Megapaul

Stamgast
  • 82Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

Vraag of 3G dekking wordt meegenomen tijdens uitrol van 4G, postcode 1687

Hallo, sinds een tijdje heb ik een vodafone abonnement waar ik tevreden mee ben.
Om mijn thuislocatie heb ik goed ontvangst alleen elders in dezelfde woonplaats is het bereik niet optimaal.
Hoewel de dekkingskaart aangeeft dat het bereik goed zou moeten zijn, zowel gsm als 3G.
Hoe verder je van de snelweg af gaat (bij afslag wognum staat een mast) hoe slechter het ontvangst is.
Ook heb ik bij mijn ouders en bij meerdere vrienden binnen bijna of geen bereik. Als je buiten ben dan heb je wel GSM ontvangst geen 3G. Dit heb ik met meerdere telefoons uitgetest, Samsung, HTC en LG.
Binnen het rode vlak is er eigenlijk geen 3G ontvangst er is alleen GPRS beschikbaar.
Wil je echter data binnen halen dan probeert het toestel verbinding te krijgen maar dat lukt vaak gewoon niet.
De huizen waarin ik het bereik heb uitgetest zijn geen nieuwbouw huizen.
Nu snap ik gerust dat er binnenshuis minder dekking kan zijn als buiten alleen buiten is het al niet optimaal.

Zijn er plannen bij vodafone om dit bereik te gaan verbeteren?
11 Reacties 11
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi Megapaul, ik begrijp dat dit natuurlijk niet fijn is. Echter kunnen we niet overal 3G dekking garanderen. De 2G (GPRS) dekking zou wel goed moeten zijn. Om te voorkomen dat je toestel continu gaat zoeken/schakelen tussen verschillende netwerken kun je ervoor kiezen je toestel handmatig op het 2G (GPRS) netwerk te gebruiken. Op dit moment hebben we geen informatie over uitbreiding van de 3G dekking op die locatie. We blijven continu bezig met het verbeteren van ons netwerk. Via dit topic geven we onder andere updates hierover.
RonScheep

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dag Megapaul,
 
Dat klinkt bekend in de oren.
Ik heb exact hetzelfde probleem.
Probeer, wanneer je contract afloopt, eens een andere provider. ( KPN )
Mijn vriendin heeft een KPN abo en dat werkt bij ons gewoon wél altijd. ( zie topic slechte dekking 4909 )
 
Nog even iets voor SeR ( moderator )
Je onderschrift, de quote van Steve Jobs, doet wat knullig aan. Misschien kun je 'm beter weghalen.......
De laatste zin "De esthetiek, de kwaliteit moet overal doorgevoerd worden", mag Vodafone zich aantrekken.
Vodafone heeft misschien dan wel goede dekking in de dichtbevolkte gebieden, maar iemand die in het buitengebied woont of in een dorpje met weinig inwoners, heeft net zo veel recht op een goede verbinding.
Zij betalen net zo veel voor hun abo als iemand in de stad.
Kortom; ook dáár moet de kwaliteit goed zijn !!!!
 
Ron
 
 
Megapaul
topicstarter
Stamgast
  • 82Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Het zou mooi zijn als de dekkingskaart wordt aangepast.

Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Dat komt inderdaad niet geheel overeen met de meting die ik hier heb. Over het algemeen klopt de kaart prima dus ik snap niet waarom dat hier niet het geval is. Ik heb dat zojuist doorgegeven naar de verantwoordelijke afdeling. We zullen hier aan werken.

PS.
Ik heb de topictitel iets specifieker gemaakt, dat is voor het overzicht eenvoudiger.
Megapaul
topicstarter
Stamgast
  • 82Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Ok fijn dat dit doorgegeven wordt.
Ik hoop echt dat de dekking van Vodafone verbeterd wordt ik kan namelijk in de helft van mijn woonplaats niet goed van het Vodafone netwerk gebruik maken (internet). 😞
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Megapaul schreef:
Ok fijn dat dit doorgegeven wordt maar hoe dan verder? Ja sorry een foutje en helaas?
Ik hoop echt dat jullie die dekking hier verbeteren kan namelijk in de helft van mijn woonplaats niet goed van het Vodafone netwerk gebruik maken. 😞
Als wij een reactie hierop ontvangen dan zullen we jou daar meteen van op de hoogte brengen! Je moet er in ieder geval wel rekening mee houden dat het voor ons niet mogelijk is om zomaar een nieuwe mast te plaatsen op een bepaalde locatie. Er zijn namelijk heel veel factoren waar wij rekening mee moeten houden voordat wij een nieuwe mast mogen plaatsen dus dit kan nogal wat tijd in beslag nemen..
Megapaul
topicstarter
Stamgast
  • 82Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
 
Megapaul
topicstarter
Stamgast
  • 82Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Vraag
Als ik kijk naar de geplande dekking van 4G dekking in Juli, dan zie ik dat de randen van Wognum
4G ontvangst hebben "centrum" nog niet.
Eind van dit jaar is volgens de geplande 4G dekkinskaart Wognum volledig gedekt.
Wordt het 3G ontvangst hierin meegenomen? Aangzien het "dekkingsgat" van 3G aardig
overeenkomt met de geplande dekkingskaart van 4G in Juli 2014.

Ik had al eerder antwoord gekregen dat het 3G ontvangst in Wognum anders was dan wat
op de kaart stond aangegeven.

Graag jullie reactie
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @Megapaul ,

Ik hoop dat ik je goed begrijp. Vodafone is altijd bezig met het versterken van het netwerk zoals ook met 3G.
Ook zal je 3G daar gewoon bereikbaar zijn en zul je gewoon gebruik kunnen maken van de verschillende frequenties op het netwerk.
Megapaul
topicstarter
Stamgast
  • 82Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Hoi Samsungexpert,

Dit was niet mijn vraag. Nu heb ik in Wognum grotendeels geen 3G verbinding.
De vraag is dus of Vodafone tegelijk het 3G netwerk gaan verbeteren wanneer ze 4G gaan uitrollen.
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
De verwachting is dat dit straks wel het geval is omdat Vodafone waarschijnlijk ook 3G op de 900 MHz frequentie gaat uitzenden. Daardoor wordt bereik van 3G vergelijkbaar met dat van 2G. De planning is nog onduidelijk.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic