Hallo,
Vodafone wordt echt niet bang van mensen die boos worden over onderons. Vodafone kan die klanten die gemiddeld genomen alleen maar geld kosten missen als kiespijn. Dus als je dreigt weg te gaan bij Vodafone is dat alleen maar muziek voor hun oren.
Daarnaast, was iemand het nieuws over Vodafone opgevallen:
AT&T wil Vodafone overnemen
Wat komt slecht uit bij onderhandelingen over een overname: een groep gebruikers die veel geld kost door een slecht doordachte actie van onderling gratis bellen.
Eerst heeft men het geprobeerd op te lossen door de onderons gebruikers meermalen een "verlenging" van het bestaande contract aan te bieden met nog meer "voordeel" waarbij echter je recht op onderling gratis bellen verloren gaat zonder dat men het meldt. Dit effect wordt zelfs stellig ontkent door de aansmeerders, alleen vergeten ze dat het gewoon op de website staat:
Kleine letters bij verlengen
Ik citeer: "Op het moment dat je Vodafone Onder Ons hebt en je wilt je abonnement verlengen, zal Vodafone Onder Ons vervallen."
Eerst had ik de neiging om de komende rekening (meer dan 10x zo hoog dan normaal) terug te laten boeken, maar ook dat is denk ik een methode om van je af te komen.
Een oplossing is er dus niet echt, want rustig afwachten is niet bevredigend, maar schreeuwen dat je weg gaat is alleen maar wat ze willen, en uiteindelijk geldt (hopelijk) dat degene met de langste adem (voor klanten met een ruime rekening) wint. Hopelijk, want anders heeft zelfs lang geduldig wachten en betalen geen zin..
Waar de schoen alleen nog wringt is dit:
citaat "Vodafone heeft het recht om Vodafone Onder Ons niet langer, dan wel tegen gewijzigde voorwaarden of tarieven aan te bieden."
Vodafone voorwaarden
Dat lijkt veel makkelijker dan wat ze nu doen. Maar misschien kunnen ze ergens geen lening voor krijgen en hebben ze geld nodig, wat ze nu krijgen van alle onderons klanten met een looptijd van minimaal een half jaar tot een jaar zonder rente...