RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes

Vodafone niet voordelig genoeg buiten de EU!

Vodafone Australië heeft bij haar Red Business-abonnementen nu $5 (€ 3,50) addons waarmee je in een flink aantal landen je nationale bundels in het buitenland kunt gebruiken:
http://www.vodafone.com.au/business/why-vodafone/international-roaming/faq

Bij Vodafone Nederland hebben we een wereldbundel van € 5 waar alleen 30 MB data in zit (wat te weinig is om relaxed mee te kunnen werken). Daarnaast betaal je zakelijk vaak € 1,80 per minuut als je wilt bellen. Privé soms meer, soms minder. 10 minuten bellen vanuit Singapore kost 18 euro. Bij Vodafone AU kost het je 3,50 euro plus 10 minuten uit je binnenlandse bundel.

Waarom kan Vodafone NL niet Vodafone Australië achterna hiermee? Buiten de EU en de Voordeellanden wordt Vodafone steeds duurder terwijl zelfs KPN haar buiten-EU prijzen flink heeft verlaagd. Dus mijn vraag aan de Vodafone-mensen hier: zijn jullie het hier mee eens?

Roaming wordt nu steeds goedkoper en Vodafone kan zich hier steeds moeilijker mee onderscheiden. Wat mij betreft tijd om te kijken naar een Alles-in-1-bundel voor het buitenland (35 MB/20 min/20 sms voor 5 euro in heel de wereld?) ... of natuurlijk het flink uitbreiden van de voordeellanden (dat zal het qua PR ook heel goed doen).

Denk aan het toevoegen van de Verenigde Staten en Canada aan het lijstje! Daarnaast ook meerdere Vodafone-landen die er nu nog niet in staan en landen waar de inkoop goedkoop is.

Helaas ga ik namelijk deze zomervakantie ook weer een simkaartje kopen op vakantie omdat m'n dataverbruik anders wellicht tot een persoonlijk faillissement zal leiden met de Vodafone-tarieven buiten de EU. Als ik 3,50 euro per dag had kunnen betalen voor gebruik NL bundels dan zou ik nog overwegen om tijdens m'n vakantie € 63 uit te geven aan Vodafone NL, bovenop m'n normale abonnementskosten. Helaas lopen jullie die dit jaar mis 😛

Ik ben benieuwd of er dit jaar nog iets wordt vernieuwd qua buitenlandproducten!
6 Reacties 6
Anonymous
Niet van toepassing
Hey RuudNL

Goed dat je het aangeeft, toevallig heb ik het hier gisteren nog over gehad in een sessie die daar over gaat. Dit ook meteen aangegeven dat er grotere bloxen voor zowel de zakelijke klant en de particuliere klant moeten komen voor het buitenland. Of ze er iets mee gaan doen dat durf ik natuurlijk niet te zeggen. Maar het is aangegeven 🙂
RuudNL
topicstarter
Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Uitbreiden van de voordeellanden zou ook echt een goed idee zijn denk ik. In een aantal landen is de inkoop heel voordelig, en daar zouden ook afspraken gemaakt kunnen worden.

Stel je voor dat je Alles-in-één op Reis ook in de VS/Canada zou kunnen gebruiken. Dat zou echt geweldig zijn. Tijl Beckand kan helemaal los dan en het is een goede reden voor een mooie reclamecampagne. Ook heb je dan echt wat aan de 4G-roaming in het buitenland 🙂
Anonymous
Niet van toepassing
We hebben dit intern aangegeven dat er meer moet komen voor in het buitenland. Of dit zal gebeuren en wanneer het toegepast gaat worden durf ik niet te zeggen. Maar ze zijn hier op de hoogte van.
RuudNL
topicstarter
Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Ok, ben benieuwd! 🙂
Anonymous
Niet van toepassing
Ja ikzelf ook 🙂
Mel
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 564Posts
  • 6Oplossingen
  • 20Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic