Joeri-vodafone

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

WIFI probleem sinds update.

Sinds dag 1 heb ik nergens problemen gehad om op WIFI te komen met mijn Samsung sIII. Alleen was er laatst een update, en door deze update kan ik thuis niet meer op WIFI komen. Op andere plekken nog wel, maar niet thuis.
 
Het signaal is zoals altijd erg sterk, en ik voer het wachtwoord ook goed in. Dan gaat hij 'verifieren' en na een aantal luttele seconden komt er te staan 'verbinding verbroken' - pauzeert  - en gaat weer 'verifieren' en zo maar door.
 
Ik heb de router gereset, en zelf een beetje Google gebruikt, alleen kom ik er niet uit.
Het lijkt mij tevens ook niet aan mijn router te liggen aangezien ik wel op WIFI kon voor de update.
 
Ik wacht met voorspoed af om van u te horen.
 
MVG.
4 Reacties 4
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi Joeri-vodafone,

Ik heb je bericht verplaatst naar het juiste bord, met alle Samsung experts hier in de buurt wordt je vraag vast snel beantwoord:). Welkom op het forum trouwens! Heb je het naar je zin?
Joeri-vodafone
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt, en excuses dacht dat ik bij het juiste forum gedeelte zat!
 
Ja naar m'n zin heb ik het, en  ik denk nog veel meer als ik geholpen kan worden!
 
MVG
FrancoisNL

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Hoi Joeri,
 
Kun je eens *#1234# intoetsen op je toestel en dan alles wat er in je scherm komt eventjes in een reactie zetten?
Je geeft aan dat je dit probleem gekregen hebt na een update. Deze update, heb je die via KIES of (veel waarschijnlijker) via FOTA binnengekregen? 
 
Het wil nog wel eens zo zijn dat er zaken omvallen op het moment dat zo'n update op je toestel wordt geinstalleerd. Deze FOTA updates (zelfde met KIES) zijn in feite firmware updates van je telefoon. Het zijn dus gedeeltes van je besturingssysteem die worden ge-update. Deze updates komen via je dataverbinding binnen. Daarna moet de telefoon zich dan zelf opnieuw installeren. Tijdens die installatie kan wel eens een bitje (letterlijk) omvallen. Met dat bitje doel ik op interne telefoon configuraties waar alleen de telefoon zelf bij kan met zijn besturingssysteem.
 
Om ervoor te zorgen dat alle bitjes weer netjes in orde zijn adviseer ik je als eerste eens een facotry reset te doen. Let op:
Eerst even alles backuppen via je PC (foto's, videos etc). Verder is het natuurlijk zaak dat je een google account hebt ingesteld. dan worden al je instellingen zoals bookmarks en contacten etc. opgeslagen. Na de factory reset is je toestel weer in de staat als waarin je het de eerste keer met hebt opgestart. Maar nu wel met de laatste software die je gehad hebt via de update, want die blijft gewoon erop staan. Daarna kun je dan alles weer terug zetten voor wat betreft fotos en videos. Je bookmarks en contacten zitten al in je google account dus die worden vanzelf teruggeplaatst. 
 
Laat even horen of het gelukt is!
 
Groeten Francois
Joeri-vodafone
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor het reageren. Wanneer ik deze code invoer krijg ik het volgende te zien: Verbindingsprobleem of ongeldige MMI-code.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic