grappenmaker

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Voorwaarden van particulier abonnement afsluiten via zakelijk

Ik heb laatst de helpdesk gebeld met de vraag of ik een particulier abonnement kan afsluiten met BTW specificatie. Dat was mogelijk via de zakelijke afdeling.

Ik heb toen even bij zakelijk gekeken en ik zie inderdaad dat daar ook de particuliere abonnementen te vinden zijn.

https://www.vodafone.nl/zakelijk/shop/mobiel/abonnement/

 

Nu vroeg ik meteen of ik dan ook dezelfde voorwaarden krijg als particulier. Dit werd bevestigd door de customer support. Echter wil ik dit graag even bevestigt zien op het forum zodat ik dat zwart op wit heb voor het geval ik een abonnement afsluit waar ik vervolgens aan vast zit met zakelijke voorwaarden. Zoals bijvoorbeeld, jaarlijks stilzwijgend verlengen en dat soort fratsen. Particulieren zijn in dat opzicht altijd wat beter beschermd en bedrijven willen daarom altijd maar wat graag zakelijke abonnementen aansmeren aan zzp’ers. Ik hoef ook geen betere support als gewoon particulier.

 

Dus in het kort; kan ik een particulier abonnement afsluiten bij de zakelijke afdeling (alleen voor de BTW specificatie) met de particuliere voorwaarden?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11782Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Nou duidelijk!
Wat een goed verhaal en snap je direct 

Om iets schriftelijk op te sturen kan je dit doen via deze pagina:
https://www.vodafone.nl/support/contact/e-mail/index.shtml?icmp=support:contactmodule

Succes in ieder geval en hoop dat je snel antwoord krijgt.

Bekijk in context

3 Reacties 3
Energieboy
Expert
Expert
  • 11782Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @grappenmaker 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Je naam doet haast vermoeden dat je hier een grapje aan het maken bent. Want waarom zou je een particulieren abonnement willen afsluiten op een zakelijke afdeling? Alleen om dan een BTW specificatie te krijgen? Als het gaat om een bedrijf te beginnen, lees dan deze informatie eens door. 

Als je een zakelijk abonnement afsluit dan heb je natuurlijk ook zakelijke voorwaarden en geen particulieren voorwaarden. Zakelijk heb je wat meer voordelen, dus extra’s bij je abonnement. En als je zakelijk afsluit moet je een KvK nummer hebben, maar weet ik niet zeker. Lees ook de Algemene Voorwaarden voor zakelijk gebruik eens door. 

Verder kan je deze informatie alleen aanvragen of navragen bij Vodafone Zakelijk Klantenservice.

grappenmaker
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Energyboy,

Dank voor je antwoord.

Ik wil geen particulier abonnement afsluiten bij de zakelijke afdeling maar volgens Vodafone is dat nog de enige manier om een rekening te ontvangen met BTW specificatie. Het is jammer dat dit bij particuliere facturen niet gewoon ‘aan’ gezet kan worden. Bij KPN staat het BTW bedrag wel gewoon op de factuur bij particuliere abonnementen.

 

Ik ben lang genoeg ondernemer om te weten dat particulieren standaard betere voorwaarden hebben als zakelijke. Als ondernemer moet je goed de voorwaarden lezen omdat van je verwacht wordt. Dat vind ik prima. Er wordt verwacht dat je gaat onderhandelen over de voorwaarden, wat in de praktijk natuurlijk bij een dergelijk grote partij natuurlijk niet gaat gebeuren. Particulieren zijn standaard goed beschermd. En vandaar dat ik voor dit soort zaken de particuliere versie neem en de facturen gewoon in de administratie opneem.

 

Het is voor mij namelijk niet heel erg als ik een dag niet kan bellen. Collega’s in mijn omgeving nemen ook een particulier abonnement met dezelfde redenen. Echter zij zitten ook allemaal bij KPN. Het is jammer dat Vodafone het BTW bedrag heeft verwijderd van de factuur. Waarschijnlijk omdat sommige particulieren daar vragen over gaan stellen. Kost tijd voor de customer support en is daarom ook te begrijpen. Een aan/uit switch voor de BTW lijkt mij een goede optie voor de klanten die het wel willen.

 

Verder zijn de voordelen die je noemt gewoon betaald. De tarieven zoals een Red Pro lijken hetzelfde als een Red Essential, echter is de ene het tarief al incl. BTW en de andere excl. BTW. Een verschil van 4,5 euro waarbij de ‘gratis’ extra’s wel betaald zijn. Ik wordt altijd een beetje moe van dat (telefonische) verkopers beginnen over zakelijk energie afnemen voor hun huis stukken voordeliger is omdat ze zzp’ers zijn, want; zakelijk! Gewoon onzin maar de zzp’er die net begint denkt meteen dat ie rijk wordt omdat net een kvk nummer heeft ontvangen. Dit is precies hetzelfde. Zakelijk is niet goedkoper met meer extra’s. Je betaald meer, krijgt meer. Maar als je ergens vanaf wilt zit je met opzegtermijnen.

 

Waar kan ik ‘schriftelijk’ in contact komen met de zakelijke klantenservice? Ik heb namelijk het vermoeden dat de medewerker in kwestie mij niet de juiste informatie verschaft heeft. Ik heb dit soort bevestigingen namelijk graag zwart op wit.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11782Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Nou duidelijk!
Wat een goed verhaal en snap je direct 

Om iets schriftelijk op te sturen kan je dit doen via deze pagina:
https://www.vodafone.nl/support/contact/e-mail/index.shtml?icmp=support:contactmodule

Succes in ieder geval en hoop dat je snel antwoord krijgt.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic