Mieke30

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vodafone cloud

Ik heb de vodafone cloud op mijn iPhone 4s geïnstalleerd, account heb ik ook al. Maar nu staat er steeds "toegang geweigerd, toegang tot lokale media is momenteel uitgeschakeld. Ga naar iOS instellingen om te activeren" maar wáár bij instellingen activeer ik dit?
30 Reacties 30
MaryHalek

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Misschien vraag ik iets wat al eerder is gevraagd, maar dan toch nog mijn vraag.
Ik heb Cloud en ik wil mijn wachtwoord wijzigen.
Nu staat er in het sms-je wat er verstuurd wordt met het nieuw wachtwoord dat dit moet gebeuren bij de instellingen.
 
Maar bij welke instellingen? bij Cloud is het niet mogelijk.
Dus waar.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi MaryHalek, allereerst welkom op het forum! Als je bij Vodafone Cloud op 'wachtwoord vergeten' klikt kom je op een website uit. Daar voer je je 06-nummer in en vervolgens krijg je een e-mail. In die e-mail hoef je alleen maar op een link te klikken waarna je direct je wachtwoord kunt wijzigen.
MaryHalek

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi, Dat is het hem nu juist, ik krijg geen email maar een SMS.
En op dit moment is het toestel waar ik cloud op heb geinstalleerd stuk.
Ik heb nog nooit een email voor cloud ontvangen.
Vandaag heb ik cloud op mijn computer geinstalleerd maar ook geen mail over ontvangen.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Dat is vreemd. Ik raad je in dit geval aan even contact op te nemen met onze klantenservice. Daar kunnen ze het wachtwoord handmatig voor je resetten.
josje

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik kreeg ook een sms dat ik het wachtwoord na installatie van cloud zsm moest wijzigen . Hoe? Dat zou onder instellingen staan, nou daar staat dus niks. Er is daar geen enkele optie ommmijn wachtwoord te wijzigen.
En toe
josje

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik kreeg ook een sms dat ik het wachtwoord na installatie van cloud zsm moest wijzigen . Hoe? Dat zou onder instellingen staan, nou daar staat dus niks. Er is daar geen enkele optie ommmijn wachtwoord te wijzigen.
En toen?
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Josje, een snelle manier om je wachtwoord te wijzigen is de "wachtwoord vergeten" functie gebruiken. Daarbij kun je een zelf-ingesteld ww opgeven en dat is met 2 minuten geregeld
micha1977

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Helaas gelooft de Smartphone crew het onderstaande verhaal niet, dus nogmaals een poging via het forum. Ik heb gisteren de Vodafone Cloud app geïnstalleerd en deze direct ingesteld op Wifi only en automatisch uploaden. Ik verwachtte daarmee veilig te zijn voor ongewenst dataverbruik via 3G. Helaas bleek dat niet zo te zijn. Want gisteravond zag ik in 3G Watchdog (dataverbruik meter) dat de Cloud app 129 MB over 3G verstookt had. Hiermee ga ik ruim over mijn bundel heen . Ik denk dat het volgende is gebeurd; ik heb de app in het buitenland geïnstalleerd en als gezegd ingesteld. Toen werd er inderdaad geen data via 3G gebruikt. So far so good. Na terugkomst in Nederland ben ik bij mijn ouders geweest alwaar ik Wifi heb. De app is toen mijn gemaakte foto's en video's gaan uploaden. Dat is dus ook prima. Maar waar het volgens mij fout is gegaan is op het moment dat ik in de tuin ben gaan zitten. Daar heb ik geen Wifi. De app is toen blijkbaar nadat 3G weer was ingeschakeld gewoon doorgegaan met uploaden. Naar mijn mening had dat niet gemogen. De Smartphone crew is heel star en zegt dat ik het programma dan niet goed heb ingesteld. De Smartphone crew zegt dat het komt doordat er een actieve data verbinding was en dat ik bewust het risico heb genomen door de app automatisch backups te laten maken. Echter, ik heb natuurlijk niet voor niets Wifi only aanstaan. Ik heb maar een databundel van 200 MB. Als ik had geweten dat de app niet automatisch stopt met uploaden op het moment dat de Wifi verbinding verbroken wordt, had ik 'm nooit geïnstalleerd. Helaas is de Smartphone crew van mening dat het allemaal mijn eigen schuld is. Het gaat gelukkig nu maar om 3 euro (dankzij de blocks die ik heb aanstaan) + 49 cent voor het telefoontje naar 1201. Ik hoop dat ik hier wel gehoor vind en dat jullie de 129 MB weer in mindering brengen op mijn verbruik zodat ik weer kan internetten. Daarmee voorkomen jullie een ontevreden klant. In het verleden heb ik goede ervaringen met jullie servicedesk gehad en ik hoop dat jullie deze negatieve ervaring nog ten goede kunnen keren. Ik ben benieuwd.
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hé Micha1977,

Dat is een flink verhaal. Ik kan me voorstellen dat het erg vervelend is als het op deze manier mis gaat. Het is denk ik lastig na te gaan waar het mis is gegaan. Als het netwerk dataverbruik registreerd wil dit zeggen dat dit echt verbruikt is. Dit hoeft niet te betekenen dat jij de foute instellingen had, wellicht was er toch iets mis met de App. Achteraf is het moeilijk te achterhalen ben ik bang:(. Heb je het geld in ider geval wel terug gekregen?
chiefstyle68

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
nou ik heb een nog wat hoger bedrag gekregen dankzij de geweldige cloud app van Vodafone!!

heel vreemd dit vraagd zeker uitleg van de smartphone crew.

hoe kan het dat de app 2000mb moet uploaden via 3G ....er bijna 2 dagen over doet?
en daarbij continu via de 3G blijft uploaden en daarbij bijna voor ruim 7000mb verbruikt
in zn totaliteit!!
ben heel erg kwaad op vodafone dat de klantenservice dit op mij schuift!!
ja reken maar uit wat dit app me heeft gekost...bijna 500e!!!
mijn internet bundel van 2000 mb verbruikt + over verbruik van bijna 7000mb is toch te gek voor woorden!!
dirkdsb

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb nog nooit zo'n omslachtig programma meegemaakt als cloud ik probeer al weken in te loggen dan gaat er een link naar mijn email die nooit aankomt...kan het mischien iets simpeler????
dirkdsb

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
dat kost weer geld
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
dirkdsb schreef:
Ik heb nog nooit zo'n omslachtig programma meegemaakt als cloud ik probeer al weken in te loggen dan gaat er een link naar mijn email die nooit aankomt...kan het mischien iets simpeler????
Heb je eens in je ongewenste mailbox gekeken? Het zou kunnen dat de mail daarin terecht komt.
dirkdsb

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
er komt niks aan ook niet in mijn ongewenste mail....ik vind het jammer dat dit zo moeilijk moet.....ik wil gewoon mijn foto's terug is dat zo groot probleem???
Din

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
 
Ook ik kan al 6 weken niet bij mijn cloud gegevens. Deze klacht ligt nu al 4 weken bij de technische jongens.
Het probleem lijkt onoplosbaar voor vodafone, Misschien toch beter om anderer opslagmethode te kiezen
Waarom geeft men niet gewoon toe dat ze het niet kunnen.
 
dirkdsb

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
dit forum heeft geen nut.....cloud problemen worden er niet mee opgelost
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Als je niet in Cloud kunt, kun je beter met de klantenservice contact opnemen. Andere klanten en de moderators kunnen het niet voor jullie resetten helaas.
dirkdsb

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
beetje jammer dat de smartphone crew dit niet kan oplossen maar door verwijst naar iets wat weer geld kost voor iets wat ik terug wil nl....mijn bestanden
JQ

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook ik heb inmiddels een probleem met de cloud app.
Om 1 GB aan data te oploaden heeft de app meer dan 6,5 GB data gebruikt.

Ik heb een aanbieding gekregen om veel minder dan 500 Euro te betalen.
Maar dan heb ik de rest van de maand betaald data verbruik per MB.

Het kan toch niet zo zijn dat een vodafone dienst op de één of andere manier het niet goed doet en ik vervolgens aan Vodafone daar ook nog een keer geld voor moet betalen?


E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic