Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes

Vraag over je BlackBerry? Kijk eerst even hier!

Heb je een vraag over je BlackBerry? Dan kun je hier lezen over de volgende onderwerpen:

Klik op de vraag om naar het antwoord te gaan



Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact op met de klantenservice of plaats een berichtje op het forum.


Abonnement en Prepaid vragen:

1) Mijn internet diensten/ping/bbm/whatsapp/e-mail doen het niet!


  • Staat je BlackBerry BloX (prepaid) of BlackBerry Service (Abonnement) wel aan?
    Zonder deze toevoeging kun je met de meeste* BlackBerry’s geen gebruik maken van internet. Dit komt omdat de toestellen gebruik maken van een eigen server speciaal voor BlackBerry klanten. Om deze server te mogen gebruiken vraagt BlackBerry een bedrag per maand, dit bedrag wordt aan jou doorberekend via de BloX.
    *Nieuwe BlackBerry toestellen vanaf OS 10 hoeven geen BloX meer te activeren omdat deze standaard open gezet zijn voor internet. Oude BlackBerry’s zijn niet te updaten naar deze software.
  • Staan je pakketgegevens aan bij je instellingen?
    - Nee? Even aanzetten, hiermee zet je mobiel internet namelijk aan en uit.
    - Ja? Dan is het wellicht iets anders, probeer even of stap 3-1 helpt. Zo niet,
    stel je vraag aan de klantenservice.
3) Mijn Blackberry geeft foutmeldingen


  • (1) Haal even de batterij van je toestel af en start hem na een paar minuten opnieuw op. Je kunt een BlackBerry namelijk nooit compleet uit zetten, hij gaat altijd in Standby. Door de batterij eraf te halen moet hij wel opnieuw opstarten en worden de meeste problemen opgelost.
  • Verbind je toestel even met het kabeltje aan je PC. Installeer de BlackBerry Desktopmanager die je op de BlackBerry site kunt downloaden. Hiermee kun je je toestel updaten naar de nieuwste software. Maak eventueel van tevoren een backup. Blackberry Desktop Software (kies voor bureaublad software)

4) Kan ik ook Alles-in-1 op Reis gebruiken met mijn BlackBerry?


  • Ja dat kan, je hebt wel altijd de BlackBerry Service/BloX nodig.

Prepaid vragen:

5) Wat is een MEP code? Waar kan ik deze vinden?


6) Het datategoed van mijn BlackBerry BloX is op! Kan ik hem opnieuw activeren/Kan ik een extra dataBloX activeren?


  • Nee dat gaat niet, als het datategoed op is kun je voor €1 per dag 100mb per dag krijgen totdat je BloX automatisch wordt verlengd. Is de 100mb op, dan betaal je het buiten bundel tarief.
  • Je dient wel altijd een BlackBerry BloX te hebben (zie vraag 1)
  • kunt maar één internet dienst tegelijk activeren op je kaartje. Je kunt de BlackBerry BloX dus niet combineren met bijvoorbeeld de Web BloX.

7) Hoe lang is mijn BlackBerry BloX (prepaid) geldig/Wanneer kan ik hem stopzetten?


  • Deze is 30 dagen geldig nadat je hem geactiveerd hebt.
  • Je kunt je tussentijds afmelden voor de automatische verlenging van de BloX, echter stopt hij pas als de 30 dagen om zijn, ook als je datategoed al op is. (zie 6)

😎 Mijn beltegoed gaat zomaar op!


  • Zie vraag 6, waarschijnlijk is je Databundel leeg. Omdat je toestel toch internet gebruikt betaal je €1 voor 100mb per dag. Als je dit niet wilt kun je pakketgegevens uitzetten en via Wifi verder internetten.

Abonnement vragen:

9) Kan ik mijn BlackBerry Service gebruiken met een ander niet Blackberry (bv Apple/Samsung) toestel?


  • Ja dat kan, je gebruikt dan gewoon het tegoed dat hoort bij je abonnement. Het kan zijn dat je andere instellingen nodig hebt.

10) Ik heb een ander toestel, kan ik mijn BlackBerry Service deactiveren?


  • Dat kan alleen als je contractvrij bent. De BlackBerry Service loopt namelijk mee tot de einddatum van je contract. Daarna kan hij verwijderd worden. Als je tussentijds een ander merk toestel gaat gebruiken en je bent nog niet contractvrij, dan blijft de dienst wel doorlopen.
0 Reacties 0
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic