davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes

Vraag over privacy

Op de Vodafone.nl website kan je bij het afsluiten van je abonnement even een postcodecheck doen om te controleren of je in aanmerking komt voor de korting / extra's. Dus iedereen kan checken of iemand op een willekeurig adres een Ziggo abonnement heeft van minimaal 30+ Mb/s en digitale TV. Handig foefje, maar ivm privacy lijkt me dit niet helemaal zuiver.

Weet iemand hoe dit precies zit? Of VodafoneZiggo bijvoorbeeld ten bate van klantvriendelijkheid de klantprivacy deels schendt?

Het gaat me nu niet om een klacht, meer interesse over de juridische achtergrond hiervan. Kan VodafoneZiggo ook eventueel anticiperen voordat er echt iemand aan een bel trekt.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
ChrisNL

Ik heb inmiddels een reactie ontvangen.

Wij vinden dat we een gerechtvaardigd belang hebben om onze klant te laten checken of men in aanmerking komt voor het extra voordeel. Uit klantvriendelijkheid is hiervoor de meest toegankelijke oplossing gekozen door middel van de 'postcodechecker',

Overigens kun je als je door de buurt rijdt kun je ook zien of iemand een Ziggo/KPN/etc. router heeft (wifi naam).

Ik hoop dat het zo wat duidelijker is Chris.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi Chris,

We gaan dit even verder uitzoeken.

Je hoort z.s.m. van me.
davod10
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Ah top. Wellicht is het een onschuldige service, maar ook handig voor bijvoorbeeld (tele)marketiers / derden.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
ChrisNL

Ik heb inmiddels een reactie ontvangen.

Wij vinden dat we een gerechtvaardigd belang hebben om onze klant te laten checken of men in aanmerking komt voor het extra voordeel. Uit klantvriendelijkheid is hiervoor de meest toegankelijke oplossing gekozen door middel van de 'postcodechecker',

Overigens kun je als je door de buurt rijdt kun je ook zien of iemand een Ziggo/KPN/etc. router heeft (wifi naam).

Ik hoop dat het zo wat duidelijker is Chris.
davod10
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Serkan niet geheel duidelijk maar wel begrijpelijk hoor. Akkoord, bedankt!
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic