EddyE

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vodafone netwerk (2G/3G) dekking valt zoooo tegen!

Overgestapt van T-Mobile naar Vodafone omdat we het idee hadden dat dit netwerk een veelbetere 2G/3G dekking zou bieden. Niets is echter minder waar. De dekkingkaarten van Vodofone kloppen niet met de gebruikerservaring. Wat mij betreft hier hier sprake van misleiding en zal er juridisch best van alles mogelijk zijn. Dit is ook mooi te zien met de App "OpenSignal" die heel transparrant de werkelijke dekking weergeeft.
Wij hebben dit als zeer frustrerend ervaren omdat het hier vaak niet gaat over uithoeken maar centra van dorpen en steden. Bijvoorbeeld Doorn. Daar is gewoon GEEN mobiel internet.
 
Daar waar mijn vorige provider ook nog keurig een meld systeem (zelfs een app) had met compensatie regeling mis ik deze transparantie en goodwil bij Vodafone. We zullen ons abbonnement uitdienen en dan gaan we toch voor kwaliteit.
 
 
 
11 Reacties 11
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi EddyE,

Dat klinkt echt vervelend zeg! Kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent. Omdat je spreekt over 'we' ga ik ervan uit dat jullie met meerdere aansluitingen overgestapt zijn? Iedereen heeft hier last van? Is dit vooral binnen of buitenshuis? Kun je mij een aantal (volledige) postcodes doorgeven? Dan kijk ik de dekking voor je na.
EddyE
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Fijn dat je reageerd!
 
Ja het is we..  de kinderen en mijn vriendin we hebben allemaal Vodafoon. Verschillende toestellen en abonnementen. Ik heb zelf twee telefoon's met Vodafoon. Een is zakelijk (Blackberry) een is prive (Iphone).
 
Het probleem is in geheel Doorn en dus ook binnenshuis. 3941 en 3940? Heel soms, op specifieke plekjes heb je wel een beetje data. Het telefoon signaal is overigens wel goed.
 
Heel Doorn klaagt er trouwens over en men kiest bewust voor KPN.
 
Succes! Verras ons..
 
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Ok, ik heb die postcodes voor je nagekeken en de UMTS dekking is daar inderdaad niet goed. De GSM dekking zou wel voldoende sterk moeten zijn. Als je toestel automatisch overschakelt naar GSM zou je zowel moeten kunnen bellen als moeten kunnen internetten. Dat laatste gaat dan natuurlijk wel langzamer, GPRS is helaas niet zo snel als UMTS.

Ervaar je ook problemen als de toestellen een GSM verbinding hebben?
EddyE
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bellen kunnen we. Maar data komt NIET door. De apps geven allen de melding "Geen internet verbinding"..
Ik zie zo'n klein rondje op mijn I-phone. Klopt dat ik op andere (2G) locaties af en toe nog wel eens iets van data ontvang.
 
Maar laat ik eens een heldere vraag stellen: Is Vodafone uberhaupt bezig (of voornemens) haar dekking te verbeteren?
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
We blijven het netwerk altijd verbeteren. Ik durf alleen niet te zeggen of dit op korte termijn op jouw locatie ook gaat plaatsvinden. Ik zou je toestel op 2G instellen, zodat je in ieder geval bereik hebt om te bellen. Internet zou ik op je thuislocatie via WiFi laten gaan. Als je op andere plekken bent kun je uiteraard met 3G een snellere mobiele internetverbinding opzetten.
EddyE
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goed bedoelde bla bla...
 
Iedereen moet hier zelf maar zijn conclusies uit trekken.
 
Vriendelijke groeten,
_Linda_2013

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb precies hetzelfde probleem!
er is vanuit vodafone bevestigd dat ik hier in arnhem geen 3G heb en dat ik maar 2G moet gebruiken, maar die doet het dus ook niet!!!
 
Smokesausage

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@ Eddy
 
Ik zou er geen genoegen meenemen.
 
- De dekking valt tegen.
- Vodafone geeft aan dat de dekking (UMTS) slecht is.
- Vodafone geeft aan op korte termijn niets doen aan verbetering.
 
Ik zou een klacht indienen (bijvoorbeeld via http://www.vodafone.nl/feedback/) en vodafone de kans geven het binnen twee weken op te lossen. Mochten ze dat niet doen dan zie je dit als het niet leveren van een dienst waarvoor je wel betaalt. Eis vervolgens dat je zonder extra kosten onder je contract uit wil als het niet binnen de gestelde termijn wordt opgelost.
_Linda_2013

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb ik ook al gedaan en dat heeft werkelijk geen enkele zin...ze weigeren gewoon te helpen...
Smokesausage

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Geen genoegen  mee nemen.
 
lees dit eens door:
http://www.consuwijzer.nl/telecom-post/contracten-voorwaarden/vraag-klacht-aanbieder-telefonie-internet-tv
 
Ik kanuit ervaring putten als ik zeg dat de aanhouder wint.
_Linda_2013

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
bedankt voor de tip! ga er zeker werk van maken;)
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic