Fouadjebli

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vraagje mbt privacy

Kan n medewerker op verzoek van een "vriend" mijn gegevens raadplegen? Is het na te gaan wie mijn gegevens in jullie administratief systeem hebben opgevraagd?
7 Reacties 7
Fouadjebli
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik weet niet waar ik deze vraag kan stellen dus dan maar hier.. Is een vrij dringende vraag
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Het zou niet mogen zijn dat iemand anders dan de contractant de gegevens kan inzien of wijzigen.
Er worden door de medewerkers van Vodafone om een aantal gegevens gevraagd (naam, adres, geboortedatum, plaats, en eventueel bankrekening of klantnummer), als dee "vriend" dit kan doorgeven zou het mogelijk zijn. Kan Vodafone weinig aan doen helaas, zij menen met jou te maken hebben.
Tipje, bel de klantenservice en vraag om een wachtwoord af te spreken. Als je met hun belt zullen ze ALTIJD om dit wachtwoord vragen.Dus ook al weet iemand al je info, maar niet het wachtwoord zullen ze NIET geholpen worden en kunnen ze ook geen gegevens inzien of wijzigen.
Vodafone zal trouwens alleen gegevens bevestigen als het goed is, nooit doorgeven.
Geen leuke " vriend"  neem ik aan?
Fouadjebli
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor de snelle reactie. Maar kunnen jullie zien welke medewerkers mijn gegevens hebben geraadpleegd? Wordt dat bijgehouden?
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Iedere actie op je aansluiting of raadpleging van je gegevens is door Vodafone in te zien.
Ze zien wie wat wanneer heeft gedaan omdat iedere medewerker een persoonlijke inlog en gebruikersnaam heeft.
Denk alleen niet dat men hier al die info gaat plaatsen, ik zou dit via een brief doen.
Vraag dan specifiek naar de periode waarin je denkt dat dit heeft plaats gevonden of bel ze even. Je kunt dan ook duideliojk aangeven wat je denkt dat er is gebeurt of waar je bang voor bent dat er gebeurt zou kunnen zijn.
Zet sowieso dat wachtwoord erop, deed ik ook, dan kan niemand die het niet weet info opvragen of veranderen.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi Fouadjebli,

Wat Poita aangeeft klopt inderdaad. Onze medewerkers vragen altijd om bepaalde informatie om te verifiëren dat ze met de juiste persoon te maken hebben. Als je bang bent dat jouw gegevens bij de verkeerde persoon terecht zijn gekomen dan kun je inderdaad even bellen naar onze klantenservice om een wachtwoord af te spreken. De medewerkers van onze klantenservice mogen dan alleen de personen helpen die het wachtwoord kunnen noemen.
Fouadjebli
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
okey, en naar wie kan ik die brief richten?
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Dat kun je gewoon telefonisch afspreken met de klantenservice medewerker. Dan komt het zichtbaar in het systeem te staan:)
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic