto dealers hebben een eigen netwerk afspraak gemaakt met een provider en die zullen dan ook een SIMkaart voor je regelen. Het is dus niet mogelijk om je eigen nummer te gebruiken en/of dat abonnement. Je zal bij de Volvo dealer een pakket moeten aanschaffen en daarin zal dan de mogelijkheid komen om data te gebruiken door mensen in de auto. Dat is dan ook geen nummer gebruik maar een data gebruik.

Dus echt even contacten met je dealer, die kunnen je daar alles over melden. Vaak kan een eigen simkaart er niet in!

Bekijk in context

3 Reacties 3
Energieboy
Expert
Expert
  • 11753Posts
  • 3466Oplossingen
  • 3088Likes

Hoi @Rob_Lisse 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Je kan het beste even contact opnemen met je Volvo dealer. De meeste auto dealers hebben een eigen netwerk afspraak gemaakt met een provider en die zullen dan ook een SIMkaart voor je regelen. Het is dus niet mogelijk om je eigen nummer te gebruiken en/of dat abonnement. Je zal bij de Volvo dealer een pakket moeten aanschaffen en daarin zal dan de mogelijkheid komen om data te gebruiken door mensen in de auto. Dat is dan ook geen nummer gebruik maar een data gebruik.

Dus echt even contacten met je dealer, die kunnen je daar alles over melden. Vaak kan een eigen simkaart er niet in!

Rob_Lisse
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dank je wel. De verwachte levering van de auto is in oktober. Ik ben benieuwd.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11753Posts
  • 3466Oplossingen
  • 3088Likes
Rob_Lisse wrote:

Dank je wel. De verwachte levering van de auto is in oktober. Ik ben benieuwd.

Dan alvast heel veel plezier met je nieuwe auto.
Spannend hoor!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic