Ronella

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vreemde whatsapp melding op mijn samsung S6 edge

Mijn telefoon wordt sinds vanavond beheerst door een steeds terugkerende melding als ik op internet wil.
De melding is "downloads.whatsapsps.com" en zegt dat mijn whatsapp sinds vandaag verlopen is en dat ik op OK moet drukken om door te gaan.
Ik vertrouw dit niet en kan door deze melding ook niet meer op internet.
6 Reacties 6
Anonymous
Niet van toepassing
Dit is spam! Je kunt het beste het toestel terug zetten naar fabrieksinstellingen en een back-up maken van je toestel.
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo,

Dit bericht hoort in Het Koffiehuis, aangezien WhatsApp geen dienst van Vodafone is. Maar van WhatsApp Inc.
Het eerste jaar is WhatsApp gratis. En op een gegeven moment is dat jaar voorbij. En dan wil WhatsApp Inc. een beetje geld zien voor haar diensten.
Betaald verlengen kan met één jaar (€0,89), met drie jaar (iets goedkoper per jaar), en met vijf jaar (nog iets goedkoper per jaar). Betalen kan via verschillende betalingsmethoden. Waaronder credit card en PayPal.

Via het WhatsApp Instellingen menu kun je zien hoelang de gratis periode nog duurt. Of inmiddels al is verstreken.

Niet betalen betekent geen gebruik meer kunnen maken van de WhatsApp.

Succes!

Netwerker
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Klinkt alsof je een webpagina open hebt met spam erin. Probeer de webpagina te sluiten. Ga niet in op betalingsverzoeken of downloads van apps.

Je kunt op annuleren drukken en op de "terug"-toets van je toestel totdat de melding/webpagina helemaal gesloten is.

Whatsapp betalen hoef je alleen te doen van binnen Whatsapp, nooit via een externe webpagina!
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hoi ,

Als je steeds dit soort advertenties ziet dan kan en malafide app geïnstalleerd staan op je toestel waardoor je telefoon vol spam kan staan. Je kunt eens kijken wat en virusscanner voor resultaten vind (toch handig om en back up te maken de bestanden te scannen van je back up en dan en reset te maken van het toestel).

WhatsApp op de Android toestellen gaan in principe na 1 jaar betalen maar met Android is WhatsApp het nog niet helemaal gelukt, het systeem ziet het soms totaal mis waardoor soms opeens en melding staat dat je abonnement is verlengd bij WhatsApp. Natuurlijk en handig voordeeltje ;).

We horen graag terug of het nog is gelukt met de bovenstaande tips.
Ronella
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor de terugkoppeling, heb vandaag vodafone gebeld en ben doorverbonden met een vriendelijke medewerkster. Zij zei dat het spam was en dat je daar nooit op in moet gaan. Zij heeft mij via applicatie beheer de cache's laten legen en wat gegevens wissen mijn telefoon weer aan de praat gekregen!
Anonymous
Niet van toepassing
Mooi dat het opgelost is! Zijn inderdaad vervelende meldingen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic