Rob UNIFORM-Agr

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Vodafone parental control webfilter blokkeert onze website

Hallo,

Wanneer een klant Parental Control aan heeft staan op zijn of haar Android device wordt onze website: www.uniform-agri.com geblokkeerd door Vodafone’s webfilter.

Tot dusver hebben klanten in Spanje, Italië, Duitsland, en het Verenigd Koninkrijk hier last van. Is het mogelijk om onze website van de “blacklist” af te halen? Het is een website over management software voor melkveehouders. Dus ik heb geen idee waarom we überhaupt op de blacklist staan.

Met vriendelijke groet,

Rob

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Inmiddels heb ik een reactie terug hierover @Rob UNIFORM-Agri. Het lijkt om een dienst te gaan die wordt aangeboden door enkele Vodafone landen (niet Vodafone NL).
Indien klanten van Vodafone NL de melding krijgen, dan kunnen wij hiervoor een onderzoek aanmaken. Dit kan via hier of via de klantenservice. 
Indien het om klanten van een andere provider gaat (buitenlandse) zoals bijvoorbeeld Vodafone DE, dan mogen zij dit melden bij hun eigen provider.

 

Bekijk in context

6 Reacties 6
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Rob UNIFORM-Agri 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Nog nooit van deze app gehoord via Vodafone Nederland. Kan het niet zo zijn dat deze alleen in die andere landen is aangeboden door Vodafone? Als dat het geval is, dan zou je contact op moeten nemen met deze landen om te vragen of ze je website willen deblokkeren. Vodafone Nederland is dan wel Vodafone maar alle andere landen staan natuurlijk los van Vodafone Nederland. 

Daarnaast vraag ik mij af of de app maker niet verantwoord is voor dit soort dingen. Heb op internet gekeken en zie dat er apps zijn die je kan installeren en dat staat dan ook weer buiten Vodafone. Je kan dan het beste bij het bedrijf aankloppen die het maakt. 

Ik ken het niet, maar misschien dat een medewerker van Vodafone het wel kent en je verder kan helpen. Heb even geduld, er komen hier wel medewerkers langs en als die je bericht hebben gezien dan zullen ze zeker antwoord geven. Ben nu ook wel benieuwd eigenlijk ?

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Er zijn verschillende apps wat deze optie aanbieden. Maar wij werken niet samen met deze apps. Wij zorgen er dan ook niet voor als deze optie aan staat dat een website geblokkeerd wordt @Rob UNIFORM-Agri. Dit kun je het beste aangeven bij de apps die je hiervoor gebruikt.  Zodra je een webfilter (parental control aanzet), dan geef je toestemming aan de app of browser die je gebruikt om bepaald content te blokkeren. 

Ik durf helaas niet aan te geven wat de reden zou zijn om een website over melkveehouders te blokkeren en hoe je dit kan voorkomen. Ik heb je vraag intern aangekaart. Mocht ik een reactie terug krijgen, dan laat ik dit weten.

Rob UNIFORM-Agr
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Energieboy wrote:

Hoi@Rob UNIFORM-Agri 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Nog nooit van deze app gehoord via Vodafone Nederland. Kan het niet zo zijn dat deze alleen in die andere landen is aangeboden door Vodafone? Als dat het geval is, dan zou je contact op moeten nemen met deze landen om te vragen of ze je website willen deblokkeren. Vodafone Nederland is dan wel Vodafone maar alle andere landen staan natuurlijk los van Vodafone Nederland. 

Daarnaast vraag ik mij af of de app maker niet verantwoord is voor dit soort dingen. Heb op internet gekeken en zie dat er apps zijn die je kan installeren en dat staat dan ook weer buiten Vodafone. Je kan dan het beste bij het bedrijf aankloppen die het maakt. 

Ik ken het niet, maar misschien dat een medewerker van Vodafone het wel kent en je verder kan helpen. Heb even geduld, er komen hier wel medewerkers langs en als die je bericht hebben gezien dan zullen ze zeker antwoord geven. Ben nu ook wel benieuwd eigenlijk ?

Ik heb niet het idee dat het via een APP gaat. Wanneer een klant met dit probleem het certificaat van onze website opvraagt wordt er een totaal ander certificaat van “Allot.com” getoond. Na wat googlen blijkt dat deze organisatie voor Vodafone de websecurity regelt.

Overigens zou het kunnen dat het landspecifiek is. Ik heb al een vergelijkbaar topic gezien op het Engelse forum link. Helaas kan ik hier niet op antwoorden aangezien ik geen Engels vodafone nummer heb en je daar zonder klaarblijkelijk geen account kan maken.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Inmiddels heb ik een reactie terug hierover @Rob UNIFORM-Agri. Het lijkt om een dienst te gaan die wordt aangeboden door enkele Vodafone landen (niet Vodafone NL).
Indien klanten van Vodafone NL de melding krijgen, dan kunnen wij hiervoor een onderzoek aanmaken. Dit kan via hier of via de klantenservice. 
Indien het om klanten van een andere provider gaat (buitenlandse) zoals bijvoorbeeld Vodafone DE, dan mogen zij dit melden bij hun eigen provider.

 

Rob UNIFORM-Agr
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Steven wrote:

Inmiddels heb ik een reactie terug hierover @Rob UNIFORM-Agri. Het lijkt om een dienst te gaan die wordt aangeboden door enkele Vodafone landen (niet Vodafone NL).
Indien klanten van Vodafone NL de melding krijgen, dan kunnen wij hiervoor een onderzoek aanmaken. Dit kan via hier of via de klantenservice. 
Indien het om klanten van een andere provider gaat (buitenlandse) zoals bijvoorbeeld Vodafone DE, dan mogen zij dit melden bij hun eigen provider.

 


Duidelijk,

bedankt

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Heel graag gedaan! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic