RoyP

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vreemde sms'jes

Hallo,
 
Sinds een tijdje krijg ik steeds vaker vreemde sms'jes van vodafone. 
De meest recente vannacht om 2:00 uur.

Het laatste sms'je ziet er zo uit: %mveVkRXwf2CA53R6jtlXepPYKAD3/7AeESATcK6wcn2bQ=
 
Kan iemand mij vertellen wat dit is?
 
Groeten!
17 Reacties 17
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Hoi RoyP,

Welkom op het Vodafone Forum.
De tekst die je aangeeft is op zijn zachtst gezegd 'een beetje vreemd'.
Ik vermoed dat dit sms'je niet afkomstig is van Vodafone. Wie is de afzender precies?
RoyP
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,
 
Als afzender staat Vodafone aangegeven..
 
Hij komt binnen via de normale berichten van Vodafone.

Is het mogelijk voor anderen om mijn gebruik (verstuurde whatsapp berichten o.i.d.) te achterhalen?
 
Groeten
 
 
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Kreeg je dit bericht na een wijziging of zoiets? Het zou kunnen dat jouw toestel de format van het berichtje niet begrijpt. Bijvoorbeeld doordathet niet is ingesteld voor MMS.

Het zou niet mogen dat jouw WhatsApp-berichtjes door anderen worden achterhaald. Ze zijn voor ons in elk geval niet inzichtelijk. Dat zou ook in strijd zijn met de privacy-wetgeving.
RoyP
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,
 
Nee ik heb niks veranderd volgens mij..
Wat zou het verder kunnen zijn?
Weten ze bij een Vodafone winkel meer denk je?
 
Groeten
 
Mark
Elmo

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dit smsje kreeg ik vannacht om 02.39 binnen van Vodafone.

//F1TYPE=SAS;UI=1;CONT=0,2,0;

Wat is dit?

Had al naar de klantenservice gebeld omdat mailen niet lukt via de site je krijgt er een blanco pagina.

Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Hoi Elmo,

Ik heb je bericht even samengevoegd met een ander bericht over hetzelfde onderwerp.

Deze sms'jes kun je ontvangen als je voorheen een Vodafone App op je toestel had staan en hebt verwijderd.
Ons systeem probeert je een update te sturen, maar dit lukt niet met als gevolg dit vreemde sms'je.

Ga even voor jezelf na welke App of dienst je hebt verwijderd en zet deze even terug op je toestel.
Meld je dan af voor de dienst. Daarna kun je de app weer verwijderen.
Laat je me weten of het gelukt is?
Martin5905

Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Gisteren 30-11-2013 kreeg ik om 13.16 een vreemd sms bericht met Vodafone als afzender. Direct daarna kreeg ik een foutmelding van mijn sd-kaart en moest ik deze formatteren. Daar baal ik natuurlijk ontzettend van. Hoe kan dit en wat heeft deze sms te betekenen? De inhoud van het sms-bericht: //F1TYPE=SAS;UI=1;CONT=0,1,0;
Graag jullie reactie. Gr., Martin de Groot
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @Martin5905,

Ik heb je bericht even samengevoegd met het bestaande Topic hierover. Heb je wellicht ooit gebruik gemaakt, of maak je nog gebruik van de Vodafone Contacten Backup App? Deze sms'jes zijn bedoeld om met deze App te communiceren. Gebruik je de App niet meer? Dan is het mogelijk om je Contacten Backup account te verwijderen. Je ontvangt deze sms'jes dan niet meer, maar raakt hiermee ook de back-up kwijt. Mocht je de App wel nog op je telefoon hebben staan dan gebruik je waarschijnlijk niet de standaard sms App van je telefoon. De Contacten Backup App kan deze sms'jes dan niet zien.
Martin5905

Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hallo Marc,
Dank voor je heldere uitleg! Overigens wel vreemd dat ik na de sms meteen een foutmelding mbt mijn sd-kaart kreeg. Ik heb inderdaad de Vodafone Contacten Backup App niet meer op mijn telefoon geinstalleerd. Dat wil ik ook niet meer. Maar hoe kan ik mijn Contacten Backup account verwijderen? Ik heb op de Contacten Backup website ingelogd, maar kon hier geen mogelijkheid vinden om mijn account te verwijderen.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@Martin5905

Neem even contact op met onze klantenservice hiervoor. Zij kunnen het hele account dan voor je verwijderen. Het klopt namelijk inderdaad dat je dit niet zelf kan doen. In de meeste gevallen is het verwijderen van de app genoeg maar in jouw geval moet er blijkbaar toch nog iets meer gebeuren!
beesie37

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
help ik krijg net een of ander vaag sms binnen van vodafone op mijn mobiel

//F1TYPE=SAS; UI=1;CONT=0,23;

wat houdt dit in?
beesie37

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
sms bevat volgende tekst


//F1TYPE=SAS;
UI=1;CONT=0.23,0;

wat houdt dit in?
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @beesie37 ,

Dit smsje kun je gewoon negeren. Er is geen gevaar erin.
Dit heeft te maken met de communicatie tussen de mast en je sim. Je kunt de sms als niet verzonden beschouwen/verwijderen.
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
verwijderd
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @NetwerkFreak ,

Deze smsjes mogen gewoon genegeerd worden en als niet verzonden worden beschouwd. Zie ook de Tweets via Twitter naar@VodafoneNL ;).
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
verwijderd
Pdb

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Je krijgt dit sms'je omdat jij of iemand anders de locatie van je telefoon probeert te traceren. Heb het zojuist getest.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic