chendriks

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Vodafone live niet beschikbaar -email

Hallo Vodafone.
Ik heb al een paar dagen een vodafone email op mijn telefoon , dit werkt perfect.
Nu wil ik graag mijn@live email hierop ontvangen maar elke keer als ik netjes via internet (via mijn LG ku990) bij Hotmail de installingen wil zetten krijg ik de foutmelding  ''Deze dienst is momenteel niet beschikbaar ,Probeer het later opnieuw.'' ik heb dit meerderen malen geprobeerd en ook al op anderen tijden van de dag.
Ook mijn instellingen resetten helpt niet.
 
Mvg
Chris Hendriks
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
chendriks
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
kreeg zojuist 3 smsjes van vodafone over de instellingen van de email , en alles lijkt te werken.
 
Iedereen harstikke bedankt! 🙂

Bekijk in context

9 Reacties 9
PatrickJa

Gedreven Raadgever
  • 244Posts
  • 14Oplossingen
  • 9Likes
Hey Chris,

En als je nou via de optie "andere" doet, dat je alles handmatig invoerd. Kom je dan wel verder?
chendriks
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hallo patrick.
Helaas zit ik ondertussen met een ander probleem. nadat ik Thema's wou installeren deed mijn LG het nietmeer, na veel werk heb ik hem kunnen resetten en alles werkt zoals hoort , op Vodafone live na.
Ik wil graag Eventueel mijn Hotmail of Vodafone mail op mijn lg ku990 zien , ik kan mij herinneren dat ik hier een tijd geleden een sms over kreeg en toen ging alles automatisch , en kon ik direct bij Internet Favorieren en dan naar maar Gratis vodafone mail. helaas staat dit er niet tussen en aangezien ik geen abbonement heb gaat mijn beltegoed er snel vanaf als ik een foute pagina zoals Vodafona.nl intyp . weet u wat het Adress is voor mijn mail gratis na te kijken? ik heb de stappen op de vodafone site gevolgd maar helaas werkte dit niet voor mij.
 
 (ik heb het stappenplan van vodafone geprobeerd maar helaas werkte deze niet)

Mvg
Chris Hendriks
PatrickJa

Gedreven Raadgever
  • 244Posts
  • 14Oplossingen
  • 9Likes
Hey Chris,

Jammer genoeg is dan de enige mogelijkheid, inloggen op je My Vodafone en dan postvak in. Mag ik wel vragen bij welke stap het dan precies fout gaat? En wat je invult bij deze stap? (Aub natuurlijk niet de gebruikersnaam en wachtwoord hierin schrijven).
chendriks
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hallo.
deze stappen kreeg ik van vodafone en heb ze precies zo in de telefoon gezet:
Ik vind het raar omdat hij het voor de reset perfect deed , ik weet ook niet of u eventueel de site weet waardoor je op postvak in kan gaan gratis via mobiel:
 ----------------------------------------------------
 
De verbindingsinstellingen

Ga naar 'Menu' -> 'Instellingen' -> 'Telefooninstellingen' 
Kies 'Verbindingen' -> 'Toegangspunten' 
Controleer hier het profiel 'Vodafone GPRS' of maak het aan via 'Toevoegen'
Verbindingstitel: Vodafone GPRS 
Drager: UMTS 
Validatie: PAP 
Gebruikersnaam: vodafone 
Wachtwoord: vodafone 
APN: live.vodafone.com
Kies 'Opslaan' om de gegevens te bewaren en keer terug naar het hoofdmenu 

De e-mailinstellingen

Ga naar 'Menu' -> 'Berichten' -> 'Berichtinstellingen' -> 'Vodafone mail' 
Kies 'E-mail' om verbinding te maken met Vodafone Mail via Vodafone live! of kies 'E-mailaccounts' om Vodafone Mail in te stellen op het toestel, zodat e-mail via het toestel kan worden verzonden en ontvangen 
Selecteer 'Vodafone Mail' en kies 'Opties' -> 'Bewerken'
Titel: Vodafone Mail 
Mijn naam: eigen naam (naam die de ontvanger van de e-mail te zien krijgt) 
Gebruikersnaam: *****
Wachtwoord: *********
E-mailadres: *********
Server uitg. Email: authsmtp.vodafone.nl 
Server ink. Email: pop3.vodafone.nl
Max. ontv. grootte: 300 kB 
Postvaktype: POP3 
Op server opslaan: ja 
Verz. mail opsl in: Handset 
Toegangspunt: Vodafone GPRS 
Geavanceerde inst.: Aan 
SMTP-poortnummer: 465 
Inkom. Serverpoort: 110 
SMTP-validatie: Aan 
SMTP-gebruikersnm:***********
SMTP-wachtwoord: My Vodafone wachtwoord 
Aanmeld. bev. APOP: Uit
Kies 'Opslaan' om de instellingen te bewaren 
Kies 'Terug' om in het menu 'E-mail' te komen 
De opties 'Antwoord per Email', 'Verzoeken om antwoord', 'Oorspr. bericht opnemen', 'Bijlage opnemen', 'Handtekening', 'Prioriteit' en Form. mail verst.' zijn naar eigen wens in te stellen 
Keer terug naar het hoofdmenu 
Via het menu 'Berichten' -> 'E-mail' is het nu mogelijk e-mail te verzenden en te ontvangen
 
---------------------------------------
In Prenciepe gaat het nergens mis , ik kan alles invullen maar nergens kan ik mijn email nakijken zoals ik het altijd kon via ''Internet, Favorieten'' er staat wel bij Berichten - Email en dan Vodafone Mail , maar als ik hier naar de optie ''Ophalen'' ga krijg ik de error ''aanmelden mislukt'' terweil mijn gegevens (gebruikersnaam & wachtwoord) gewoon kloppen
 
Mvg
Chris Hendriks
chendriks
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Mij is zojuist wel opgevallen dat bij Verbindingsinstellingen Drager:GPRS staat wat volgens vodafone: UMTS , hoort te zijn , ik kan niks aan deze instellingen veranderen
Caspar

Gedreven Meedenker
  • 210Posts
  • 13Oplossingen
  • 29Likes
Heb je wel de juiste gebruikersnaam ingevuld? Je gebruikersnaam is het gedeelte van het e-mailadres vóór '@vodafone.nl' b.v. mail0612345678.
GPRS is een algemene term voor packetswitched.
chendriks
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Alle instellingen staan zoals het hoort , tog ontvang ik geen mails en kan ik niks versturen. 
Heb al een paar keer de stappen herhaald maar het lukt tog echt niet
 
Mvg
Chris
PatrickJa

Gedreven Raadgever
  • 244Posts
  • 14Oplossingen
  • 9Likes
Probeer eens via http://mail2web.com in te loggen (met de gegevens die je hebt). mail2web is een extern toegangpunt waar je met webmail kunt inloggen. Als hij hier aangeeft dat de gebruikersnaam of wachtwoord fout is...dan klopt het echt niet. Je kan me dan een Private Message sturen en dan zal ik de correct gebruikersnaam & wachtwoord kunnen opvragen voor je.
chendriks
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
kreeg zojuist 3 smsjes van vodafone over de instellingen van de email , en alles lijkt te werken.
 
Iedereen harstikke bedankt! 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic