Nadat ik mijn zakelijke abo heb stopgezet, kreeg ik van Vodafone een fijne verrassing op mijn eindfactuur.
Vodafone heeft gewoon onder de noemer resterende toestelkosten het hele bedrag geïncasseerd van 720 euro. Dit terwijl ik 24 maanden lang, keurig 30 euro p/mnd betaald heb, dus ook 720 euro. Schijnbaar kostte een iPhone XR 64 gb eind 2018 1440 euro, bij Vodafone. Al hou ik het op een vorm van oplichting, waarbij men gewoon dubbel de toestelkosten afschrijft, in de hoop dat een bedrijf het niet ziet.
Nadat ik zojuist gebeld heb, kreeg ik als antwoord dat het systeem soms niet in de gaten heeft, dat de toestelkosten al betaald zijn. Gezien het aantal aansluitingen bij Vodafone, zal dat soms waarschijnlijk duizenden keren per jaar zijn en mijn inziens is het absurd dat het systeem niet zou zien dat er maandelijks netjes is afgeschreven. Onmogelijk!
Ik vind het echt een amateuristisch antwoord, wat natuurlijk niet kan bij je zakelijke klanten. Als het systeem echt niet in de gaten heeft, dat er 24 maanden lang 30 euro toestelkosten via de nota is geïncasseerd, dan is dat systeem nogal slecht geprogrammeerd. Het is dat ik zelf alles goed check, anders was er gewoon 720 euro van mijn rekening verdwenen. In mijn ogen pure diefstal en gewoon schandelijk dat het kennelijk zo werkt. Niet geschoten is altijd mis zeker? Ik vraag me hardop af, hoe vaak dit fout gaat en hoeveel (zakelijke) klanten dit niet zien. Want dit kan absoluut niet door de beugel, Vodafone! Dit is zo verschrikkelijk slecht...