Rene BV

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vodafone rekent dubbele toestelkosten

Nadat ik mijn zakelijke abo heb stopgezet, kreeg ik van Vodafone een fijne verrassing op mijn eindfactuur.

Vodafone heeft gewoon onder de noemer resterende toestelkosten het hele bedrag geïncasseerd van 720 euro. Dit terwijl ik 24 maanden lang, keurig 30 euro p/mnd betaald heb, dus ook 720 euro. Schijnbaar kostte een iPhone XR 64 gb eind 2018 1440 euro, bij Vodafone. Al hou ik het op een vorm van oplichting, waarbij men gewoon dubbel de toestelkosten afschrijft, in de hoop dat een bedrijf het niet ziet.

 

Nadat ik zojuist gebeld heb, kreeg ik als antwoord dat het systeem soms niet in de gaten heeft, dat de toestelkosten al betaald zijn. Gezien het aantal aansluitingen bij Vodafone, zal dat soms waarschijnlijk duizenden keren per jaar zijn en mijn inziens is het absurd dat het systeem niet zou zien dat er maandelijks netjes is afgeschreven. Onmogelijk! 

 

Ik vind het echt een amateuristisch antwoord, wat natuurlijk niet kan bij je zakelijke klanten. Als het systeem echt niet in de gaten heeft, dat er 24 maanden lang 30 euro toestelkosten via de nota is geïncasseerd, dan is dat systeem nogal slecht geprogrammeerd. Het is dat ik zelf alles goed check, anders was er gewoon 720 euro van mijn rekening verdwenen. In mijn ogen pure diefstal en gewoon schandelijk dat het kennelijk zo werkt. Niet geschoten is altijd mis zeker? Ik vraag me hardop af, hoe vaak dit fout gaat en hoeveel (zakelijke) klanten dit niet zien. Want dit kan absoluut niet door de beugel, Vodafone! Dit is zo verschrikkelijk slecht...

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Rene BV 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Dit is zeker heel erg slordig en niet de gang van zaken bij Vodafone. Tenminste, zoiets heb ik nog niet eerder vernomen op deze community. Het is natuurlijk altijd goed dat je dit hier beschrijft en mensen helpt om naar hun facturen te kijken, dat is overigens altijd goed om te doen. Maar dit is een particulieren community en geen zakelijke community en daarom lastig voor de Vodafone Community medewerkers hier op in te gaan. 

Hoe dan ook, het mag natuurlijk nooit gebeuren en een fout kan er altijd doorheen glippen. Maar op zo'n antwoord, dat het systeem dit niet altijd door heeft, zit je natuurlijk niet te wachten. Het beste wat je kan doen is contact opnemen met de zakelijke kant van Vodafone en daar je verhaal nog maar eens neerleggen. Die zullen je dan ook moeten helpen om het weer in orde te maken. De zakelijke klantenservice is te bereiken via deze pagina: https://www.vodafone.nl/zakelijk/contact/  

Heel jammer dat dit zo is gegaan en ik mag toch hopen dat dit een incident is. Wel goed dat je hier toch een melding maakt, dat maakt mensen weer bewuster om altijd je facturen te controleren. 

Bekijk in context

Margje34

Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Goedemorgen @Cecilia 

 

Bedankt voor je bericht. Ik heb inmiddels contact gehad met 1 van je collega's via Facebook, Hij gaf inderdaad aan dat het een fout van jullie is. En dat ik het niet hoef te betalen.

Was wel even schrikken want anders was het volgende week van mijn rekening afgeschreven.

 

 

Bekijk in context

10 Reacties 10
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Rene BV 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Dit is zeker heel erg slordig en niet de gang van zaken bij Vodafone. Tenminste, zoiets heb ik nog niet eerder vernomen op deze community. Het is natuurlijk altijd goed dat je dit hier beschrijft en mensen helpt om naar hun facturen te kijken, dat is overigens altijd goed om te doen. Maar dit is een particulieren community en geen zakelijke community en daarom lastig voor de Vodafone Community medewerkers hier op in te gaan. 

Hoe dan ook, het mag natuurlijk nooit gebeuren en een fout kan er altijd doorheen glippen. Maar op zo'n antwoord, dat het systeem dit niet altijd door heeft, zit je natuurlijk niet te wachten. Het beste wat je kan doen is contact opnemen met de zakelijke kant van Vodafone en daar je verhaal nog maar eens neerleggen. Die zullen je dan ook moeten helpen om het weer in orde te maken. De zakelijke klantenservice is te bereiken via deze pagina: https://www.vodafone.nl/zakelijk/contact/  

Heel jammer dat dit zo is gegaan en ik mag toch hopen dat dit een incident is. Wel goed dat je hier toch een melding maakt, dat maakt mensen weer bewuster om altijd je facturen te controleren. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @Rene BV
Een warm welkom op de Vodafone Community. 

Allereerst mijn excuses voor de late reactie op jouw topic. Je bericht was even tussen wal en schip beland. Ik kan mij zeker goed voorstellen dat deze factuur met de toestelkosten rauw op je dak is komen te vallen, aangezien je iedere maand gedurende het contract netjes jouw toestel hebt afgelost. 

Het lastige is hier dat ik je niet kan helpen, omdat het een zakelijke aansluiting betreft. Wel ben ik benieuwd of je naar aanleiding van de tip van @Energieboy nog contact hebt gehad met Vodafone Business en wat hier is uitgekomen?

Margje34

Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

@Cecilia Hier vandaag hetzelfde, alleen een lopend en particulier Abbo, moet 600,- betalen onder het "mom"van gemiste toestelbijbetaling?

terwijl ik in 2019 al verlengd heb en braaf iedere maand 25,- voor mijn toestel betaal. en nu pas na anderhalf jaar een rekening sturen met gemiste toestelbetaling..

 

telefonisch contact gezocht, alleen niet veel mee opgeschoten, hopelijk gaat het hier vlotter?

en kan er mij vertelt worden waar ik die 600,- voor moet betalen terwijl ik al iedere maand ervoor betaal

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Margje34 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Jeetje zeg, dat is echt heel erg vervelend. Ik zal eens vragen of @Cecilia  je kan helpen. Ik heb haar naam genoemd, dan ziet ze dit ook. Succes!

Margje34

Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ja inderdaad behoorlijk vervelend, maar ik ga ervan uit dat het een fout is, aangezien er in de brief staat dat er inmiddels wordt gezien dat ik een nieuwe bestelling gedaan heb en ook een toestel gekregen heb. Aangezien ik de "nieuwe" bestelling en toestel in November 2019 al gekregen heb?!

 

bedankt dat je haar genoemd heb, ik ben benieuwd

Margje34

Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ja inderdaad behoorlijk vervelend, maar ik ga ervan uit dat het een fout is, aangezien er in de brief staat dat er inmiddels wordt gezien dat ik een nieuwe bestelling gedaan heb en ook een toestel gekregen heb. Aangezien ik de "nieuwe" bestelling en toestel in November 2019 al gekregen heb?!

 

bedankt dat je haar genoemd heb, ik ben benieuwd

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @Margje34

Wat gek dat ook jij een factuur hebt gekregen met een eenmalige toestelbetaling terwijl je deze maandelijks hebt afbetaald. De brief die je hebt gekregen is ook zeker verwarrend als deze betrekking heeft op het abonnement die je in 2019 hebt afgesloten.. 

Gezien het weekend bijna voor de deur staat en we via deze weg niet bereikbaar zijn is het misschien de kortste klap om dit even te delen met mijn collega's van Facebook of via de chat: https://www.vodafone.nl/support/contact/. Ik kan mij namelijk voorstellen dat je zo snel mogelijk een oplossing wilt. Mocht dit geen probleem zijn, dan wil ik je vragen om je Community profiel aan te vullen met je gegevens. Dan neem ik zo snel mogelijk een kijkje achter de schermen 🙂

Margje34

Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Goedemorgen @Cecilia 

 

Bedankt voor je bericht. Ik heb inmiddels contact gehad met 1 van je collega's via Facebook, Hij gaf inderdaad aan dat het een fout van jullie is. En dat ik het niet hoef te betalen.

Was wel even schrikken want anders was het volgende week van mijn rekening afgeschreven.

 

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Logisch dat je daar van schrikt @Margje34. Ik zou hier zelf ook van schrikken, aangezien het hier niet om kleine bedragen gaat. Heel fijn om te lezen dat je al contact hebt gehad met één van mijn collega's via Facebook en dat de fout is hersteld! 🙂 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Wat goed dat je daar informatie hebt gekregen. 
Fijn dat het een fout was en dat het nu is opgelost. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic