Aviator1

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Voortijdig opzeggen contract lijkt verschrikkelijk duur

Heb vodafone toen ik naar het buitenland vertrok voor onbepaalde tijd al gevraagd mijn abbonement te pauzeren voor langer dan 9 maanden dat is niet mogelijk. Het is ook niet mogelijk om contract naar vodafone in buitenland om te zetten. Als ik nu mijn contract op wil zetten brengen zij mij het volledige bedrag in rekening dat ik nog zal moeten hebben voldoen circa 700 euro. Zonder enige dienst te leveren. Afgezien van telefoon. Ben al klant sinds vodafone nof libertel was. Heeft iemand suggesties over wat ik kan doen ?
6 Reacties 6
Anonymous
Niet van toepassing
Een time out is inderdaad tot maximaal 9 maanden. Je kunt eventueel de time out later laten ingaan of je zou eventueel ook het nummer met het abonnement kunnen overdragen aan iemand in jouw omgeving.
Als het abonnement stopzet betaal je de kosten tot einde contractdatum. Dit is logisch want hiermee ben je akkoord gegaan.
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo

Je bent op de ingangsdatum van je contract met Vodafone akkoord gegaan met de geldende tarieven en abonnementskosten. Je hebt waarschijnlijk een hele mooie en peperdure smartphone "gekregen". Maar die smartphone zul je wel terug moeten betalen aan Vodafone. Linksom of rechtsom. Dat is logisch.
Als jij naar het buitenland vertrekt, langer dan negen maanden, dan zul je inderdaad je abonnement moeten afkopen.
En afkopen wil zeggen dat je alle resterende abonnementskosten in één keer zult moeten betalen. Ook dat is logisch. Je bent immers een contract met Vodafone aangegaan. Daar staat jouw handtekening onder.

Je verwacht toch niet dat Vodafone jou dat bedrag gaat kwijtschelden? Daarmee zouden de andere klanten van Vodafone jouw peperdure smartphone moeten dokken.

Het is jouw beslissing om naar het buitenland te gaan. Dan is het gevolg dat je zult moeten afkopen. En in één keer de (hoge) afkoopsom zult moeten betalen. Voordat je vertrekt naar het buitenland.

Kun je dat niet. Of wil je dat niet. Dan loopt het abonnement ongewijzigd en ongebruikt door. En zul je vanuit het buitenland de maandelijkse fakturen aan Vodafone moeten betalen. Of zorgen dat er altijd voldoende saldo staat op de bankrekening vanwaar Vodafone de verschuldigde bedragen maandelijks incasseert. Iemand machtigen om jouw zaken te behartigen kan ook. Maar dat moet goed schriftelijk worden vastgelegd.

Succes!

Netwerker
Aviator1
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Best netwerker,

Ik begrijp de logica achter alle stellingen die je stelt. afgezien van het feit dat de kosten voor de smartfoon enkel een deel van het maandbedrag inhouden het zal een balans zijn tussen service en het "leasen" van het toestel. zodoende zal ik mij minder benadeeld voelen als dit ook zal meegenomen worden in het afkoopbedrag. Aangezien ik voor een dure 4g verbinding betaal zullen de kosten voor het toestel dan ook naar mijn mening lager zijn dan de resterende maanden aan kosten.

En zouden we niet allen een beetje tegemoetkoming en service verwachten van een miljoenen bedrijf waar al meer dan een decenium klant bij bent.

Toch bedankt voor je reactie,

Vriendelijke groeten.

Aviator

Anonymous
Niet van toepassing
Dit is denk een mening verschil die je niet gaat winnen. Zoals en ik al aangeven ben je een contract aangegaan. Hier betaal je de maandelijkse kosten voor. Tevens heb je een telefoon erbij gekocht en heb je waarschijnlijk gekozen voor de optie om iedere maand iets meer te betalen.
Ik snap heel goed dat je een stukje service wil, echter als dit toegezegd wordt bij jou, dient dit ook bij andere klanten toegezegd te worden. Waar is dan het einde?

Ik ben bang dat je alleen de opties hebt die hierboven al genoemd zijn. Vanuit het forum kunnen wij er helaas verder niks betekenen dan informeren.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic verplaatst naar archief.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic