qdorand

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

WCDMA 850/2100MHz & UMTS op 900 MHz

Beste mede forum leden,

Word dit 3G frequentie door vodafoon ondersteunt?
WCDMA 850/2100MHz

Grtjes Quincey
frequentie
10 Reacties 10
jpth76

Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik lees dat andere providers UMTS op 900 MHz gsm aanbieden, en dat dit bijdraagt aan een betere dekking. Is Vodafone dit ook van plan. Zeker omdat jullie druk bezig zijn met verbeteren van het netwerk is het misschien handig om dit gelijk mee te nemen.
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Alleen 2100 MHz wordt ondersteund.
jpth76

Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Gaat Vodafone dit nog wel ondersteunen in de toekomst, want het brengt zeker voordelen met zich mee. Want lagere frequenties dringen beter door in gebouwen.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
jpth76 schreef:
Ik lees dat andere providers UMTS op 900 MHz gsm aanbieden, en dat dit bijdraagt aan een betere dekking. Is Vodafone dit ook van plan. Zeker omdat jullie druk bezig zijn met verbeteren van het netwerk is het misschien handig om dit gelijk mee te nemen.
jpth76 schreef:
Gaat Vodafone dit nog wel ondersteunen in de toekomst, want het brengt zeker voordelen met zich mee. Want lagere frequenties dringen beter door in gebouwen.

Op dit moment is hierover nog niets bekend. Eventuele communicatie hierover zal o.a. via ons nieuwscentrum bekend worden gemaakt.

P.S.
Ik heb je vraag over de 900 frequentie toegevoegd aan dit topic.
jpth76

Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Is er al wat meer bekend over dit onderwerp, het is nu volop in het nieuws bij de andere providers.
Ik kan me niet voorstellen dat Vodafone straks de enige provider is die deze techniek niet gaat gebruiken.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
@jpth76 ,

Excuses voor de late reactie.

Ik heb even navraag voor je gedaan; er is nog geen definitief besluit over de inzet van UMTS op de 900 MHZ band genomen. We wachten het dus nog verder af.
jpth76

Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Is er nu al wat meer bekent. Het zou wel een uitkomst zijn voor Vodafone, want op verschillende locaties is de dekking op 3G slecht of zeer slecht.
jpth76

Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Kpn heeft op dit moment landelijk zijn UMTS op 900 MHz uitgerold, al wat meer nieuws wat er bij Vodafone gaat gebeuren?
PeterValentijn

Stamgast
  • 43Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes
KPN heeft geen 900 UMTS nog niet landelijk uitgerold.
Bij Vodafone word nog geen 900 UMTS gebouwd aangezien ik zelf bouw aan het Vodafone netwerk zou ik het toch al hebben geweten.
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
KPN heeft bijna-landelijke dekking met UMTS900 nu. Het voordeel van UMTS900 is dat je minder snel op 2G terugvalt, met name binnen gebouwen.

Met 4G val je als het goed is ook minder snel terug naar 2G/3G binnen gebouwen, zeker als straks het netwerk helemaal is ingeregeld en ook voice over 4G gaat.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic