MKT

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vreemde rotatie na sync met computer (galaxy S5)

Hallo,

Als ik foto's en filmpjes met mijn galaxy S5 maak synchroniseert hij deze automatisch met mijn dropbox. Wanneer ik ze echter vanuit dropbox bekijk (op de pc of laptop) zijn ze altijd gedraaid, soms een kwartslag en soms ondersteboven.

Nou is dat met foto's nog wel makkelijk op te lossen maar met filmpjes is het toch wel ontzettend vervelend om ze continue met een video editor aan te moeten passen voor ze fatsoenlijk te bekijken zijn.

Op de telefoon worden ze wel goed getoont dus ik twijfel een beetje of het aan de telefoon of aan dropbox ligt. Met mijn voorgaande telefoon (HTC one S) had ik dit probleem echter niet.

Hopelijk kan iemand mij vertellen waar het probleem ligt en met name hoe ik dit op kan lossen 🙂
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @MKT,

Dat is inderdaad erg vreemd. Heb je al eens bij Samsung zelf geïnformeerd hierover?

Ik ben in ieder geval op zoek gegaan en ik zie dat er meer Samsung gebruikers zijn waarbij hetzelfde voorkomt. Kijk eens in het volgende topic: http://forums.androidcentral.com/samsung-galaxy-s3/214600-galaxy-s3-photos-always-being-rotated-why..... Let wel op: de link betreft geen forum van Vodafone, hier kunnen geen 'rechten' aan worden ontleend. Deze forum is in het Engels. :D. Het topic gaat over de Galaxy S3, maar qua software komt dit altijd redelijk met elkaar overeen.

Ik zie in het topic een aantal oplossingen staan, bij sommige helpt het en bij sommige niet. Ik hoop dat hier een oplossing tussen staat die in jouw geval wel werkt! Laat even weten of en zo ja wat heeft geholpen.

Check voor de zekerheid of je ook al de laatste software op je telefoon gebruikt.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @MKT,

Fijn dat je je hebt geregistreerd op het Forum, welkom!

Kun je aangeven hoe je de filmpjes op je pc of laptop precies bekijkt? Gebruik je hiervoor bijvoorbeeld software van Dropbox zelf of een specifieke mediaspeler?

De mediaspeler die je gebruikt zou namelijk de juiste weergave moeten herkennen aan bepaalde kenmerken die worden toegevoegd aan de foto's en/of video's. Vervolgens wordt normaal de juiste weergave getoond.
MKT
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Marc,

Dankjewel.
Ik gebruik normaliter VLC media player, ik heb zojuist voor de zekerheid de filmpjes ook in windows media player geopend maar daar krijg ik exact hetzelfde bij.
Aan de software ligt het dus ook niet, wat ik ook niet had verwacht daar ik dezelfde software heb gebruikt (en dus ook dropbox) bij mijn oude HTC one S, en dat verliep altijd probleemloos.

Het lijkt mij dus echt aan het toestel te liggen, dat hij de kenmerken waar jij het over hebt niet op de juiste manier toevoegd aan de foto's/filmpjes o.i.d.

Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @MKT,

Dat is inderdaad erg vreemd. Heb je al eens bij Samsung zelf geïnformeerd hierover?

Ik ben in ieder geval op zoek gegaan en ik zie dat er meer Samsung gebruikers zijn waarbij hetzelfde voorkomt. Kijk eens in het volgende topic: http://forums.androidcentral.com/samsung-galaxy-s3/214600-galaxy-s3-photos-always-being-rotated-why..... Let wel op: de link betreft geen forum van Vodafone, hier kunnen geen 'rechten' aan worden ontleend. Deze forum is in het Engels. :D. Het topic gaat over de Galaxy S3, maar qua software komt dit altijd redelijk met elkaar overeen.

Ik zie in het topic een aantal oplossingen staan, bij sommige helpt het en bij sommige niet. Ik hoop dat hier een oplossing tussen staat die in jouw geval wel werkt! Laat even weten of en zo ja wat heeft geholpen.

Check voor de zekerheid of je ook al de laatste software op je telefoon gebruikt.
MKT
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Oké... ik voel me nu ZO dom... beetje blonde actie van de week volgens mij.
Ik wist dus oprecht niet dat je de menu knop rechts moest houden voor een goede rotatie... :$

Bedankt!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic