wesleyloef

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vodafone netwerk trekt batterij leeg

Hallo,
Ik heb een samsung galaxy s2, maar de laatste maanden kan ik nog maar rond de 6 uur met mijn batterij doen. Zelfs als ik mijn toestel niet gebruik, loopt mijn toestel leeg.
Heb het toestel 2x opgestuurd: Klacht niet verholpen
Nieuwe batterij: Klacht niet verholpen
Heb vandaag een nieuwe simkaart gekregen omdat die van mij al paar jaar oud was en het misschien daar aan kon liggen. Hierdoor was mijn dataverbinding een uur weg. Mijn batterij bleef dat uur op dezelfde batterijpercentage staan. Nadat ik de nieuwe simkaart erin gedaan heb trok de datavervinding mijn batterij weer leeg.
Dus dit is niet normaal, en ik weet dat de fout niet aan mijn telefoon ligt maar bij vodafone.

 
7 Reacties 7
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
Installeer better battery stats (google naar de xda edition) en wakelockdetector en stel daar in het menu since unplugged en advanced. laad je telefoon op en haal hem daarna van de lader en laat hem 1 a 2 met rust. maak in better battery stats dan screenshots van de tabbladen other, kernel en partial wakelocks en van de cpu wakelocks van wakelock detector.

dan komen we er wel achter wat de oorzaken zijn....
wesleyloef
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb wakelockdetector al gedownload, maar kan nergens een goede versie vinden Better Battery Stats. Het probleem van de laatste dagen is ook: Tussen de 0% en 25% als ik dan op mijn mobiel bezig bent, gaat mijn scherm trillen. Krijg ik rechtsboven een icoontje (Rondje met een schuine streep van linksboven naar rechts) en dan heb ik geen netwerk meer en loopt mijn mobiel vast. Hierdoor moet ik mijn batterij eruit halen en hierna moet ik hem altijd aan de oplader leggen.
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
Google better battery stats xda edition, of weed aardig en koop een biertje voor de ontwikkelaar en koop het in de play store.

check ook even het serienummer van je simkaart, diegene die met een 7 beginnen kunnen problematisch zijn, beter zijn de kaarten die met een 4 beginnen....
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Klinkt als een probleem met je toestel. Het leegloop-probleem heb je ook op wifi denk ik, als ik dat zo hoor.

Je hele toestel opnieuw installeren lijkt me geen slecht idee... denk inderdaad dat een app blijft hangen en je processor op 100% gebruikt, dan gaat hij inderdaad snel leeg.
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
Meteen restten is altijd een slechte oplossing, je moet weer alles opnieuw instellen en mogelijk installeer je weer de app die het probleem veroorzaakt en heb je nog steeds last van een leeglopende battterij. Het probleem is ook vrijwel nooit een app die de processor op 100% laat lopen maar een app die ervoor zorgt dat de processor nooit de diepste c-states bereikt en dus meer energie blijft gebruiken dan noodzakelijk. Met wakelock detector en better battery stats vind je vaak wel de oorzaak maar niet altijd, soms ligt het inderdaad aan een combinatie van apps, netwerk en wifi routers en andere devices aangesloten op het netwerk en dan kan het lastig zijn.... oh ook wel nog een probleem kan zijn is als je 4g aan hebt staan, er 4g masten van vodafone zijn maar je om een of andere reden geen toegang hebt tot het 4g netwerk
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Leeg in 6 uur is geen wakelockprobleem lijkt me hoor. 4G is het ook niet aangezien het een SGS2 is.

Probleem is dat iemand met weinig kennis heel moeilijk zelf zo'n probleem kan onderzoeken, hoewel je wel gelijk hebt verder.

Misschien de Smartphonecrew in een Vodafone-winkel opzoeken anders?
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
het probleem mogelijk eenvoudig op te lossen door de screenshots te plaatsen welke ik vroeg bovendien een applicatie die op de achtergrond met een hoog cpu verbruik draait gebruikt een wakelock om te kunnen blijven draaien
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic