vurkske

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

WIFI problemen met samsung Galaxy S4

Beste,

Onlangs heb ik problemen gehad met de SIM herkenning op mijn Samsung Galaxy S4. In 1e instantie ben ik daarvor bij de smartphone crew geweest in filiaal eindhoven. Hier werd ik keurig geholpen en gaf de medewerker aan dat het een bekend probleem was met dit type toestel en da daarvoor het moederbord moest worden vervangen.

Zijn advies was op het toestel via filiaal Helmond (mijn woonplaats) te versturen omdat logistek voor mij makkelijker was, en zo het toestel te laten repareren. Omdat het een bekend probleem was zou de reparatie onder de fabrieksgarantie vallen. Zo gezegd, zo gedaan.. Hoewel ik nog wel een klacht heb over de behandeling bijfiliaal helmond, is mijn telefoon uiteindelijk ter reparatie verstuurd.

Zoals aangegeven duurde de reparatie 10 werkdagen en is keurig o.a. het moederbord onder garantie vervangen. Afgelopen zaterdag lag het toestel gerepareerd en wel in het filiaal. Nadat ik het toestel had opgehaald en thuis weer de nodige back-ups e.d. wilde herstellen, leek het er inderdaad op dat het toestel weer werkte als voorheen. Maar uit het niets viel plotseling de wifi verbinding weg (icoontje werd grijs) en is sindien niet meer terug geweest. Na diverse soft en hard resets blijft de wifi uit en is met geen mogelijkheid aan te zetten.

Inmiddels ben ik (door het niet werken vd WIFI) in razend tempo door mijn data bundel gegaan, hetgeen waar ik uiteraard niet vrolijk van wordt. Ook een nieuw bezoek aan de smartphone crew in het filiaal mocht niet helpen. Sterker nog de medewerker die ik nu trof herkende het probleem niet en beweerde zelfs dat opsturen niet onder garantie zou gaan vallen. Volgens hem zou het e.e.a. komen door valschade, hetgeen wat uiteraard onzin is aangezien ik afgelopen zaterdag nog een onder garantie gerepareerde toestel heb opgehaald waarbij alles behalve de buitenkant is vervangen. Daarbij werkte voorheen de WIFI wel gewoon en sinds het "nieuwe"moederbord nier meer.

Nu is de vraag:
- Hoe het kan dat de WIFI het plots niet meer doet (niet meer aan te zetten)
- Ik mag er toch vanuit gaan dat eventuele reparatie (in het repaircentre) ook nog onder garantie vallen. Aangezien ik door het dataverbruik door een niet werkende WIFI al behoorlijk in de kosten begin te lopen.
- Wat kan ik het beste doen om zsm weer optimaal te genieten van mijn samsung galaxy S4.

Ik hoor het graag.

8 Reacties 8
Anonymous
Niet van toepassing
Hey vurkske,

Het is een bekend probleem dat de Wi-Fi niet meer te gebruiken is. Als ik het goed begrijp heb je al geprobeerd het toestel terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Wat je nog kunt proberen is kijken of er een software update is.
Als ik het ook goed begrijp komt hij net terug van reparatie. Ik meen dat je 3 maanden garantie hebt op een reparatie. Ik raad je dan ook aan mocht t bovenstaande niet werken om hem weer terug op te sturen. Dat de Wi-Fi niet meer werkt heeft te maken met de software die je er op hebt staan. Hier op het forum als je rondkijkt zie je meerdere foutmeldingen voorbij komen door de software van Android. Wat je kunt doen om dit probleem ook kenbaar te maken bij Samsung is contact met hun hierover opnemen zodat zij ook op de hoogte zijn en daardoor hopelijk ook snel met een software update hier voor komen.
Betreft nog hoger in de kosten lopen hier door raad ik je aan om je mobiele data uit te zetten. Dit doe je onder instellingen- meer netwerken en dan mobiele netwerken. Tevens kun je kijken wat de opties zijn bij de klantenservice morgen ( bij de nieuwe red abonnementen kun je bijvoorbeeld de blox beperkt internet aanzetten of eventueel door de klantenservice er een blokkade zolang oplaten zetten.)
Ook las ik uit je verhaal dat je een klacht hebt betreft het filliaal. Hiervoor dien je echter bij het filliaal te zijn.

Ik hoop dat ik je voldoende informatie heb gegeven. Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag

Groetjes stevied86
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
vurkske , is het nog gelukt met de informatie van steven- ?
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
vurkske , kun je aangeven of het nog is gelukt? Ik hoop van wel. Anders gaan we het topic sluiten.
vurkske
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beste Marc,

Op de vraag heb ik iets aan de informatie gehad, moet ik antwoorden Ja en Nee.

Wat ik er vooral aan gehad heb is dat nog minder tevreden ben over de service van vodafone. Dit ligt niet aan Steven, want ik kreeg van hem zeker zinnige informatie door waar ik iets mee kan. Wat ik dan wel jammer vindt, dat ik het gevoel blijf hebben dat ik van het kastje naar de muur wordt gestuurd en dat er niet echt richting de klant wordt gedacht. Tevens kon ik uit de oplossing van Steven concluderen dat mijn telefoon onnodig lang defect is, en dat voor mijn gevoel het dus nooit zover had kunnen komen.

Op de 1e plaats was de primaire klacht; het niet herkennen van de sim, een bekend probleem bij deze toestellen (volgens de smartphonecrew in het filiaal) Een beetje jammer is het dan, dat klanten niet preventief geïnformeerd worden dat dit probleem zou kunnen ontstaan als ze dit type toestel hebben.

Vervolgens wordt het probleem verholpen middels een nieuw moederbord, teven wordt er vanuit het repaircentrum nieuwe software opgezet en het toestel volledig getest. Wat ik hierui niet begrijp is dat Steven aangeeft dat het WIFI probleem (wederom) een bekend probleem is en het te maken heeft met de software. Waarom zet (als dit bekend is) het repaircentrum toch deze software er op? en waarom zeggen dat het toestel getest is als blijkt dat het toestel na 2 minuten al zijn wifi kwijt is.. Dit had men ook al kunnen constateren.

Verder blijkt dat de smartphonecrew in het filiaal ook niet op de hoogte was van dit probleem, want die begon meteen met opsturen en eventuele kosten die ik zou kunnen verwachten. Verder gaf hij aan er niets aan kon doen. De betreffende jongen heeft niet eens geinformeerd naar wat er in het repaircentrum is gedaan om zo te onderzoeken wat een oorzaak zou kjunnen zijn.

Vervolgens kom ik n.a.v. het bericht van Steven in het filiaal in mijn eigen stad om het toestel op te laten sturen, waar vervolgens gezegd wordt, dit kunnen ze in een filiaal met smartphone crew ook voor me doen. Blijkbaar niet, want daar was ik al geweest zoals je hierboven leest.

Uiteindelijk is het toestel weer opgestuurd en ben ik afwachting wanneer en hoe ik hem terug krijg. Al met al ben ik mijn toestel dus lange kwijt waarbij ik dus niet optimaal kan genieten van mijn abbonnement, waarvan ik uiteraard wel gewoon de kosten van moet blijven betalen.

Ik denk als alle afdelingen binnen vodafone meer op de hogte waren van elkaars constatering had dat veel ergenis bij de klant kun voorkomen. Nu blijkt in de praktijk dat je steeds bij een andere afdeling een ander verhaal te horen krijgt, wat ik niet klantvriendelijk vind overkomen.

Ik kan me dus helaas niet aansluiten met het feit dat vodafone een goede service heeft, en door dit voorval twijfel ik of ik na afloop mijn abbonnement nog zal gaan verlengen. Over het terugkoppelen van dit probleem bij Samsung, vind ik niet mijn taak. Ik heb mijn toestel en diensten gekocht bij vodafone en klop dus bij vodafone aan als er iets niet klopt. Ik mag er vanuit gaan dat vodafone zelf haar constateringen terug koppeld en de betreffende telefoon leverancier.

Ik hoop dat het bovenstaande wordt opgepakt en dat er iets mee gedaan wordt..

Met vriendelijke groet,

Bart Verbakel
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
vurkske wat jammer om te lezen dat het nog niet is opgelost. Gelukkig hebben de tips van steven- wel een beetje geholpen.
Het is natuurlijk niet fijn dat je de service van Vodafone op deze manier hebt ervaren. Dat vind ik erg spijtig. Jammer genoeg kunnen we rondom de reparatie van jouw toestel weinig betekenen via het forum. Ik raad je aan om dit even aan te kaarten via onze klantenservice.
Anonymous
Niet van toepassing
Hey vurkske,

Jammer om te lezen dat je de service van Vodafone zo ervaart. Laat je even weten als het toestel terug komt of het verholpen is? Ik neem aan dat je hem dan dient op te halen in de winkel. Ik zou daar meteen checken indien daar Wi-Fi is checken of het nu wel werkt. Indien niet meteen terug sturen.
Ik weet wel bij 3 maal opsturen binnen een bepaalde periode heb je recht op een coulance swap. Hiervoor dien je contact op te nemen met mijn collega's van de klantenservice. Zorg er wel voor dat je dan ook alle Irma voda nummers bij de hand hebt en bewaar deze ook goed! Sxhrijf er ook voor de zekerheid op wanneer je ze hebt opgestuurd want hier vragen mijn collega's zeker na. Tevens moet je er dan ook voor zorgen dat je het imei nummer bij de hand hebt. Dede vind je terug in het toestel of op my Vodafone.

Groetjes Steven
vurkske
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beste Steven-

Het toestel is inmiddels (gelukkig) weer terug. En zoals het er nu naar uitziet, lijkt alles weer naar behoren te werken. (laatste reparatie wederom moederbord vervangen)

Nu hopen dat het zo blijft werken, Ik wil jullie vh Forum bedanken voor alle info en zal over de rst zeker contact gaan zoeken met de klantenservice.

Met vriendelijke groet,

Bart Verbakel
Anonymous
Niet van toepassing
Super om te horen vurkske
Ben blij dat de wifi weer werkt!!!!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic