wicman

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Vodafone mobile protect probleem met nieuwe simkaart en nieuw nummer in "oude telefoon".

Ik heb sinds kort een nieuwe simkaart en een nieuw nummer.
Wel heb ik nog gewoon mijn "oude" telefoon een samsung S5.
Ik had al met mijn vorige nummer de app mobile protect geïnstalleerd.
Nu krijg ik elke keer de melding bij het activeren van de mobile protect app de melding: Uw toestel is algekoppeld aan 31*******77, Activeer uw abbonement met dit account. (dit is dus mijn oude nummer)
Hoe moet ik nu in hemelsnaam mijn abbonement activeren, want in de app kan ik alleen een e-mail adres en een pincode ingeven en wat ik ook probeer, inclusief het e-mailadres dat ik voorheen voor mobile protect gebruikte met de correcte pincode (jaja die weet ik gewoon nog) ik blijf deze melding krijgen en kom dus geen stap verder in de app.
Mijn telefoon werkt gelukkig nog wel gewoon, maar elke keer dat ik mijn telefoon opnieuw opstart of uit en aan zet, krijgt mijn vrouw een SMS met de melding dat mijn simkaart gewisseld is. (instelling van oude nummer i.c.m. vodafone mobile protect)
Ik zou hier toch wel graag een oplossing voor krijgen en tot dusver is er nog niemand geweest die dit kan oplossen, niet bij de telefonische helpdesk, niet op de vodafone facebook pagina.
Misschien dat er hier iemand een oplossing heeft?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Anonymous
Niet van toepassing
Hey@wicman, mijn excuses dat ik ergens over heen lees. Ik probeer alleen maar te helpen. Maar om meteen zo een reactie neer te zetten is nergens voor nodig.
Ik raad je aan om contact op met de klantenservice. Zij kunnen namelijk het oude nummer ook verwijderen zodat jij opnieuw kunt registreren. Daarbij mag natuurlijk mobile protect op dat moment niet op de telefoon staan. Anders blokkeert de telefoon compleet.
Mobile protect wordt namelijk geregistreerd per nummer en telefoon.

Groetjes stevied86

Bekijk in context

10 Reacties 10
Anonymous
Niet van toepassing
Hey@wicman,

Ik raad je aan om mobile protect te verwijderen. Dit kun je in de app zelf doen onder de instellingen. Vervolgens kun je hem op je nieuwe telefoon zetten. Je kunt namelijk niet iets activeren wat nog geactiveerd staat. Mocht dit niet lukken raad ik je aan om contact op te nemen met de klantenservice.

Groetjes stevied86
wicman
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Sorry voor deze reactie, maar ik raad jou aan eerst te lezen.
Ik heb duidelijk aangegeven dat ik geen nieuwe telefoon heb, dat is juist het probleem.
Ik heb een nieuwe simkaart en een nieuw nummer.
Ik heb voodat ik mijn nieuwe simkaart met mijn nieuwe nummer kreeg mobile protect verwijdert en het met de nieuwe simkaart in de telefoon weer geïnstalleerd.
Toch krijg ik deze melding.
Anonymous
Niet van toepassing
Hey@wicman, mijn excuses dat ik ergens over heen lees. Ik probeer alleen maar te helpen. Maar om meteen zo een reactie neer te zetten is nergens voor nodig.
Ik raad je aan om contact op met de klantenservice. Zij kunnen namelijk het oude nummer ook verwijderen zodat jij opnieuw kunt registreren. Daarbij mag natuurlijk mobile protect op dat moment niet op de telefoon staan. Anders blokkeert de telefoon compleet.
Mobile protect wordt namelijk geregistreerd per nummer en telefoon.

Groetjes stevied86
wicman
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Ik waardeer je intentie om te helpen naatuurlijk ten zeerste, laat dat voorop staan.
Maar zoals je in mijn eerste posting ook had kunnen lezen komen ze er bij de helpdesk, telefonisch en via facebook schijnbaar ook niet uit.
Ik zal nog eens naar de telefonische helpdesk bellen en kijken of er nu iemand opneemt die me wel kan helpen.

Bedankt zover.
Anonymous
Niet van toepassing
Laat me even weten wat ze zeggen. Mocht het te druk zijn kun je ook een chat gesprek beginnen.

Groetjes stevied86
wicman
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Als jij me kunt vertellen hoe je een chat kunt beginnen, dan hoor ik het graag.
Ik heb er nog nooit tussen kunnen komen, altijd is het te druk en is er niemand beschikbaar voor een chat. 🙂
Nooit anders gezien...
Anonymous
Niet van toepassing
Normaal gesproken via my vodafone. Heb al een paar keer gehad dat ik er gewoon doorheen kwam op verschillende tijdstippen. De chat is tot 0:00 uur geopend
wicman
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Vooralsnog heb ik nu een medewerker aan de lijn die wel lijkt te snappen....
En jawel, het is eindelijk voor elkaar.
Heeft je advies toch nog geholpen.
Zou toch eigenlijk niet moeten kunnen dat de ene helpdesk medewerker er wel uit komt en de ander niet.
Ach laten we het er maar op houden dat ikzelf niet duidelijk genoeg was ofzo.

Weer een probleem opgelost zou ik zo zeggen.

Bedankt!
Anonymous
Niet van toepassing
Gelukkig, geen dank 🙂
Mel
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 564Posts
  • 6Oplossingen
  • 20Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic