JiDi

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vraag gesteld via de chat, maar chat viel weg voordat ik geholpen kon worden.

Vanavond de Vodafone app geopend. Vervolgens naar de chat gegaan, omdat ik de laatste tijd erg veel last heb van netwerkproblemen (4g icoontje verschijnt, maar websites er worden niet geopend). Ik word te woord gestaan door ene Monique. Ja meneer, ik ga u zo goed mogelijk proberen te helpen. Ik kijk even op het netwerk. Oké dankjewel. Dan valt mijn netwerk weg. Ik denk oké zullen ze vast iets aan het checken zijn. Even later ontvang ik een sms van Vodafone dat mijn toestel niet gebruiksklaar zou zijn voor Internet + MMS en dat ik nog een bericht zou krijgen met instellingen die ik moet accepteren en nauwkeurig moet volgen.
Dus ik krijg dat bericht waar een download link in staat die het helemaal niet doet (ja ik zat op mijn Wi-Fi verbinding die het ook niet lekker doet). Ik terug naar de Vodafone app. Na 20.00 geen medewerkers meer beschikbaar!!! Nu zit ik dus zonder mobielnetwerk met een downloadlink die het niet doet en een telefoon die volgens jullie niet gebruiksklaar is voor Internet. Maar wel 40euro p/m dokken voor zo een klote service? Hoop dat het snel verholpen wordt. Die Monique had ook even kunnen zeggen, dat ze het niet binnen die tijd ging redden om mij nog zo goed mogelijk te helpen.

Dusss hoe gaan we dit oplossen??

Mvg
4 Reacties 4
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hallo @JiDi

Onze chat is 24/7 bereikbaar. Mijn collega's kunnen er ook niks aan doen dat je chat wegvalt en dat zij daarna weer nieuwe chats ontvangen. Toch? Waarschijnlijk waren het moment dat je de chat opnieuw opstartte alle medewerkers bezet.

De instellingen kun je trouwens ook zelf vinden op handleidingen.vodafone.nl. Heb je daar eens gekeken? Volg bij netwerkproblemen trouwens ook eens alle stappen uit de netwerkgids.
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Controleer punt 2.

Beste,

Let op: ik ben geen vodafone werknemer. Ik heb dus geen inzage in uw gegevens. Echter, ik kan u wel van een hoop kennis en opties voorzien, die zij vermoedelijk ook u aan zouden bieden.

Laat ik er mee beginnen dat ik het erg spijtig vind dat u weinig/geen goed bereik heeft. Dit is uiteraard niet de bedoeling, en hoop dat ik uw kan helpen om dit probleem te verhelpen.

U kan op de Vodafone Dekkingskaart zien in welke gebieden de dekking minder kan wezen. Deze dekkingskaart is hier te vinden:
https://www.vodafone.nl/support/netwerk-en-dekking/dekkingskaart.shtml
U vind hier ook de verwachting van het 4G netwerk bij u in de omgeving. Dit is dus zeker het bekijken waard!

Uiteraard kan het zo zijn dat er werkzaamheden en/of een storing bij u in de omgeving is.
Wanneer er een storing bij u in de omgeving bekend is, staat deze hier vermeld:
http://forum.vodafone.nl/t5/Vodafone-Storingen/bd-p/Vodafone_Storingen
Wanneer er werkzaamheden bij u in de omgeving bekend zijn, staan deze hier vermeld:
http://forum.vodafone.nl/t5/Fast-Forward/bd-p/Fast_Forward

Daarnaast zou ik u willen vragen de volgende dingen te doen:
1. Uw telefoon aan en uit zetten. Dit kan er voor zorgen dat eventuele fouten in uw telefoon verholpen worden.

2a. Android : U kan de instellingen van u mobiele gegevens op de volgende wijze vinden.
Systeeminstellingen -> Meer... -> Mobiele netwerken.
Hier moet het vinkje achter "Gegevenstoegang aan" geactiveerd zijn.
Hier moet het vinkje achter "Gegevensroaming" geactiveer zijn als u gebruik wilt maken van internet in het buitenland.
Door het voorkeursnetwerktype te wisselen kan het mogelijk zijn dat u beter ontvangst krijgt.
Bij u Namen toegangspunten -> VodafoneNL moet u APN voor
* particuliere gebruikers op live.vodafone.com staan.
* zakkelijke gebruikers op office.vodafone.nl staan.

Tegenwoordig is inloggen niet meer verplicht, maar de volgende gegevens kunnen eventueel gebruikt worden:
MMSC: http://mmsc.mms.vodafone.nl
MMS proxy: 192.168.251.150
MMS poort: 8799
Mobiele landcode: 204
Mobiele netwerkcode: 04
Verificatietype: PAP

2b. Iphone :
U kan de instellingen van u mobiele gegevens op de volgende wijze vinden. Instellingen -> Algemeen -> Netwerk
Schakel 3G in of uit. en controleer of dit het probleem oplost.
Mobiele Data moet hier geactiveerd staan.
Bij Mobiele Data -> APN kan u de APN instellingen veranderen. Hierboven onder het kopje android staat wat de gegevens zijn.

3. Wanneer dit allemaal niet helpt, kan u de Opensignal "App" installeren. Hiermee kan u controleren:
- Hoe sterk uw signaal is
- Waar de vodafone mast zich bevind
- Hoe snel uw data verbruik is
- Uit welke richting het signaal komt

4. Wanneer al het bovenstaande niet heeft geholpen, kan u er nog voorkiezen een Signaalplus module aan te schaffen. Dit is een persoonlijke zendmast die voor een optimale 3G dekking in uw huis zorgt. Meer hierover is op de volgende pagina te vinden:
https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/abonnement/extra-opties/signaalplus.shtml

Ik hoop dat u hiermee voldoende informatie heeft.
JiDi
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor jullie antwoorden. Ondertussen na een aantal chatsessies is het toch opgelost!

Ik moest mijn telefoon uitzetten, vervolgens zouden ze een netwerk update uitvoeren. Na 5 min telefoon weer aangezet en tot nu gelukkig geen problemen meer ondervonden.

Iig bedankt voor de snelle reacties! Als ik nog andere vragen/probleempjes zou hebben, zien jullie me zeker hier terug.

Mvg
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @JiDi ,

Goed om te horen dat het toch nog gelukt is via de live chat :)!
Haha, als je nog vragen hebt dan zullen wij het ook zeker gaan merken dat je op het Forum bent :p.

Nog en fijn weekend verder.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic