Camillep

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vodafone vliegt uit de bocht

Mijn dochter heeft per 15 februari haar abonnement beeindigd bij Vodafone. Vervolgens wordt een volle maand abonnement afgeschreven. Vanzelfsprekend heeft ze dit gestorneerd. Dus komt er een herinnering. Administratie gebeld ( pas na vier keer bellen staat iemand je te woord). De medewerkster stelt dat eind maart een eindafrekening komt (dus het correcte bedrag) die dan betaald kan worden. Vier werkdagen later valt een uiterst agressieve brief op de mat ( in gebreke stelling). Waarom een in gebreke stelling als vodafone haar administratie niet op orde heeft??? Ik gan in ieder geval mijn abonnement ook bij de eerstvolgende gelegenheid opzeggen om nooooit meer terug te komen als klant.
3 Reacties 3
LindaM

Gedreven Liefhebber
  • 320Posts
  • 50Oplossingen
  • 10Likes
Hoi Camillep,

Ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent dat de gehele maand in rekening is gebracht.

Je betaalt de abonnementskosten 1 maand vooruit. Dit is systeemtechnisch zo ingeregeld. Het klopt dat je dan nog een eindafrekening ontvangt. Hierop zijn eventuele abonnementskosten, gebruikerskosten of correcties te vinden. In het geval van je dochter zal er een correctie plaatsvinden van 15 dagen.

Op het moment dat jij het bedrag storneert zal er door Vodafone een herinnering verstuurd worden.

Camillep
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste LindaM,
Dat verhaal klopt niet. Als het abonnement loopt tot 15 februari, hoe kan je dan op 24 februari vooruit betalen? Per 10 januari is bij Vodafone bekend dat het abonnement per 15 februari beeindigd wordt. Dan kan het nooit moeilijk zijn om de kosten tot 15 februari te berekenen. Het bedrag dat Vodafone afschrijft klopt niet en wordt dus vanzelfsprekend gestorneerd. Immers Vodafone heeft immers geen recht op dat bedrag. Na de eerste herinnering heeft ze contact opgenomen met Vodafone en afspraken gemaakt over de eindafrekening. Vier dagen later valt een in gebreke stelling op de mat. Vodafone is goed in het innen van geld, maar afspraken kan je blijkbaar niet maken. Dit sterkt mij in mijn besluit om mijn abonnement ook te beeindigen!
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Aangezien wij jouw gegevens niet hebben kunnen wij alleen antwoorden geven zoals het normaal gesproken gaat.

Je betaalt altijd een maand vooruit. Loopt haar abonnement tot 15 feb en de factuur wordt eerder opgesteld dan zal ze voor heel februari berekend worden. De maand erna krijgt ze alles wat er teveel betaald is terug. Bij de eindafrekening worden namelijk ook gebruikerskosten van de laatste maand nog in rekening gebracht die buiten de bundel berekend zijn.

Of dat in dit geval ook op deze manier gebeurd is kan ik helaas niet beoordelen via dit forum. Hiervoor kun je contact opnemen met mijn collega's van de klantenservice. Dit kan telefonisch, per mail via My Vodafone of via onze social media kanalen 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic