wgoos

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vroegtijdig verlengen

Hi!

Helaas is mijn toestel 5 maanden voor 't verstrijken van mijn abonnement overleden. Nu werd mij verteld dat als ik zou bellen met de klantenservice ik wel alvast mocht verlengen; ze zouden me een goede aanbieding doen! Nu heb ik twee drie doch interessante puntjes;

1. De "aanbieding" die gedaan zou worden omdat ik verleng en niet een nieuwe klant ben is er niet. Er wordt gewoon de normale website prijs gehanteerd. Namelijk een iPhone 6 met 1GB internet en wat belminuutjes voor 44,- per maand en of ik dan even 180,- wilde bijbetalen. An sich geen probleem, maar zeg dan niet dat het een "aanbieding" is!

2. Als ik vervolgens naar de eerstebeste GSM boer ga, in dit geval PhoneHouse, dan krijg ik precies hetzelfde abonnement aangeboden, maar nu hoef ik opeens die 180,- niet te betalen.

3. Als ik nou bij de PhoneHouse ook nog eens een andere provider selecteer (T2) dan wordt het ineens nog goedkoper of krijg ik voor dezelfde prijs zelfs 2GB internet!

Ik zie door de bomen het bos niet meer! Een aanbieding is geen aanbieding, en als het het al zou zijn is het nogsteeds veel te duur in vergelijking met andere providers? Wil Vodafone tevreden klanten (want dat ben ik absoluut!) niet behouden? En ja; service mag wat kosten, maar geen honderden euro's, toch?

1 Reactie 1
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo WGoos,

Allereerst: je mag je Vodafone abonnement verlengen of omzetten vanaf vier maanden voor de huidige einddatum van je contact. Dit staat ook in je contract of Algemene Voorwaarden behorende bij je contract.
Vanaf vier maanden vóór de einddatum van je huidige contract verschijnt er een persoonlijke aanbieding voor jou via MyVodafone. Het is aan jou om hier wel of niet op in te gaan.

De tweede optie die jij noemt, is inderdaad het voordeligste voor jou. Omdat je dan geen €180,00 hoeft bij te betalen voor je nieuwe smartphone. En The Phonehouse is een behoorlijk betrouwbare verkoper van smartphones en abonnementen. Ook handig is dat je hier terecht kunt voor een goede after-sales-service, vragen en indien nodig: reparatie-verzoeken. Houd er wel rekening mee dat The Phonehouse reorganiseert. En veel winkels gaat sluiten in het komende jaar !!!

Mogelijkheid drie die jij noemt is eigenlijk geen optie. Het Netwerk en de Netwerk-dekking en de Klantenservice van Tele2 zijn zo ontzettend slecht. Dat wens je niemand toe. Ik ben wanhopig weggegaan bij Tele2. Als je nergens Netwerk-bereik hebt, waar betaal je dan voor. Je mag de Netwerken van Tele2 en Vodafone niet met elkaar vergelijken. Verder kan het oplossen van klachten bij Tele2 wel vier maanden duren. Ik ben ontzettend aktief op hun Forum. En geloof me: van die malafide provider wil jij geen klant worden.

Verlengen van je Vodafone abonnement mag dus vanaf vier maanden voor de einddatum.
Overstappen naar een andere telecom-provider met nummerbehoud op de einddatum van je huidige contract met Vodafone. Wel kan je vanaf zestig dagen voor die einddatum een aanvraag doen bij je gewenste telecom-provider.

N.B. via dit openbare Forum kun je niet onderhandelen over prijzen, bijbetalingen, maandbundels of voorwaarden.

Succes!

Netwerker
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic