GalaxyGio-user

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vodafone schakelt zonder waarschuwing mijn voicemail uit - HELP!!!

Een erg vervelende en kostbare ervaring: zonder enige waarschuwing is mijn voicemail uitgeschakeld omdat ik geruime tijd mijn toestel niet heb gebruikt (wat wil je als je in het buitenland zit....).
Waarom geen SMS'je sturen voordat je zoiets doet Vodafone ???
Ik heb nu al voor bijna 10 Euro gehelpdesked en mobiele telefoon kosten gemaakt om e.e.a. goed te krijgen. Met matig resultaat.
Klacht ingediend - nog geen antwoord ontvangen... Zelfs geen bevestiging (hoewel wordt beweerd dat ik die zou krijgen)
Wat kan ik nog meer doen ? Hoe kan Vodafone mij helpen ? Moet ik alle gemaakt kosten (helpdesk van 45ct/minuut, etc.) zelf dragen ?
Hier onder, om te lachen en te huilen, het volledige relaas


  • Iemand die mij (zelfs urgent!) moet spreken waarschuwt mij via mail dat mijn voicemail het niet doet. (Hij durfe het al niet meer via SMS te doen uit vrees dat er meer niet zou werken). Zelf getest - inderdaad hij doet het niet. En niets voicemail gerelateerd doet het meer, kan zelfs 1200 niet bellen. Kan wel gewoon mijn mobiel gebruiken. Moet dus Vodafone helpdesk benaderen.
  • Helpdesk besluit SIM opnieuw te laten registreren. Op de vraag wat ik moet doen om dit te voorkomen luidt het antwoord: Elke 4 dagen iets doen (bijv. telefoon aan en uit zetten) om registratie te behouden. Leuk als je veel en soms langdurig in het buitenland zit, en daar natuurlijke lokale mobiele telefoon ipv dure roaming gebruikt...
  • Volgende dag onduidelijk SMS-je van Vodafone gekregen dat ik nog een 2e SMS-je zou krijgen om internet mogelijk te maken (waar is dat nu weer voor nodig - dat werkte toch??). Ik krijg dan inderdaad nog een SMS-je met de boodschap dat ik iets moet downloaden, maar dat downloaden werkt niet.
  • Dus wederom Helpdesk in moeten schakelen om dit aan de praat te krijgen. Dat kostte weer de nodige minuten (en wachttijd)... Ik moet knap ingewikkelde dingen doen, die mij niets zeggen in een instellingen menu van mijn telefoon
  • Voicemail welkomst boodschap moet gewijzigd worden (optie 2 in het hoofdmenu). Maar als ik op optie 2 druk, gebeurt er helemaal niets. Wederom helpdesk in moeten schakelen om dit aan de praat te krijgen. Die begrijpen het ook niet - verbinding wordt verbroken als medewerker probeert iets nader uit te zoeken.
  • Nogmaals helpdesk moeten bellen dus. Wachttijd zou 1 minuut zijn. Na 6 minuten (waarschijnlijk a raison van 45 cent per minuut) nog geen medewerker aan de lijn. Dit werd te duur. Opnieuw gebeld. Nu zegt men dat de wachttijd niet 1 minuut, maar 9 minuten is. Meteen neergelegd.
  • Via E-mail dan maar klacht ingediend. Hier zou ik bevestiging van moeten krijgen. Geen bevestiging ontvangen...
3 Reacties 3
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hallo GalaxyGio-user,

Ik kan me voorstellen dat het niet prettig is dat je zoveel problemen met je voicemail hebt en deze ook nog niet krijgt opgelost. Via het Forum zie ik geen kans om dit probleem op te lossen. We hebben hierbij namelijk je klantgegevens nodig om het e.e.a. te kunnen nakijken en verhelpen. Je kunt ervoor kiezen om opnieuw te bellen. De gesprekskosten bedragen niet € 0,45 per minuut maar per gesprek, dat scheelt enorm. Het is ook mogelijk om ons via onze Twitter of Facebook pagina te benaderen.
GalaxyGio-user
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hartelijk dank voor response - geruststelling dat helpdesk tarief per gesprek en niet per minuut is (en hopelijk is een gesprek als de telefoon wordt opgenomen - niet als je na een aantal minuten wachten het opgeeft). Nu durf ik in ieder geval weer de helpdesk te bellen.
Mag ik dan toch een aantal suggesties doen - graag reactie:
1. Als een helpdesk medewerker door een fout de verbinding verbreekt, laat de helpdesk dan svp zelf terugbellen als de beller nummerherkenning aan heeft staan.
2. Het zou zowel voor de helpdesk als voor de Vodafone klant prettig zijn als Vodafoon eerst waarschuwt via bijv. SMS, als men om een of andere reden diensten wil afschakelen. En houd dan ruime waarschuwingstijden aan! Een Hollands gezin dat 4 weken op vakantie gaat en 1 van hun mobiele telefoons niet gebruikt moet niet na terugkomst van alles en nog wat hoeven te doen om e.e.a. weer aan de praat te krijgen. Bijvoorbeeld: houdt na de 1e waarschuwings SMS minstens 6 weken aan, en herhaal de waarschuwing 2 weken en 1 week van te voren.
3. Daarnaast zou ik toch maar eens kijken wat er mis kan zijn met de Voicemail diensten, en waarom er niets wordt gedaan met de klachten die binnenkomen via de website op de link die daar voor beschikbaar is. Of de link weghalen, of zorgen dat het werkt... Maar goed, dat is waarschijnlijk iets om door te geven aan anderen.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Heldere feedback. Het terugbellen proberen we wel te doen maar is in verband met de grote drukte niet altijd mogelijk. Het is in ieder geval een suggestie die ik zal inbrengen hier intern!
Wat betreft opmerking 2 en 3, daar durf ik niet direct een uitspraak over te doen. Wij schakelen normaal gesproken geen voicemailboxen uit.
Dat gebeurt in zeer uitzonderlijke gevallen op het moment dat je die al jaren niet gebruikt hebt, maar verder blijft voicemail gewoon altijd aan staan.
Ik hoop dat mijn collega's van de klantenservice enig licht op de situatie kunnen schijnen en ik ben benieuwd naar de uitkomt!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic