jain

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Vodafone onder ons werkt niet meer

Het blijkt dat vodafone onder ons vanaf afgelopen woensdag 6-3-2013 niet meer werkt, wanneer we onderling bellen gaan de bel minuten gewoon van je belbundel af, heb ik iets gemist, is er iets veranderd? Ik zou graag willen weten wie hier ook mee te maken heeft.
 
Groet Inge
312 Reacties 312
dretje

Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
ik hoef ook geen 5 miljoen mensen te bellen......
ik wil gewoon dat mijn puberdochters mij en mijn man kunnen bereiken ook als ze geen beltegoed meer hebben.
we hebben prepaid omdat we geen geld hebben voor een abbonnement voor 4 personen. mijn kinderen moeten zelf van hun zakcentje hun beltegoed betalen.
 
atefh

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik vraag me af of je je geld wel terugkrijgt. Ik denk dat het gewoon voor het bedrag extra tegoed ontvangt (wat wss maar 1 maand geldig is). Ik denk niet dat je je geld op de rekening krijgt gestort. Ik heb onbeperkt belminuten, wat moet ik nou met 170 euro extra tegoed (wat nog gecrediteerd moet worden)

Atef
woudje57

Gedreven Meedenker
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ik kan op de Vodafone website nergens iets vinden over Zorgeloos Bellen en wat de kosten daarvoor zouden zijn. Als ik het goed begrijp krijgen we dat gratis na 1 juni, maar als dat stopt, dan kunnen we dat zelf niet nemen?
Ik vind alleen info over Zorgeloos sms.
AnjaLam

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Kijk nu bij Kassa
anne1000

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
na wat ik van een vrouw gisteren begreep is dat prepaid klanten ook voor 2.50 de 1000 bel minuten krijgen je moet allen zorgen dat der genoeg bel te goed op je kaart staat 
ik neem aan dat die mvr dat gisteren niet uit der duim heeft gezogen 
 
en vandaag nogmaals gebeld en die vrouw zei het zelf , maandag ga ik nog maals bellen met dus echt duidelijk te maken dat wij prepaid hebben en hoe dat dan naar de maand juli in zijn werking gaat is het zo dat je elke maand 10 euro op moet waarden dan gaan wij heel snel over naar een ander 
 
anne
woudje57

Gedreven Meedenker
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ik wou dat het waar was, voor 10 euro onbeperkt bellen, dat gaat echt minimaal 20 euro kosten..
joël

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Behalve dat er contractbreuk is gepleegd (moeten wij proberen kost een hoop geld) VOEL IK ME BELAZERD door jullie info verstrekking. Was gewoon eerlijk geweest. Daar gaat het mij nog het meest om. 1 Waarom ben ik er pas achter gekomen bij het bekijken van mijn rekening? waarom hebben jullie de klanten niet ingelicht met een sms ik krijg de meest onmogelijke onzin van jullie via de sms dus dat is mogelijk. 2 waarom is bij het verlengen van het abonnement hier niets over gezegd of was de beslissing van vandaag op morgen genomen. 3 waarom is de klantenservice niet eerlijk, ja we hebben een storing MAAR WEET U AL DAT OP 13 JUNI ONDER ONS VERDWIJNT?. nee gewoon niets zeggen. En u krijgt toch een blox van 2.50, ja leuk maar ik heb 4 telefoons die met elkaar communiceren door verschillende mensen. gaat iedereen naar 2.50 of alleen de opgelichte klanten? En belangrijkste een behoorlijke verontschuldiging heb ik niet gehad over de leugens die verteld f juist niet verteld zijn. Het enige wat je hoort is, je krijgt toch een blox van 2.50 en de kosten worden vergoed. NOU DANK JE DAT IK ME TEVEEL BETAALDE POEN TERUG KRIJG ERG AARDIG. Maar het zal wel zo moeten de provider tegen de klant wij kunnen de ***** krijgen als we maar betalen.

Admin edit: Scheldwoorden verwijderd uit reactie
SO

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Vodafone,

Op 19 april heb ik een SMS van jullie ontvangen, met het bericht dat de onterechte kosten worden gecrediteerd. Dit is fijn, maar het lijkt me meer dan logisch dat de onterechte gemaakte kosten, door jullie fout, worden gecrediteerd.

Nu zit ik met het volgende:
Op 27 april ben ik naar de Vodafone winkel gegaan met de volgende vraag: door jullie fout, werden de kosten voor vodafone onder ons nummers doorberekend. Hierdoor ben ik snel buiten mijn bundel gaan bellen, waardoor ik onterecht extra kosten heb moeten maken voor de nummers die ik daarna heb gebeld.

De medewerker heeft met het hoofdkantoor gebeld, die vertelde dat deze kosten zojuist omschrijven, NIET worden vergoed.

Dit begrijp ik niet. Hoe kan het dat dankzij jullie fout, ik onterechte kosten maak, waardoor ik zeer snel buiten mijn bundel ben gaan bellen, ik hierdoor extra kosten heb moeten maken (30 cent per minuut/sms ipv 15 cent!!!) voor de nummers die ik heb gebeld en ik deze kosten NIET VERGOED krijg?

Daarbij heb ik geen bericht over het stopzetten van Vodafone onder ons ontvangen en jullie vervangende oplossing van Blox. Niks persoonlijk telefoontje, SMS of iets dergelijks. Fijn dit, terwijl ik al jaren klant bij jullie ben.
 
Vervolgens kan ik volgens het hoofdkantoor pas per 1 juni de Blox van 2,50 om onbeperkt te bellen met Vodafone nr's aanvragen, waardoor ik nog een maand extra kosten maak!

Ik hoor graag welke passende oplossing jullie hiervoor hebben.

Vriendelijke groeten.

Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo allemaal, ik zie nog erg veel vragen dus ik wil graag proberen om nog een stukje duidelijkheid te scheppen.
Mochten die vragen ontstaan zijn door ongelukkige communicatie door collega's, daarvoor onze excuses.

Zoals jullie allen al weten stopt Vodafone Onder Ons. Wat houdt dat in:


  • Alle klanten die Vodafone Onder Ons hadden, krijgen alle kosten die onterecht op het Onder Ons nummer gemaakt zijn vergoed. Het gaat dan om de kosten vanaf 8 maart.
  • Prepaidklanten krijgen die kosten terug gestort als beltegoed
  • Bij klanten met een abonnement worden de kosten vergoed door middel van verrekening met je abonnementskosten. Er worden dan dus één of meerdere maanden minder/geen abonnementskosten afgeschreven.
  • Ter compensatie bieden we abonnementshouders de Onbeperkt Vodafone Bellen Blox voor €2,50 ipv €10,- aan. Deze korting loopt zolang je je abonnement niet wijzigt en je deze BloX houdt.
  • Prepaidklanten krijgen de Zorgeloos Vodafone Bellen BloX 2 maanden gratis.
  • Het is niet mogelijk om de aanbieding die abonnementshouders hebben gekregen aan te sluiten op Prepaid nummers.
De verdere details vind je in de e-mail of sms die je gehad hebt. Mocht je nu geen sms gekregen hebben, dan neem aub contact met ons op via Facebook of Twitter. We kunnen dan voor je controleren of ook voor jouw nummer alles netjes vergoed wordt.

Ik hoop dat dit ieders vragen beantwoord.
SO

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Tot heden heb ik geen sms van jullie ontvangen over het stop zetten van Vodafone Onder Ons, terwijl 1 van de nrs die in mijn bundel zitten deze wel heeft gehad. Fijn dat ik er zo achter dien te komen dat Vodafone Onder Ons stopt.

Daarbij heb ik nog steeds geen antwoord op mijn vraag, zie bovenstaand bericht.
woudje57

Gedreven Meedenker
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Nogmaals: ik kan op de website niks vinden over Zorgeloos BELLEN Blox, alleen zorgeloos SMS. Wat houdt het in en kunnen we dat na die twee maanden ook nog hebben? En zo ja, wat zal het dan kosten?
Jonnie62

Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb prepaid en al mijn groepsleden ook.
Graag wil ik ook informatie welke dienst wij het beste kunnen nemen als
"Onder Ons" stopt. ( prepaid of abonnement).
Het zou fijn zijn als wij dan ook onbeperkt zouden kunnen bellen met vodafone klanten voor € 2.50 per maand. Deze dienst wordt wel aangeboden voor abonnement houders. Wij smsen bijna nooit en internet hoeven wij ook niet. Er wordt door Vodafone aangegeven dat de dienst "Onder Ons" komt te vervallen omdat deze overbodig zou zijn ivm soortgelijke nieuwe diensten. Ik ga er dus van uit dat Vodafone voor ons een passende betaalbare oplossing heeft.
Jonnie62

Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik kreeg als antwoord dat prepaid+ een optie was voor ons. Waarop mijn antwoord is:

Dag Nadia, bedankt voor je reactie. De optie prepaid+ is volgens mij alleen het beste als ik en mijn groepsleden allen prepaid+ kiezen. Maar dit is dan omgerekend 6x duurder omdat we in ons geval met z'n drieën elke maand ieder met € 20.00 moeten opwaarderen om 1000 belminuten te krijgen als bonus. Onder ons is voor ons drieën samen € 10.00 per maand onbeperkt bellen onderling. Dit wordt straks € 60.00 voor 3x 1000 minuten. Het zou fair zijn om ook prepaid klanten een betaalbaar alternatief aan te bieden . Er is volgens mij niet 1 alternatief binnen Vodafone wat ook maar een beetje in de buurt komt van "Bellen onder ons". Er wordt wel gesproken over nieuwe diensten die "Onder ons" vervangen???? Maar met een koste plaatje van + 600%??? Is er geen andere manier om ons enigszins tegemoet te komen in de toekomst??????
Het antwoordt is:
wij kunnen niet tornen aan het aangeboden alternatief.
Als je wil zet ik graag je prepaidvorm om naar prepaid+.
Dus helaas mede lotgenoten we zullen elders een goedkoop alternatief moeten zoeken.
Heeft al iemand een soortgelijke dienst elders gevonden??
mickymouse

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste vodafone en benadeelden,
 
Het heeft even geduurd voordat ik woorden kon vinden om te reageren op de manier hoe Vodafone met jouw als gebruiker omgaat. Eerder heb ik reeds getracht aan een ieder geprobeerd duidelijk te maken dat een storing nooit zolang kan duren. Ik ben in een ieder geval blij dat mijn vermoeden welke ik niet eerder geuit heb naar voren is gekomen. Er is nu in een ieder geval duidelijkheid omtrent het gebeuren waar ik zeker blij om ben. Medewerkers geven aan dat er voor prepaid gebruikers een dienst in het leven geroepen wordt om onderling te bellen alleen wordt de prijs nog even verzwegen (maar ja dit is schijnbaar de trend bij Vodafone). Ik als abonnee heb het aanbod van €2,50 gehad, maar ja dan nogmaals terug naar de prepaid gebruikers, deze zullen wel een poot uit getrokken worden denk ik. Zoals Vodafone medewerkers hun nieuwe abonnementen proberen te verkopen met het technische verhaal van problemen met onderons, petje af, je moet je schamen je weet immers zelf wel beter. Indien de prijs voor de prepaid dienst niet heel erg snel geopenbaard wordt, en deze acceptabel is, ben ik samen met veel onderons gebruikers weg.
 
greetz en sterke voor de benadeelden.
woudje57

Gedreven Meedenker
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Moderators:  waarom worden mijn al twee maal gestelde vragen niet beantwoord?
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Wat de BloX precies inhoudt vind je in de e-mail die je als het goed is gekregen hebt (gratis in NL tot 1000 min bellen met alle Vodafone nummers).
De BloX krijg je alleen in juni in juli, maar een alternatief wordt ook in de mail genoemd.
AnjaLam

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Is het niet handig om die e-mail hier nog een keer op de eerste pagina te zetten? Er wordt steeds naar verwezen, maar ik begrijp dat niet iedereen hem heeft gekregen.
Stukje extra service?
woudje57

Gedreven Meedenker
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ik had hier gisteren een deel van de mail gekopieerd en mijn vragen nogmaals gesteld.
Dat bericht is nu weer weg (gehaald?).
woudje57

Gedreven Meedenker
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Iemand hier vroeg of er al iemand een andere provider wist met gunstige voorwaarden. Ik zie net dat je bij Youfone ook onderling gratis kan bellen.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
AnjaLam schreef:
Is het niet handig om die e-mail hier nog een keer op de eerste pagina te zetten? Er wordt steeds naar verwezen, maar ik begrijp dat niet iedereen hem heeft gekregen.
Stukje extra service?
Je kunt deze informatie ook terugvinden op onze website: Op: http://www.vodafone.nl/onderons staat de informatie voor prepaid gebruikers en op: www.vodafone.nl/onderonsabo kunnen de abonnementhouders terecht voor meer informatie.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic