J-er-oen

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Voicemail bericht komt pas dagen later via sms

Hallo,

Een aantal van onze 06 nummers hebben problemen met hun voicemailmelding.
Als gebeld wordt en men neemt niet op (of telefoon staat helemaal uit), komt de melding van een gemiste oproep/ingesproken voicemail pas enkele dagen tot soms een week later via sms.
Iemand enig idee wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn?

gr. Jeroen
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Anonymous
Niet van toepassing
Officieel gezien dient de contact persoon in te bellen omdat er anders geen aanpassingen gedaan mogen worden.

Weet je wat voor een toestellen het zijn? Voor netwerk te veranderen hoef je geen techneut te zijn 🙂
Bij Apple is dit over het algemeen: instellingen - aanbieder en dan handmatig.
Voor Android over het algemeen: instellingen - (meer netwerken/ netwerkverbindingen)- mobiele netwerken - netwerkoperators - handmatig

Bekijk in context

10 Reacties 10
Anonymous
Niet van toepassing
Dit kan verschillende oorzaken hebben, ik persoonlijk raad je aan om hiervoor contact op te nemen om te zien of alles correct staat betreft de voicemail in de systemen. Zorg er dan wel voor dat de contact persoon inbelt met alle gegevens en telefoonnummers die hier last van hebben.
Wat altijd geprobeerd kan worden is de voicemail uitschakelen en naar een paar minuten opnieuw inschakelen.

Het kan ook zijn dat de melding wel op tijd verzonden wordt maar dat het sms'je betreft de voicemail blijft vast hangen op het netwerk.
Wat geen kwaad kan is handmatig een ander netwerk selecteren in het toestel (bijvoorbeeld kpn etc.), om vervolgens het toestel terug op het Vodafone netwerk te zetten en terug op automatisch. Hierdoor krijg je een nieuwe netwerk aanmelding in de systemen. (Met andere woorden: de simkaart meld zich opnieuw aan op het netwerk).
Laat je me weten wat de oplossing is en indien je de klantenservice belt, wat er vanuit daar nog gedaan is, zodat we dit ook kunnen communiceren naar andere forumleden?


J-er-oen
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hallo Steven,

Dank voor de reactie.
Ik ben zelf contactpersoon voor ons abonnement, maar lijkt me handig dat de gebruiker zelf belt met Vodafone, aangezien ik niet weet wanneer het voor de gebruiker uit komt (of dat er nog onbeluisterde voicemail berichten staan die vermoedelijk bij een reset aan de vodafone kant verloren gaan).

Tweede deel van je verhaal is geen optie, het zijn gebruikers (in de zorg) geen techneuten.
Tevens weet ik dat een van de medewerkers die het probleem ervaart het toestel uit zet na gebruik (waardoor het dus vervelend is als voicemail berichten niet binnen komen als je het toestel aan zet).

Als de individuele bellers contact opnemen met de helpdesk, krijgen ze dan het probleem dat vodafone niets kan doen omdat ze geen contactpersoon zijn, of gaat dit gewoon lukken?

gr. Jeroen
Anonymous
Niet van toepassing
Officieel gezien dient de contact persoon in te bellen omdat er anders geen aanpassingen gedaan mogen worden.

Weet je wat voor een toestellen het zijn? Voor netwerk te veranderen hoef je geen techneut te zijn 🙂
Bij Apple is dit over het algemeen: instellingen - aanbieder en dan handmatig.
Voor Android over het algemeen: instellingen - (meer netwerken/ netwerkverbindingen)- mobiele netwerken - netwerkoperators - handmatig
J-er-oen
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hallo Steven,

Ik laat de gebruikers zelf even bellen, lukt dit niet, dan kijken we weer verder.

gr. Jeroen
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
J-er-oen , is het nog gelukt?
J-er-oen
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hallo Marc,

Ik heb een van de medewerkers die het probleem ervaart gevraagd contact op te nemen met de klantenservice.
Hier heb ik nog geen terugkoppeling op.

gr. Jeroen
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi J-er-oen weet je inmiddels al meer? We horen het graag van je.
J-er-oen
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Het probleem lijkt opgelost.
Dank voor het meedenken.
indien het probleem zich weer voordoet, meld ik me weer 😉

gr. Jeroen
Anonymous
Niet van toepassing
Goed om te lezen dat het opgelost is
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
topic gesloten
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic