Hoi Energyboy,
Dank voor je antwoord.
Ik wil geen particulier abonnement afsluiten bij de zakelijke afdeling maar volgens Vodafone is dat nog de enige manier om een rekening te ontvangen met BTW specificatie. Het is jammer dat dit bij particuliere facturen niet gewoon ‘aan’ gezet kan worden. Bij KPN staat het BTW bedrag wel gewoon op de factuur bij particuliere abonnementen.
Ik ben lang genoeg ondernemer om te weten dat particulieren standaard betere voorwaarden hebben als zakelijke. Als ondernemer moet je goed de voorwaarden lezen omdat van je verwacht wordt. Dat vind ik prima. Er wordt verwacht dat je gaat onderhandelen over de voorwaarden, wat in de praktijk natuurlijk bij een dergelijk grote partij natuurlijk niet gaat gebeuren. Particulieren zijn standaard goed beschermd. En vandaar dat ik voor dit soort zaken de particuliere versie neem en de facturen gewoon in de administratie opneem.
Het is voor mij namelijk niet heel erg als ik een dag niet kan bellen. Collega’s in mijn omgeving nemen ook een particulier abonnement met dezelfde redenen. Echter zij zitten ook allemaal bij KPN. Het is jammer dat Vodafone het BTW bedrag heeft verwijderd van de factuur. Waarschijnlijk omdat sommige particulieren daar vragen over gaan stellen. Kost tijd voor de customer support en is daarom ook te begrijpen. Een aan/uit switch voor de BTW lijkt mij een goede optie voor de klanten die het wel willen.
Verder zijn de voordelen die je noemt gewoon betaald. De tarieven zoals een Red Pro lijken hetzelfde als een Red Essential, echter is de ene het tarief al incl. BTW en de andere excl. BTW. Een verschil van 4,5 euro waarbij de ‘gratis’ extra’s wel betaald zijn. Ik wordt altijd een beetje moe van dat (telefonische) verkopers beginnen over zakelijk energie afnemen voor hun huis stukken voordeliger is omdat ze zzp’ers zijn, want; zakelijk! Gewoon onzin maar de zzp’er die net begint denkt meteen dat ie rijk wordt omdat net een kvk nummer heeft ontvangen. Dit is precies hetzelfde. Zakelijk is niet goedkoper met meer extra’s. Je betaald meer, krijgt meer. Maar als je ergens vanaf wilt zit je met opzegtermijnen.
Waar kan ik ‘schriftelijk’ in contact komen met de zakelijke klantenservice? Ik heb namelijk het vermoeden dat de medewerker in kwestie mij niet de juiste informatie verschaft heeft. Ik heb dit soort bevestigingen namelijk graag zwart op wit.