Jeronimo35

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vroegtijd stopzetten abonnementen + slechte afhandeling

Hallo,

Is er al meer bekend over incidentnummer: 151001-000497
Betreft: Vroegtijdig stopzetten van 2 abonnementen wegens mogelijk vertrek buitenland met inachtneming van de afkoopsom (alle openstaande maanden ineens betalen).

Ik probeer al sinds 4 weken met jullie in contact te komen, maar telefonisch wordt ik steeds verwezen dat ik schriftelijk moet opzeggen an vervolgens wordt ik per email weer verwezen dat ik telefonisch contact moet opnemen met de klantenservice. Dit spelletje herhaalt zich dan weer. Mijn laatste hoop is dan onderhand ook via dit forum een reactie te kunnen krijgen.

Ik heb inmiddels 4x gebeld (wachttijd van in totaal bijna een uur), 2 brieven verzonden per post en 4 mailtjes + dit forumbericht. Iedere medewerker die ik tref is ontzettend aardig, maar NIEMAND onderneemt concreet actie, zelfs de klachtenafdeling niet.

Verder heb ik 2 abonnementen maar in jullie systeem kunnen jullie er maar 1 terugvinden, ondanks dat ik mijn beide klantnummers vermeld + mijn adres en mijn rekeningnummer waarvan de abonnementen worden afgeschreven. Hoe is dit mogelijk?

Via mijn app (einddatum contract) kan ik zien dat de opzegging nog steeds niet is gedaan.


Met aansluiten zijn jullie correct en snel, maar dit verdient natuurlijk niet de schoonheidsprijs. Hopende op een spoedige reactie en natuurlijk een bevestiging van het stopzetten.

Ik heb alle andere contact-manieren (Bellen/Post/Email) om contact te zoeken inmiddels meerdere keren netjes gevolgd zonder resultaat, dus op hoop van zegen!




7 Reacties 7
Anonymous
Niet van toepassing
Ik ga je helaas teleurstellen. Vanuit hier kunnen wij niks betekenen hierin omdat wij niet in de systemen kunnen. Daardoor kunnen we dus ook niks controleren voor je. Het forum is tevens bedoelt voor tips and tricks voor en door forumleden.
Normaliter zitten er wel een aantal verwerkingsdagen achter. De klantenservice kan zien of de brief ook daadwerkelijk is binnen gekomen.

Een abonnement stopzetten doe je door een brief te sturen naar:
Vodafone Afdeling Annuleringen
Postbus 1500
6201 BM Maastricht


Jeronimo35
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Steven,

Bedankt voor je reactie. Maar dit heb ik natuurlijk al als eerst gedaan op advies van de telefonische klantenserice. Waarna vervolgens het drama, wat klantenserice heet, begon. En nu dus het bekende pingpong-spelletje over de rug van een klant.

Ik kom gewoon echt niet verder en onder tussen zijn mijn abonnementen dus nog niet beeindigd. Telefonische klantenservice kan maar 1 klantnummer / abonneenummer(terwijl ik er 2 heb) vinden en verteld dat zij telefonisch niets kunnen doen, per brief krijg ik geen reactie(s) en per mail alleen een bevestiging dat ze de klacht hebben ontvangen. Gevolgd door dagen tot weken stilte.

Nu hier op het forum ook geen oplossing. Ik snap dat dit forum voor tips is, maar het staat op de Vodafone site onder de noemer: "Hulp nodig?", zodoende dat ik hier post.


Roep het maar, wat is je advies in deze?

Anonymous
Niet van toepassing
Of met de klantenservice bellen om te checken of ze het hebben ontvangen of nogmaals opsturen. Het kan zijn dat het ene nummer nog in het oude systeem staat en de ander in het nieuwe systeem. Dit zou je bij hun ook kunnen controleren.
spmunk

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hij zegt toch dat hij aan het lijntje gehouden word.
Zoals iedereen die met de zgn. klantenservice belt.

Lekker cashen met je e.80,- / minuut.
Dit word je niet verteld als je een abo afsluit.
Anonymous
Niet van toepassing
De klantenservice is gratis daarbij komt kan alleen maar deze twee dingen helaas doen. Zoals je weet kunnen wij alleen adviseren.
Jeronimo35
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Klopt klantenservice is gratis, maar mijn tijd die ik hierin steek en postzegels niet. Daarbij is het natuurlijk zeer vreemd dat Vodafone linkt naar een hulpforum, maar net zoals overal bij Vodafone kunnen mij deze niet verder helpen.

Als ik de klantenservice bel, maakt het mij totaal niet uit of mijn nummers/abonnementen in een oud of nieuw systeem staan. Dit is een probleem voor Vodafone, het is te zot voor worden dat een klant zelf moet gaan aangeven dat ze dan maar even ook in het oude of nieuwe systeem moeten kijken. Een goedgerelde klantenservice behoort dit te weten.

Zoals gezegd heb ik de Klantenservice inmiddels (na vandaag) 8 keer benadert, per telefoon, per email en 2x per post. Ik blijf tegen de grote muur oplopen, telefonisch krijg ik steeds te horen: Meneer opzeggen gaat alleen per brief, vervolgens per brief krijg ik een reactie of ik telefonisch contact wil opnemen met de klantenservice. Ik begrijp dat dit niet een reguliere opzegging is maar een afkoop, echter zou dit geen verschil moeten maken.

Een ieder is gewaarschuwd bij het afsluiten van een abonnement bij Vodafone! Zit je het abonnement gewoon uit, geen probleem maar wil je vroegtijdig afkopen (wegens b.v. vertrek naar het buitenland) en je geeft aan dat je alle openstaande maanden ineens wilt betalen, dan is er niemand die gehoor geeft!

Verder ontvang je continu geautomatiseerde mailtjes met standaard antwoorden, ondanks dat je met dikgedrukte letters aangeeft dat je dit niet wilt.


: Inderdaad! De wachttijden bij de telefonische klantenservice is echter ook inderdaad aan drama, ondanks dat het wellicht kosteloos is, is dit niet meer van deze tijd. Per brief of mail moet je blij zijn als je binnen 14 dagen een standaard geautomatiseerde mail mag ontvangen.


Verder ga ik maar mijn rechtsbijstandverzekering inschakelen, hopende dat dit nog iets zal opleveren. Dit zal dan wel weer een langlopend proces worden.

spmunk

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb al die tijd blijkbaar zie ik nu via NL-Connect/VraagAlex met Vodafone zitten bellen.
Dit is blijkbaar een doorverwijsnummer dat Vodafone gebruikt als ontmoedigingsbeleid om contact te zoeken.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic