jb63

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vodafone

Stuur je een brief dat ze een aflopend abonnement (06-21....) moeten beeindigen, krijg je een bevestiging terug dat het ze spijt dat je bij ze weg gaat maar dat ze je nieuwe abonnement (06-52....) over 2 jaar, als het afloopt, zullen stop zetten.

Als je vervolgens probeert dit op te lossen, duurt het ongeveer 3 helpdesk medewerkers voordat er 1 is die begrijpt wat er aan de hand is.

In de tussentijd worden er natuurlijk wel rekeningen gestuurd en incasso's gepleegd.
Want dat is nu eenmaal de core busieness bij Vodafone.

Krijg je een brief dat je nieuwe nummer geblokkeerd gaat worden omdat er kennelijk iets fout gegaan is met de incasso van het oude nummer.
De in de brief genoemde "eerdere herinnering" is nooit ontvangen.
Betwijfel of die wel is verstuurd.

Probeer je het maar zelf via My Vodafone op te lossen door met iDeal te betalen.
Aanmelden voor My Vodafone blijkt niet te werken.
Elke keer als je je nieuwe wachtwoord in voert (7 letters, 2 cijfers, zonder spatie) blijft de site hangen.
Totdat je een melding krijgt dat je voorlopige wachtwoord is verlopen.
Is je account een kwartier geblokkeerd omdat je met het aangeleverde voorlopige wachtwoord kennelijk te vaak hebt geprobeerd in te loggen.

Ben je na heel veel vijven en zessen en meerdere voorlopige wachtwoorden eindelijk binnen, wordt elke link waarop je klikt beantwoordt met een pop up "help-scherm" waarin je gevraagd wordt je e-mailadres door te geven "om antwoord op je vraag te krijgen".
Terwijl je helemaal geen vraag gesteld hebt, maar alleen naar je online-rekening wilt om die van ellende dan maar via iDeal te betalen.
Kan je je browser venster sluiten, omdat "venster sluiten" helemaal tot niets leidt.

Eindelijk dan toch, na meerdere keren opnieuw inloggen vanwege dit "helpscherm" bij de online-rekening aangekomen.
Op "aanmelden" klikken.
En verhip: daar verschijnt alweer een melding: "Er is een fout opgetreden. Probeer het later nog eens"
Tjonge, wat een verrassing.

Dus, betalen via iDeal en snel het probleem oplossen is dus van de baan.

Dan maar de klantenservice bellen, want die zijn er tenslotte om, volgens de site van Vodafone, van maandag t/m vrijdag van 8.00 uur tot 20.00 al mijn problemen op te lossen.
Toch?
Niet dus.
Na een gesprek van €0,45 + kosten voor mijn mobiele telefoon gestart te zijn kom je in een keuzemenu.
En ben je dan eindelijk op de plaats van bestemming aangekomen, dan zegt de vriendelijke Vodafone dame:
"wij zijn op dit moment niet bereikbaar. U kunt ons op werkdagen bereiken van 8.30 uur tot 17.30 uur"

Ondertussen zit ik nu het hele paasweekeinde met een dochter die niet thuis is, maar ook thuis niet kan bereiken. Omdat ze dankzij het fantastische klantvriendelijke en hulpvaardige Vodafone nu niet kan bellen of sms-en.

3 Reacties 3
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hallo Jb63,

We vinden het fijn dat je jouw mening met ons wilt delen, maar het is nergens voor nodig om denigrerende taal of scheldwoorden te gebruiken. Ik heb je berichtje daarom aangepast naar een versie die wel geschikt is voor ons forum. We willen je graag helpen, maar dan wel op een normale manier.

Ik kan me heel goed voorstellen dat dit hele verhaal erg frustrerend is. Als ik dit zo lees is er al heel wat mis gegaan, en dat is natuurlijk nooit prettig! Als eerste geef je aan dat je gebruik maakt van twee abonnementen, waarvan eentje stopgezet moest worden. Je geeft ook aan dat er toen een fout is gemaakt die gecorrigeerd moet worden. Uit jouw verhaal wordt echter niet helemaal duidelijk of dit nu ook daadwerkelijk gecorrigeerd is. Kun je ons vertellen of dit het geval is en of het juiste abonnement nu is stopgezet?

Verder snap ik ook dat het erg vervelend is dat er een en ander mis is gegaan met de betaling van het nieuwe abonnement. Je kunt de betaling inderdaad via My Vodafone doen en dit zou ook gewoon moeten werken. Is het inmiddels wel gelukt om je rekening te betalen?

Mag ik ook vragen welk nummer van onze klantenservice je precies hebt gebeld? Als je via 1201 belt dan kun je namelijk bij mijn collega's van de klantenservice terecht tot 20:00 (van ma t/m vr) en tot 18:00 op zaterdag. Verder zijn mijn collega's via Twitter en Facebook 24 uur per dag aanwezig, dus ik zou je ook willen aanraden om je vraag eens op Twitter of Facebook te stellen (zij werken namelijk ook tijdens Pasen ;)). Wellicht kunnen zij je meer informatie geven!
Clouseau

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
130328-000791
 
 
:@ Jammer dat Vodafone zo stug is en blijft. Eerst word je in de Winkel voor alles uitgemaakt en beschadigen ze je Telefoon. En vervolgens beloven ze van alles en komen ze niets na. Op de dag dat alles is begonnen kreeg ik te horen dat mijn vrouw Kanker heeft en dat weten ze bij Vodafone. Wie denkt u nou hier komen ze dan. Eric, Nadia, Astrid, Bas,Mitch,Anoeska, Perry, En met vriendelijke groet, Vodafone Service Team Wie dit ook mogen zijn weet ik niet !! Mijn Spreuk voor Vodafone is Verneuk de massa en pak de KASSA. Deze Spreuk zal vanaf hede op heel internet te vinden zijn. Ik ben niet Boos maar Woest op het gedrag van de customer care hoe zo klanten om de tuin leiden. Ik hoop dat ze niemand in hun naaste hebben met Kanker..Directeur Klantenservice
Vodafone Nederland Dhr. Harry Odenhoven Moet zich diep maar dan ook diep schamen dat ze zo met klanten omgaan......
 
jb63
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Maartje,
 
Misschien is denigrerende taal niet nodig, maar het is ook helemaal nergens voor nodig dat bij een organisatie incompetentie kennelijk als 1 van de kernwaarden wordt gezien. 
Zeker niet als je premium-prijzen vraagt voor je "dienstverlening"
 
Heb het weekeinde ook nog diverse malen geprobeerd iets voor elkaar te krijgen op "mijn vodafone" tot dat ik de "Oeps" pop-ups echt niet meer kon zien.
 
Ik ga nu in een ander scherm naar jullie homepage en zelfs daar "Oeps.... Deze pagina is niet beschikbaar. Misschien is deze pagina niet meer beschikbaar of heb jij een typfout gemaakt"
Hoezo bestaat www.vodafone.nl niet meer? Of waar is dan de typfout?
 
Als ik schrijf dat de derde helpdeskmedewerker kennelijk wel de lagere school heeft afgemaakt omdat die wel in staat is gebleken een eenregelige opzegbrief te kunnen lezen, lijkt het mij logisch te concluderen dat uiteindelijk het juiste abonnement is opgezegd.
 
Ik heb gebeld met 0900-0940, keuzemenu 1 (vragen over je rekening), keuzemenu 2 (vragen over het betalen van je rekening)
En dan kom je toch echt bij een bandje terecht dat hele andere, beperktere bereikbaarheidstijden aangeeft dan de website.
Maar zodra het bandje start zijn de kosten van het gesprek natuurlijk al wel bijgeschreven bij Vodafone.
 
Ook nu blijkt rekening online nog steeds niet te werken.
En dus kan mijn dochter nog steeds niet bellen of sms-en.
Met dank aan de "fijne" service van Vodafone.
 
En waarom met iDeal een blokkade na 1 uur opheffen en na een gewone betaling pas na 2 of meer werkdagen?
Het is precies evenveel werk voor Vodafone.
Als je natuurlijk door Vodafone in staat gesteld wordt om via iDeal te betalen, want het vereiste rekening online werkt dus niet.
 
Als je een probleem opgelost wil hebben is er bij Vodafone niemand thuis, maar het forum censureren vindt men bij Vodafone kennelijk zo belangrijk dat er ook tijdens de Paasdagen mensen voor beschikbaar zijn.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic