Laatst bijgewerkt: 24 maart 16:30 uur
Sommige winkels zijn, waar mogelijk, weer open. Kijk voor actuele informatie over winkels en openingstijden in de Vodafone app of op vodafone.nl/winkels. Zoek een winkel en klik op ‘Vodafone’. De actuele openingstijden staan dan in beeld. Houd uiteraard wel nog steeds rekening met de aanvullende maatregelen.
Maatregelen in de winkel
- Wij verrichten alleen urgente service handelingen. Daarnaast vragen wij klanten die hoesten, een neusverkoudheid of verhoging hebben, de winkel niet te bezoeken. Zij worden doorverwezen naar andere kanalen van VodafoneZiggo.
- Onze winkels zijn op zondag en koopavond gesloten. We hanteren de normale openingstijden tenzij een gemeente centraal een ander openingstijdenbeleid hanteert.
- Per collega laten wij één klant binnen en de deur wordt per klant geopend. Zo voorkomen wij dat er teveel mensen in de winkel aanwezig zijn. Vodafone en/of Ziggo klanten krijgen hierbij voorrang.
- Per winkel is een zogeheten 'greeter' aanwezig die klanten de richtlijnen toelicht en hen doorverwijst naar een balie of zitplaats en ook meedraait in de winkel. Vodafone en/of Ziggo klanten krijgen hierbij voorrang.
- Wij houden een minimale afstand van 1,5 meter van elkaar. Dit geldt zowel voor klanten als collega’s. Onze winkels worden hiervoor in zones gedeeld en er zijn desinfecterende handgels en sprays aanwezig.
- Het is niet meer mogelijk om te betalen met contact geld en wij vragen jullie uitsluitend met pin te betalen.
- Om besmetting zoveel mogelijk te voorkomen, worden producten niet meer ingepakt. Onze collega’s nemen ook geen identiteitsbewijzen of toestellen meer in handen. Simkaarten mogen alleen door de klant zelf worden geplaatst. Als een klant hulp nodig heeft met bijvoorbeeld zijn of haar instellingen, dan kunnen we hem of haar helpen met aanwijzingen op afstand. Alleen voor ouderen kan een uitzondering worden gemaakt bij het installeren van toestellen, maar dit is alleen op eigen initiatief van onze collega’s.
- Er worden geen demo's meer gegeven van Vodafone of Ziggo producten. Alle demoproducten en accessoires worden uit de winkels verwijderd.
Toestelreparatie
Een toestel ter reparatie aanbieden gebeurde voorheen in de winkel. In verband met de coronamaatregelen hebben we een tijdelijke werkwijze voor de reparatieprocedure opgesteld. Bekijk op deze pagina (onderaan) welke oplossing op jou van toepassing is.
Updates
Zolang de coronacrisis duurt, blijven wij relevante updates plaatsen in dit topic. Heb jij al een account op onze Community? Klik dan als je ingelogd bent op 'Topic volgen' en je ontvangt automatisch een e-mail bij nieuws over de coronamaatregelen. Ben je nog geen lid van het forum? Maak dan nu een account aan.
Regel het online
Heb je ondertussen een vraag over onze producten of diensten? Kijk ook vooral eens op vodafone.nl of in My Vodafone. Daar vind je meer informatie en kan je natuurlijk veel zaken zelf regelen. Mocht je er toch niet uit komen, dan zijn we uiteraard wel bereikbaar voor jou. Je kunt ons bellen, e-mailen, een chat sturen of een bericht plaatsen in onze Community.
Ziggo
Tot slot: ook onze collega's van Ziggo hebben maatregelen getroffen om onze dienstverlening voort te zetten zoals je van ons gewend bent. Lees meer hierover in dit topic.