Een erg vervelende en kostbare ervaring: zonder enige waarschuwing is mijn voicemail uitgeschakeld omdat ik geruime tijd mijn toestel niet heb gebruikt (wat wil je als je in het buitenland zit....).
Waarom geen SMS'je sturen voordat je zoiets doet Vodafone ???
Ik heb nu al voor bijna 10 Euro gehelpdesked en mobiele telefoon kosten gemaakt om e.e.a. goed te krijgen. Met matig resultaat.
Klacht ingediend - nog geen antwoord ontvangen... Zelfs geen bevestiging (hoewel wordt beweerd dat ik die zou krijgen)
Wat kan ik nog meer doen ? Hoe kan Vodafone mij helpen ? Moet ik alle gemaakt kosten (helpdesk van 45ct/minuut, etc.) zelf dragen ?
Hier onder, om te lachen en te huilen, het volledige relaas
- Iemand die mij (zelfs urgent!) moet spreken waarschuwt mij via mail dat mijn voicemail het niet doet. (Hij durfe het al niet meer via SMS te doen uit vrees dat er meer niet zou werken). Zelf getest - inderdaad hij doet het niet. En niets voicemail gerelateerd doet het meer, kan zelfs 1200 niet bellen. Kan wel gewoon mijn mobiel gebruiken. Moet dus Vodafone helpdesk benaderen.
- Helpdesk besluit SIM opnieuw te laten registreren. Op de vraag wat ik moet doen om dit te voorkomen luidt het antwoord: Elke 4 dagen iets doen (bijv. telefoon aan en uit zetten) om registratie te behouden. Leuk als je veel en soms langdurig in het buitenland zit, en daar natuurlijke lokale mobiele telefoon ipv dure roaming gebruikt...
- Volgende dag onduidelijk SMS-je van Vodafone gekregen dat ik nog een 2e SMS-je zou krijgen om internet mogelijk te maken (waar is dat nu weer voor nodig - dat werkte toch??). Ik krijg dan inderdaad nog een SMS-je met de boodschap dat ik iets moet downloaden, maar dat downloaden werkt niet.
- Dus wederom Helpdesk in moeten schakelen om dit aan de praat te krijgen. Dat kostte weer de nodige minuten (en wachttijd)... Ik moet knap ingewikkelde dingen doen, die mij niets zeggen in een instellingen menu van mijn telefoon
- Voicemail welkomst boodschap moet gewijzigd worden (optie 2 in het hoofdmenu). Maar als ik op optie 2 druk, gebeurt er helemaal niets. Wederom helpdesk in moeten schakelen om dit aan de praat te krijgen. Die begrijpen het ook niet - verbinding wordt verbroken als medewerker probeert iets nader uit te zoeken.
- Nogmaals helpdesk moeten bellen dus. Wachttijd zou 1 minuut zijn. Na 6 minuten (waarschijnlijk a raison van 45 cent per minuut) nog geen medewerker aan de lijn. Dit werd te duur. Opnieuw gebeld. Nu zegt men dat de wachttijd niet 1 minuut, maar 9 minuten is. Meteen neergelegd.
- Via E-mail dan maar klacht ingediend. Hier zou ik bevestiging van moeten krijgen. Geen bevestiging ontvangen...